عضو کمیسیون اقتصادی بر مدیریت واگذاری پهنه‌های معدنی تاکید کرد
کد خبر: ۳۸۸۶۲۸
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: باید سهمیه مواد اولیه از سوی معادن سنگ آهن برای فولادسازی‌ها در نظر گرفته شود و نباید فولادسازی‌ها را تحت فشار قرار داد.

ضرورت تامین مواد اولیه فولاد سازی‌ها

علی اکبر کریمی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به شواهد علمی و بررسی‌های صورت گرفته گفت: نتیجه تحقیقات نشان می‌دهد ظرفیت‌های قابل توجهی در زمینه معادن سنگ آهن وجود دارد و نباید نگران باشیم.


وی بر کامل کردن زنجیره اکتشاف برای بهره‌مندی از مواد معدنی موجود در اعماق زمین تاکید کرد و گفت: باید بهره‌برداری از پهنه‌های جدید و معادنی که در نتیجه اکتشافات به دست می‌آید را به صنایع فولادی واگذار کنیم تا اشتغال موجود در شرکت‌های فولادی حفظ شود و بتوانیم همچنان از این ظرفیت بزرگ در عرصه اقتصاد بهره‌مند شویم نه آنکه نگران بحران‌های ناشی از کاهش یا حذف سهمیه مواد اولیه فولادسازی‌ها باشیم.


نماینده اراک در مجلس شورای اسلامی در پاسخ به اینکه چرا وزارت صنعت معدن و تجارت در حمایت از صنایع فولاد سازی اقدام لازم را انجام نمی‌دهد و سهمیه‌ای برای مواد معدنی سنگ آهن در نظر نمی‌گیرد گفت: از آنجا که وزارت صمت متولی معدن و فولاد کشور است، نسبت به کارخانه‌های فولاد سازی مسئولیت دارد و باید در اقداماتی کارشناسی، مواد مورد نیاز برای صنایع فولاد کشور را تامین کند.

 

بیشتر بخوانید:کف عرضه کلیه محصولات زنجیره آهن و فولاد اعلام شد


وی با تاکید بر اینکه باید برنامه ریزی لازم برای معادن و صنایع فولادی کشور از سوی وزارت صمت صورت بگیرد گفت: اگر صنایع فولادی دچار آسیب شوند، هیچ عذری پذیرفته نیست و بی‌شک وزارت صمت باید در این زمینه پاسخگو باشد، زیرا وظیفه اصلی تمامی مسایل مرتبط با صنایع معدنی بر عهده وزارت صمت است.


کریمی در پاسخ به اینکه مجلس شورای اسلامی به عنوان نهاد ناظر و قانونگذار چه وظیفه‌ای در خصوص رفع مشکلات صنایع فولادی کشور دارد گفت: باید چالش و مشکلات فولادسازی‌ها رفع شود، به همین دلیل مجلس شورای اسلامی در قالب قانون معادن که اکنون در دست بررسی است، می‌تواند مواردی را در نظر بگیرد که در قالب آن معادن مکلف شوند سنگ آهن و مواد خام معدنی مورد نیاز صنایع فولادسازی را تامین کنند.


وی افزود: وزارت صمت حتا می‌تواند در قالب این قانون، بهره برداری از پهنه‌های جدید را به صنایع معدنی و فولادی کشور بسپارد و این اولویت را برای آنان قائل شود که بتوانند آن‌ها نیز برای کامل بودن زنجیره تولید خود، از پهنه‌های فولادی و معادن سنگ آهن بهره‌مند شوند.

برچسب ها: فولاد ، اراک ، کریمی ، معدن ، سنگ آهن
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: