حداقل سرمایه برای ثبت شرکت در کشور ترکیه

بسیاری از افراد برای سرمایه‌گذاری در یک کشور خارجی، ترکیه را انتخاب می‌کنند. ثبت شرکت یکی از راه‌هایی است که می‌توان با کمک آن اقامت دائمی کشور ترکیه را دریافت کرد. ثبت شرکت در این کشور هزینه زیادی ندارد و در مقایسه با ثبت شرکت در یک کشور اروپایی، برای آن هزینه پایین‌تری مورد نیاز است. انجام مراحل مختلف برای ثبت شرکت در ترکیه زمان زیادی طول نمی‌کشد و حداکثر تا یک هفته کلیه کارهای ثبت شرکت انجام خواهد شد.

تاسیس شرکت در ترکیه مالیات کمتری نسبت به دیگر کشورها دارد و این می‌تواند مزیت مهمی برای سرمایه‌گذاران محسوب شود. با ثبت شرکت در کشور ترکیه زمینه‌ای فراهم خواهد شد که پس از حدود پنج سال اقامت در آن کشور بتوانید اقامت خود را دائمی کنید. در ادامه این مطلب توضیحات بیشتری درباره ثبت شرکت در کشور ترکیه به شما ارائه خواهیم کرد. در صورتی که قصد دارید اطلاعاتی در خصوص ثبت شرکت و افتتاح حساب در کشور ترکیه به طور جامع مطالعه کنید میتوانید روی این لینک کلیک کنید.

شرایط ثبت شرکت در ترکیه

قبل از این که بخواهید برای ثبت شرکت در کشور ترکیه اقدامی انجام دهید، بهتر است اطلاعاتی درباره شرایط انجام این کار بدست آورید. شما باید بدانید که این نوع سرمایه‌گذاری بدون ریسک نیست، پس باید هزینه‌ها و برخی دیگر از نکات مهم را مورد بررسی قرار دهید. شرایط ثبت شرکت در ترکیه فرق چندانی با شرایط ثبت شرکت در ایران ندارد.

برای ثبت شرکت در این کشور نیازی به اقامت در ترکیه ندارید و این امکان وجود دارد که از داخل ایران هم شرکت خود را ثبت کنید. ثبت شرکت در ترکیه می‌تواند به راحتی انجام شود، برای این کار شما باید تمامی مدارک مورد نیاز را به دفتر ثبت تجارت در ترکیه ارسال کنید و بعد از تایید مدارک و پرداخت هزینه‌ها شرکت خود را ثبت نمایید.

مراحل ثبت شرکت در کشور ترکیه

برای این که بتوانید یک شرکت در ترکیه به ثبت برسانید، باید مراحلی را طی کنید. آشنایی با مراحل ثبت شرکت در ترکیه به شما کمک می‌کند که در تاسیس شرکت در ترکیه با سرعت بیشتری کارهایتان را انجام دهید. در زیر مراحل ثبت شرکت در ترکیه را بیان می‌کنیم.

  • مکان مورد نظر برای تاسیس شرکت باید مشخص شود.

  • اساسنامه‌ای برای شرکت باید تنظیم گردد که در آن باید هدف شرکت هم تعیین شده باشد.

  • فرم‌های مورد نیاز برای ثبت شرکت در ترکیه را باید اخذ نمایید.

  • شماره مالیاتی از اداره مالیات کشور ترکیه باید به شما اختصاص داده شود.

  • اساسنامه‌ای که تنظیم کردید باید از طرف دفتر تجارت ترکیه تایید شود.

  • در اتاق بازرگانی این کشور باید ثبت نام کنید.

  • از دفتر بازرگانی تاییدیه دریافت نمایید.

  • فرم اداره دارایی ترکیه را تهیه کنید.

  • فرم ثبت نام توسط اداره دارایی ترکیه باید تایید شود.

  • بازرسی از دفتر شرکت انجام می‌شود و سپس آدرس آن تایید خواهد شد.

  • بعد از اخذ تاییدیه‌ها شماره مالیات شرکت را دریافت می‌کنید.

  • کارت بازرگانی مربوط به شرکت را دریافت خواهید کرد.

  • اقدامات لازم برای صدور گواهینامه حسابداری باید انجام شود.

  • باید حساب بانکی برای شرکت افتتاح کنید.

  • یک مشاور مالی یا حسابدار مشخص کنید.

افتتاح حساب در ترکیه

به طور کلی می‌توان گفت که باز کردن یک حساب بانکی در ترکیه کار سختی نیست و با داشتن مدارک و اسناد لازم این کار به راحتی انجام می‌شود. با وجود این که در بانک‌های ترکیه ممکن است مراحل افتتاح حساب مقداری متفاوت باشد، اما همه آن‌ها از یک قانون پیروی می‌کنند. ایرانیانی که قصد اقامت در این کشور را دارند و یا این که به فکر سرمایه‌گذاری و ثبت شرکت در ترکیه هستند، باید در این کشور یک حساب بانکی افتتاح کنند.

افتتاح حساب برای شرکت نوعی از افتتاح حساب در کشور ترکیه است که یکی از مراحل مهم ثبت شرکت در این کشور محسوب می‌شود. در واقع برای این نوع حساب، باید اسناد و مدارک ثبت شرکت را ارائه کنید. برای این که یک حساب شرکتی در ترکیه باز کنید، حتما باید یک شرکت را در آن جا به ثبت رسانده باشید. پس از این کار مدارکی که این موضوع را اثبات می‌کند، در اختیار آن‌ها قرار دهید تا بتوانید از خدمات لازم بهره مند شوید.

نوعی دیگر از افتتاح حساب وجود دارد که برای افراد عادی مناسب است. کسانی که اقامت ترکیه را دریافت نموده‌اند می‌توانند با افتتاح حساب به راحتی به برخی امور روزانه خود برسند و از خدمات آن استفاده کنند. برای افتتاح حساب در ترکیه می‌توانید به سایت "الو اپلای" مراجعه کنید و از خدمات آن بهره‌مند شوید.

انواع ثبت شرکت در ترکیه

ثبت شرکت در کشور ترکیه می‌تواند در انواع مختلفی صورت گیرد. بعضی از شرکت‌های ثبت شده نمی‌توانند به صورت گسترده فعالیت کنند و دارای یکسری محدودیت‌ها هستند. در ادامه شما را با برخی از انواع ثبت شرکت در ترکیه آشنا می‌کنیم.

  • شرکت با مسئولیت محدود: در این نوع شرکت تعداد سهامداران می‌تواند از یک نفر تا 50 نفر باشد. در شرکت با مسئولیت محدود این امکان وجود دارد که یک یا چند نفر به عنوان مدیر انتخاب شوند. ملیت سهامداران در این شرکت اهمیتی ندارد. متوسط هزینه‌های مورد نیاز برای این شرکت تقریبا 10000 لیر است.

  • شرکت سهامی: در واقع شرکت سهامی خود به دو نوع تقسیم می‌شود. در یک نوع از این شرکت‌ها که به آن شرکت سهامی خاص گفته می‌شود، تعداد سرمایه‌گذاران حداکثر 250 نفر است. در نوع دیگر بیش تر از 250 سرمایه‌گذار می تواند وجود داشته باشد که به آن سهامی عام می‌گویند. میانگین هزینه مورد نیاز برای ثبت چنین شرکتی حدودا 5000 لیر است.

  • شرکت تضامنی: این شرکت در ترکیه به دو صورت وجود دارد. یک نوع شرکت تضامنی عادی است که یک شرکت خصوصی شناخته می‌شود. نوع دیگر آن شرکت تضامنی تقسیم شده به سهام هستند که شرکت سرمایه‌گذاری محسوب می‌شوند. میانگین هزینه لازم برای این شرکت 10000 لیر است.

  • موسسات مالی یا صرافی‌ها: این نوع ثبت شرکت در ترکیه مراحل سختی دارد و برای ثبت آن باید گواهینامه خاصی را دریافت نمود. معمولا سرمایه گذاران کمی این نوع ثبت شرکت را انتخاب می‌کنند.

  • شرکت مناطق آزاد: این شرکت برای افرادی است که قصد تولید محصول در این کشور را دارند. ترکیه از این نوع شرکت‌ها حمایت می‌کند و خدماتی را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد.

جمع‌بندی

در این مطلب تلاش کردیم که توضیحاتی درباره شرایط لازم برای ثبت شرکت در ترکیه را برای شما ارائه دهیم و مراحل تاسیس یک شرکت در ترکیه را بیان کنیم. همان طور که گفتیم انواع مختلفی از ثبت شرکت در کشور ترکیه وجود دارد که با توجه به شرایط خود می‌توانید برای این کار اقدام کنید. سایت الو اپلای یکی از سایت‌هایی است که می‌تواند در زمینه ثبت شرکت در این کشور به شما کمک کند.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: