کد خبر: ۳۸۸۶۳۰
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
یک شرکت فناور با استفاده از خدمت مشارکت و سرمایه‌گذاری یک صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت موفق به توسعه تولید محصولات فراسودمند کشاورزی (کینوا) برای بیماران دیابتی شد.

تولید غلات و شبه غلات فراسودمند برای بیماران دیابتی

سحر ضمانی مقدم مدیرعامل یک شرکت فناوری گفت: کینوا در دنیا بعنوان خاویار گیاهی شناخته شده است و به دلیل داشتن فیبر، آهن و تمام اسید آمینه‌های ضروری بدن ارزش غذایی بالایی دارد.

ضمانی مقدم ادامه داد: این محصول به دلیل وجود انواع پروتئین‌های ضروری بدن و نوع عدد شاخص گلایسمیک یا شاخص قندخون در آن، برای مصرف بیماران دیابتی مناسب است و می‎‌تواند جایگزین مصرف برنج در برنامه غذایی این افراد شود.

وی گفت: همچنین به دلیل عدم وجود گلوتن برای بیمارانی که امکان مصرف محصولات گلوتن‌دار و غلاتی مانند گندم و جو را ندارند، نیز مناسب است.

مدی شرکت فناور افزود: این محصول با توجه به میزان فیبر، آهن و پروتئین بالا و از طرفی دیگر با توجه به قیمت مناسب آن نسبت به برنج، می‌تواند در سبد غذایی خانوار‌ها بعنوان یک گزینه جدید با بهره غذایی و پروتئینی بالا، قرار گیرد.

مدیرعامل شرکت فناور گفت: ما با استفاده از خدمت مشارکت و سرمایه‌گذاری صندوق پژوهش و فناوری حوزه سلامت توانستیم بخشی از هزینه‌های خرید محصول، فرآوری و پوستگیری و آسیاب و تولید آرد کینوا و نهایتا استفاده در فرمولاسیون‌های تخصصی صنایع تبدیلی را پوشش دهیم. مسیر اخذ این خدمت عالی بود و نتیجه بسیار خوبی برای ما داشت.

حمیدرضا فرهادی، مدیرعامل این صندوق پژوهش و فناوری سلامت گفت: کینوا بعنوان یک غذای مکمل در سبد خانوار قرار می‌گیرد و جایگزینی برای محصولات استراتژیکی همچون گندم تعریف نمی‌شود؛ این محصول با توجه به اینکه جدید است، فعلا در نوع خودش بی‌رقیب بوده و جامعه هدف برای مصرف این محصول در کشور حدود ۲۰ میلیون نفر تخمین زده می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: