April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۶۹۵
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
مشاور ارشد رئیس جمهور اوکراین گفت از ابتدای درگیری‌های نظامی با روسیه ۱۳ هزار نظامی این کشور کشته شده اند.

۱۳ هزار نظامی اوکراین از ابتدای درگیری‌ها با روسیه کشته شدند

میخائیلو پودولیاک، مشاور ارشد ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین در گفتگو با کانال ۲۴ اوکراین گفت: ما آماری تخمینی از ستاد کل داریم که همگی رسمی هستند و این تخمین‌ها از ۱۰ هزار تا ۱۳ هزار کشته متغییر هستند.

او گفت: زلنسکی در زمانی مناسب این آمار رسمی را به اطلاع عموم خواهد رساند.

در ماه ژوئن، در حالی که نیرو‌های روسی برای به دست آوردن کنترل کامل شرقی‌ترین منطقه لوهانسک در حال تلاش بودند، زلنسکی در همان زمان اعلام کرد که اوکراین روزنامه بین ۶۰ تا ۱۰۰ نظامی خود را در جنگ از دست می‌دهد و بیش از ۵۰۰ نظامی هم در عملیات‌های مختلف مجروح می‌شوند.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه نیز در ماه سپتامبر گفت که ۵۹۳۷ نظامی روس در نزدیک به هفت ماه جنگ کشته شده اند. این در حالیست که مارک میلی، ژنرال ارشد آمریکایی ماه گذشته مدعی شده بود که بیش از ۱۰۰ هزار نیروی نظامی روسیه در اوکراین کشته یا زخمی شده اند و به احتمال زیاد نیرو‌های نظامی کی یف هم متحمل تلفات مشابهی در این درگیری‌ها شده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: