کد خبر: ۳۸۸۷۳۹
۱۲ آذر ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۹
0
تحلیلگران از پیش بینی رشد ۳.۵ درصدی تولید سنگ آهن چین طی سال ۲۰۲۳ میلادی به دلیل راه اندازی پروژه‌های جدید در این کشور خبر دادند. این کشور اکنون برنامه کاهش واردات را پیش رو دارد.

چین در مسیر کاهش واردات سنگ آهن؛ پروژه‌های جدید تولید در راه است

به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به نقل از وب سایت اس اند پی گلوبال، معدنکاران چین طی سال‌های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ میلادی به دلیل تاخیر در راه اندازی پروژه‌ها که ناشی از محدودیت‌های پاندمی کرونا بود با چالش‌های بسیاری مواجه شدند. این در حالی است که در سال ۲۰۲۳ میلادی، چین با بهره برداری از برخی پروژه‌های داخلی، بین ۸ تا ۱۰ میلیون تن به میزان تولید سنگ آهن خود خواهد افزود. انتظار می‌رود تولید سنگ آهن این کشور در سال ۲۰۲۳ میلادی با رشد ۳.۵ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی به ۲۳۸ میلیون تن افزایش یابد.

افت واردات سنگ آهن

همچنین تحلیلگران از افت واردات سنگ آهن چین طی سال‌های ۲۰۲۲ و ۲۰۲۳ میلادی خبر دادند. پیش بینی می‌شود میزان واردات این محصول در چین طی سال ۲۰۲۲ میلادی با افت ۲ درصدی نسبت به سال گذشته به یک میلیارد و ۱۰۲ میلیون تن کاهش یابد. این در حالی است که انتظار می‌رود میزان واردات در سال ۲۰۲۳ میلادی یک میلیارد و ۸۷ میلیون تن به ثبت رسد که حاکی از افت ۱.۴ درصدی نسبت به سال ۲۰۲۲ میلادی است.

واردات سنگ آهن چین از استرالیا طی ژانویه تا اکتبر سال جاری میلادی ۶۰۴ میلیون و ۹۳۰ هزار تن به ثبت رسید که ۶۶ درصد از مجموع واردات سنگ آهن چین را در بر می‌گیرد.

کاهش وابستگی به واردات

انجمن معادن چین از افت ۷۱ درصدی وابستگی چین به واردات سنگ آهن تا سال ۲۰۲۵ میلادی خبر داد که علت این امر گسترش استفاده از قراضه فولاد عنوان شده است. پیش بینی می‌شود میزان استفاده از قراضه فولاد تا سال ۲۰۲۵ میلادی به ۳۳۰ میلیون تن افزایش یابد.

علاوه بر این، میزان تولید کنسانتره آهن در سال ۲۰۲۵ میلادی ۳۵۰ میلیون تن خواهد بود که نشان از نیاز چین به واردات ۸۸۰ میلیون تنی این محصول دارد..

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: