April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۷۸۱
۱۳ آذر ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۸
0
رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از بارش باران، رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید در ۲۱ استان، بارش برف در مناطق کوهستانی و کاهش دما تا ۸ درجه سانتیگراد در نوار شمالی کشور خبر داد.

بارش شدید باران و برف در ۲۱ استان

صادق ضیاییان، درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: امروز (۱۳ آذر) در گیلان، مازندران، گلستان و برخی مناطق استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، کردستان، همدان، زنجان، قزوین، البرز، تهران، شمال مرکزی، سمنان، خراسان شمالی و خراسان رضوی بارش باران و وزش باد پیش‌بینی می‌شود همچنین در برخی مناطق جنوب خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، غرب فارس و هرمزگان افزایش ابر، گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت رخ می‌دهد.

وی ادامه داد: دوشنبه (۱۴ آذر) بارش در غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی ادامه خواهد داشت همچنین با فعالیت سامانه بارشی در جنوب غرب در برخی مناطق جنوب و شرق خوزستان، شمال بوشهر، کهگیلویه و بویراحمد، شمال و غرب فارس و هرمزگان افزایش ابر گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید موقت پیش‌بینی می‌شود.

به گقته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا سه‌شنبه و چهارشنبه (۱۵ و ۱۶ آذر) در غرب سواحل دریای خزر و برخی مناطق شمال غرب کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد همچنین سه‌شنبه در جنوب غرب، بخش‌هایی از جنوب و مرکز کشور بارش پیش‌بینی می‌شود.

وی در ادامه گفت: چهارشنبه علاوه بر مناطق فوق در برخی مناطق شرق و شمال شرق کشور نیز بارش پراکنده رخ می‌دهد. سه‌شنبه و چهارشنبه بارش در کهگیلویه و بویراحمد، نیمه‌شمالی و غرب فارس، شمال بوشهر و جنوب خوزستان از شدت بیشتری برخوردار خواهد بود.

ضیاییان ادامه داد: پنج‌شنبه (۱۷ آذر) در غرب سواحل دریای خزر، برخی مناطق جنوب غرب، جنوب شرق و مرکز کشور بارش پراکنده رخ می‌دهد. طی این چند روز بارش در مناطق سردسیر و کوهستانی به‌صورت برف خواهد بود.

وی افزود: امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ آذر) دما در نوار شمالی بین ۵ تا ۸ درجه سانتیگراد کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان از امروز تا چهارشنبه دریای خزر و سه شنبه تا پنج شنبه شمال و مرکز خلیج فارس مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده نیز اظهار کرد: آسمان تهران فردا (۱۴ آذر) نیمه ابری تا ابری و در برخی ساعت‌ها بارش پراکنده و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۳ و حداکثر دمای ۶ درجه سانتیگراد و روز سه‌شنبه (۱۵ آذر) نیمه ابری تا ابری و گاهی وزش باد با حداقل دمای ۴ و حداکثر دمای ۷ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۳ و ۱۴ آذر) بندرعباس با دمای ۲۹ و ۲۸ درجه سانتیگراد گرمترین و اردبیل با دما ۵- و ۶- درجه سانتیگراد سردترین مرکز استان کشور است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: