پاول آتش به جان قیمت طلا انداخت
کد خبر: ۳۸۸۶۶۶
۱۰ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
قیمت سکه امروز پنجشنبه ۱۰ آذر به یک قله جدید رسید و قیمت طلا و سکه مسیر افزایش را دنبال کرد.

قیمت سکه به قله جدید رسید

قیمت طلا در بازار جهانی بعد از اظهارات جرمی پاول، رئیس فدرال رزرو به پرواز درآمد. پاول در آخرین سخنرانی خود که روز گذشته برگزار شد پیام بسیار واضحی را به بازار ارسال کرد او گفت نمی‌خواهد بیش از حد سخت بگیرد و مجبور شود خیلی زود نرخ‌ها را کاهش دهد.

پاول آتش به جان قیمت طلا انداخت

پس لرزه سخنرانی پاول باعث شده نرخ طلا در بازار جهانی تا سطح ۱۷۸۰ دلار پیشروی کند و به بالاترین حد سه ماه اخیر خود برسد. این قیمت در مقایسه با روز چهارشنبه هم رشد ۲۵ دلاری را نشان می‌دهد. قیمت اونس طلا در دو روز گذشته تقریبا ۱۰ دلار افزایش پیدا کرده بود.

جهش قیمت طلا ۱۸ عیار

در بازار داخلی ایران قیمت طلا ۱۸ عیار امروز جهش قابل توجهی را ثبت کرد. نرخ طلا ۱۸ عیار امروز با ۱ میلیون و ۵۷۷ هزارو ۳۰۰ تومان مبادله شد که نسبت به عصر دیروز ۲۵ هزار و ۴۰۰ تومان صعود کرده بود.

قیمت سکه به قله جدید رسید

سکه بازان هم امروز از مرز مقاومتی ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان عبور کردند. سایت اقتصادنیوز که به طور روزانه روند قیمت سکه را پیش بینی می‌کند در گزارش امروز خود پیش بینی کرده بود در صورتی که سکه از مرز یاد شده عبور کند و به سطح ۱۷ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برسد تقاضا برای خرید سکه بیشتر خواهد شد و حتی ممکن است سکه بازان به قله جدید تاریخی هم صعود کنند.

قیمت سکه امروز به سقف جدید رسید. فلز زرد رنگ داخلی امروز در محدوده ۱۷ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان معامله که درواقع یک رکورد بی سابقه محسوب می‌شود. این قیمت در مقایسه با روز قبل ۲۵۰ هزار تومان گران‌تر بود.

قیمت دلار در یک قدمی کانال جدید

قیمت دلار امروز در تهران به یک قدمی کانال جدید رسید و در سلیمانیه یک کانال صعود کرد. با این حال بازیگران ارزی هرات امروز شاهد نوسان محدود قیمت دلار بودند و اسکناس آمریکایی در بازار یاد شده نسبت به روز قبل تقریبا رنج بود. گفته می‌شود نرخ حواله درهم نیز امروز به سمت بالا جهش پیدا کرده است.

قیمت دلار در صرافی ملی یک کانال بالا رفت

در سمت رسمی بازار هم امروز قیمت دلار در صرافی ملی یک کانال بالا رفت. بر این اساس قیمت خرید دلار آمریکا ۳۳ هزارو ۱۳۳ تومان بود که در مقایسه با روز قبل تقریبا ۶۵۰ تومان رشد کرده بود و قیمت فروش دلار ۳۳ هزار و ۴۶۶ تومان اعلام شد که ۶۵۰ تومان بالاتر از نرخ روز گذشته بود.

قیمت دلار توافقی به ۳۴ هزار تومان رسید

قیمت دلار توافقی هم امروز وارد کانال ۳۴ هزار تومان شد. اسکناس آمریکایی در معاملات توافقی روز گذشته در محدوده ۳۳ هزار و ۷۶۴ تومان بسته شد و در بازار امروز بر روی ۳۴ هزار و ۵۹۹ تومان قرار گرفت. قیمت مذکور در مقایسه با روز قبل در حول و حوش ۸۳۵ تومان گران‌تر از نرخ بسته شده دیروز بود.

نوسان محدود قیمت دلار متشکل

بازار متشکل هم در نیمه اول معاملات امروز تا سطح ۳۳ هزار و ۳۰۰ تومان بالا رفت، اما در نیمه دوم روز در محدوده ۳۳ هزار و ۵۲ تومان معامله شد که نسبت به روز قبل نوسان صعودی محدودی را نشان می‌دهد.

برچسب ها: طلا ، بازار جهانی ، دلار ، قیمت ، سکه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: