کد خبر: ۳۸۸۶۰۵
۰۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۹:۰۰
0
معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور از تدوین طرح اساسنامه این سازمان در مجلس شورای اسلامی پیرو نشست‌های متعدد با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی مبنی خبر داد.

طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور آماده ارائه در صحن مجلس شد

«غلامحسین حسینی نیا» با اشاره به آخرین نشست مشترک با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی، بیان داشت: اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور، پیرو تأکید اعضای کمیسیون مبنی بر ضرورت تدوین اساسنامه و در نظر گرفتن نظرات خبرگان و صاحب نظران، تدوین شد.

وی تصریح کرد: اصلاح ساختار سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای از سطح ستاد تا شهرستان ها، رتبه بندی و طراحی مسیر شغلی مربیان، ایجاد مراکز آموزش فنی و حرفه‌ای هیأت امنائی در کنار مراکز ثابت دولتی و آموزشگاه‌های آزاد، پیش بینی اختصاص مجدد ۲ درصد از درآمد حاصله از اجرای قانون کار آموزی، اصلاح ساعات کاری مربیان، راه اندازی شورای مهارت در تمامی استان‌ها به صورت رسمی و دارای قانون مشخص و ... از موارد مطروحه در این اساسنامه می‌باشد.

معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بیان داشت: با توجه پیگیری‌های مکرر و مطرح کردن مشکلات معیشتی و رفاهی کارکنان ساعی و خدوم، چالش‌های قانونی و مشکلات منابع درآمدی و مالی، ساختاری و ... این سازمان با نمایندگان مردم شریف در مجلس شورای اسلامی و پس از مشخص شدن ظرف زمانی از سوی اعضای ناظر مجلس شورای اسلامی در شورای عالی آموزش، تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی و پیرو جلسات مکرر با اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس و لحاظ شدن نظرات، طرح اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور تدوین و از سوی نمایندگان پیشنهاد دهنده آماده ارائه در صحن مجلس می‌باشد.

وی با اشاره به ۱۹ گروه هدف این سازمان، اذعان داشت: سازمان، متولی ارائه‌ی آموزش‌های غیررسمی مهارتی در دو بخش دولتی و خصوصی می‌باشد و ۶۴۰ مرکز آموزش فنی و حرفه‌ای دولتی، ۵ هزار و چهارصد کارگاه آموزشی و حدود ۱۲ هزار و ۵۰۰ آموزشگاه فنی و حرفه‌ای آزاد از ظرفیت‌های این مجموعه می‌باشد که با هدف تربیت نیروی کار ماهر و نیمه‌ماهر و گسترش چتر مهارتی به فعالیت مشغول می‌باشد.

وی با بیان اینکه مشکلات معیشتی کارکنان سازمان آموزش فنی و حرفه ای، سد راه برای انجام وظیفه نبوده است، افزود: ما مسئولیت اجتماعی و شرعی داریم که اجازه بی تفاوتی را نمی‌دهد.

بر اساس این گزارش، ضرورت تدوین اساسنامه سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور و در نظر گرفتن طرح رتبه بندی مربیان، اهتمام کمیسیون آموزش بر مبنای مهارت آموزی، قانونگذاری جدید و تغییر ساختار برای چابک سازی مهارت آموزی در کشور، برگزاری جلسات شورای عالی مهارت آموزی به صورت منظم، عدم موازی کاری و هماهنگی ۱۳ نهاد فعال در زمینه آموزش‌های مهارتی، به روزرسانی قوانین و مقررات در زمینه مهارت آموزی برای افزایش آمار اشتغال در کشور، جبران کمبود اعتبارات سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای کشور به ویژه در قوانین بودجه و برنامه‌های توسعه و ... از موارد مطروحه در بازدید اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی از مرکز تخصصی فناوری خودرو ۹ دی بود که طی جلسه‌ای باحضور حسین حق وردی (ناظر مجلس در شورای عالی آموزش و تربیت فنی و حرفه‌ای و مهارتی) پیشنهادات و موارد مصوب جلسه پیشین مورد بررسی و تأیید نهایی سازمان قرار گرفت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: