April 2024 18 / پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۷۰۹
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۰
0
مدیران شرکت بیمه ملت، با توجه کامل به اصول حاکمیت شرکتی، بالاترین استاندارد‌های شفافیت، مسئولیت‌پذیری و صداقت را در کسب و کار و فعالیت‌های مدیریتی خود لحاظ می‌کنند. اعتقاد بیمه ملت بر این است که اجرای اصول حاکمیت شرکتی در فرآیند مدیریت، بهترین راه در جهت کسب موفقیت، پیشرفت و ایجاد ارزش افزوده برای سهام‌داران و همین طور حافظ منابع مالی شرکت خواهد بود.

تثبیت جایگاه برتر بیمه ملت در میان فعالان این صنعت

بیمه ملت، یازده سال پیاپی است که طبق آمار رسمی بیمه مرکزی، در سطح یک توانگری مالی قرار دارد و به خوبی از عهده جبران خسارت مشتریانش برآمده است. اما بیمه ملت در سه سال گذشته، یک آمار بی‌نظیر را در صنعت بیمه ثبت کرده است.

بررسی‌های صورت گرفته از صورت‌های مالی و حساب سود و زیان نیمه نخست سال ۱۴۰۱ نشان می‌دهد که شرکت بیمه ملت که طی یک سال اخیر با تحولاتی در سطوح مدیریتی مواجه شده در نیمه نخست سال جاری توانسته درآمد حق بیمه ناخالص خود را ۵۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل افزایش دهد. با این حال سهم این شرکت از کل درآمد حق بیمه ناخالص بیمه‌گران منتخب ۳ درصد در پایان تابستان امسال رسید و توانست همچنان جایگاه نهم خود را حفظ کند.

شرکت بیمه ملت توانست به جایگاه نهم در میان شرکت‌های بیمه از نظر درآمد حق بیمه ناخالص و رتبه اول در توانگری مالی دست پیدا کند. شرکت‌های بیمه در مهرماه ۱۴۰۱ موفق به فروش ۷۶۹۳.۴۶ میلیارد تومان شدند که نسبت به مشابه سال قبل ۵۴ درصد افزایش پیدا کرده که در این رابطه «ملت» ۱۰ درصد رشد نسبت به مشابه سال قبل را ثبت کرد.

شرکت بیمه ملت در مدت ۷ ماهه سال ۱۴۰۱ حدود ۱۶۹۲ میلیارد تومان درآمد حق بیمه صادره خود را به دست آورد. رشد درآمدی حق بیمه‌های صادره و ناخالص «ملت» نمایانگر برنامه‌های مدیریتی جدید در راستای دستیابی به کسب سود بیشتر برای سهامداران و رضایت مشتریان در عمل به تعهدات پوشش طرح‌های بیمه‌ای این شرکت است.

درآمد حق بیمه ناخالص ۲۴ شرکت بیمه‌ای منتخب در نیمه نخست امسال با رشدی ۶۷ درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل به ۴۲ هزار و ۴۴۵ میلیارد تومان رسیده که سهم بیمه ملت ۳ درصد برآورد شده است.

مهم‌ترین انتظار بیمه‌گزاران و مشتریان از شرکت‌های بیمه، توانایی جبران خسارت و پرداخت به‌موقع آن است. جایی که توانایی شرکت‌های بیمه در اجرای تعهدات مالی بیمه‌نامه در زمان خسارت به چالش کشیده می‌شود. بیمه ملت منطبق با راهبرد بیمه مرکزی برای توسعه بیمه‌های زندگی و با ارائه محصولات متنوع بیمه عمر برای خانواده‌های ایرانی، توانسته تعداد زیادی از دانش‌آموزان، زنان خانه‌دار و اقشار مختلف را تحت پوشش بیمه‌های زندگی قرار دهد.

شرکت بیمه ملت طی عملکرد ۱ ماهه منتهی به ۱۴۰۱/۰۷/۳۰ از محل فروش حق بیمه ۴,۸۸۵,۹۹۶ میلیون ریال درآمد داشته که نسبت به عملکرد ۱ ماهه مشابه سال قبل ۱۰% افزایش نشان می‌دهد. «ملت» در این ماه تراز مثبت %۲۵۲ را ثبت نموده است. همچنین مبلغ ۱۳۸.۸ میلیارد تومان به عنوان خسارت پرداختنی داشته است.

بیمه ملت با سرمایه ثبت شده ۳۰,۶۵۷,۲۱۳ میلیون ریال طی عملکرد ۷ ماهه سال مالی منتهی به ۱۴۰۱/۱۲/۲۹ از محل فروش حق بیمه ۱۶,۹۱۸,۹۶۸ میلیون ریال درآمد کسب کرده که نسب به مدت مشابه سال قبل ۱۴ درصد افزایش داشته است. شرکت طی عملکرد تجمیعی تراز مثبت ۷۰ درصد را ثبت نموده است.

بیمه ملت از ابتدای سال مالی تا تاریخ ۳۰ مهر ماه ۱۴۰۱ در این دوره مبلغ ۱,۶۹۱.۹ میلیارد تومان از محل فروش حق بیمه درآمد و همچنین مبلغ ۹۹۷.۹ میلیارد تومان به عنوان خسارت پرداختنی داشته است. «ملت» تراز مثبت ۶۹۳.۹ میلیارد تومان (۶۹.۵۴ درصد) را ثبت کرده است.

بیمه ملت برای سه سال پیاپی، علاوه بر کسب رتبه یک توانگری مالی، عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را یدک می‌کشد. بر اساس اعلام بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران، نسبت توانگری مالی بیمه ملت در سال ۱۴۰۱، عدد بی‌نظیر ۴۰۹ است و این شرکت، در سال ۱۴۰۱ رکورد دو سال گذشته خود را ارتقا هم داده است. رتبه توانگری مالی بیمه ملت، در سال ۱۴۰۰، ۳۸۶ درصد و در سال ۱۳۹۹، معادل ۲۷۹ درصد بوده که علاوه بر کسب رتبه یک، در بالاترین حد توانگری مالی صنعت بیمه قرار داشته است.

بسیاری از شرکت‌های بیمه با مدیریت ریسک مناسب در سطح یک توانگری مالی قرار دارند، اما بیمه ملت به کسب رتبه یک توانگری مالی اکتفا نکرده و سه سال پیاپی، عنوان توانگرترین شرکت بیمه کشور را به خود اختصاص داده و در کسب این رتبه هت‌تریک کرده و بالاتر از همه شرکت‌ها قرار گرفته است.

براساس این گزارش، این شرکت بیمه‌ای توانسته در طول دوران فعالیت خود با انعقاد قرارداد‌های بزرگ در صنایع مختلف، نقش مهمی در پشتیبانی از فعالیت‌های تولیدی و اشتغال‌زا در کشور داشته باشد. خوشبختانه بیمه‌ملت در سال جاری نیز موفق به کسب بالاترین رتبه توانگری در بین شرکت‌های بیمه داخلی بر اساس گزارش رسمی بیمه مرکزی شد که این مهم، گویای توانمندی و حرکت صحیح این مجموعه در جهت مشتری‌مداری، شفافیت و ارائه هرچه بهتر خدمات به آحاد جامعه است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: