April 2024 17 / چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۶۸۵
۱۱ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۵
0
معاون دبیرکل سازمان ملل اعلام کرد ۳۳۹ میلیون نفر در سال ۲۰۲۳ در جهان به کمک‌های اضطراری نیاز خواهند داشت.

۳۳۹ میلیون نفر در جهان به کمک‌های اضطراری نیاز دارند

شبکه سی بی سی کانادا در گزارشی با اشاره به اظهارات مارتین گریفیث معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه، از نیاز بیش از ۳۳۹ میلیون نفر به کمک‌های اضطراری این سازمان در سال آینده میلادی خبر داد.

در این گزارش آمده است: ما شاهد اعلام هشدار جدی از سوی سازمان ملل بودیم. بررسی اجمالی دفتر امور بشردوستانه سازمان ملل تخمین می‌زند که نزدیک به ۳۴۰ میلیون نفر در سال آینده به کمک‌های بشردوستانه نیاز خواهند داشت. سازمان ملل در این زمینه به وجود همگرایی بین بحران‌های وخیم از جمله جنگ در اوکراین و کمبود غذا در جهان اشاره می‌کند.

دفتر سازمان ملل می‌گوید که حداقل به ۵۱.۵ میلیارد دلار نیاز دارند تا در سال ۲۰۲۳ در جهت رفع این نیاز‌هایی که به بالاترین حد خود رسیده اقدام کند.

مارتین گریفیث همچنین به توافق مهم برای آزادسازی انتقال غلات اوکراین که در این کشور به جا مانده بود، اشاره کرد که از سوی سازمان ملل و ترکیه مورد مذاکره قرار گرفت. او به این توافق به عنوان نمونه و شاهدی اشاره کرد که اثبات میکند حتی دشمنان هم می‌توانند در برخی موارد گرد هم بیایند.

معاون دبیرکل سازمان ملل همچنین از کشور‌های ثروتمند و ثروتمندتر خواست تا به قولی که حدود یک دهه پیش برای تامین مالی کشور‌های فقیرتر، از طریق حدود ۱۰۰ میلیارد دلار در سال برای کمک به دور شدن این کشور‌ها از سوخت‌های فسیلی داده بودند، عمل کنند. همچنین، مهمتر از آن با تأثیرات مرگبار تغییرات آب و هوایی که امسال یعنی سال ۲۰۲۲ میزان آن بسیار شدید بوده، مقابله کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: