April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳

کاربرد آسانسور

آسانسور در زندگی معاصر ما دستگاهی پرکاربرد به شمار می‌رود. ضرورت این وسیله کاربردی در وجود ساختمان‌های چند طبقه که بخش جدایی ناپذیر و همینطور عمده در معماری شهرها هستند، مشخص می‌شود. تقریبا می‌توان گفت تصور ساختمان‌های بلند مرتبه امروزی بدون آسانسورهایی که با کارایی و همچنین اثربخشی قابل قبولی خدمت رسانی می‌کنند، غیر ممکن می‌نماید. در این نوشته قصد داریم تا به بررسی همه جانبه‌ پیرامون فروش آسانسور و هر مورد پیرامون مبحث به طور مثال مراجع مورد نیاز تعمیر و نگهداری آسانسور بپردازیم. با ما همراه باشید تا کشف کاملی از این مبحث داشته باشید. 

از فروش آسانسور تا تعمیر و نگهداری اسانسور بدانید

-نحوه کارکرد آسانسور

طرز کار این وسیله کاملا به نوع مکانیزم محرکه آن وابسته است. در تمام سیستم‌های آسانسور، هدف جابجایی کابین در جهت‌های عمودی (بالا و پایین)در بین طبقات ساختمان است. حرکت کابین در سیستم‌های کششی با حرکت معکوس در وزنه‌های تعادل جبرانی همراه خواهد بود. در سیستم‌های هیدرولیک نیز این جابجایی در کابین حاصل از حرکت جک هیدرولیک همراه با جریان روغن خواهد بود. همچنین در مورد سیستم‌های  اسکرو باید بگوییم که حرکت کابین از طریق حرکت چرخشی یک میله پیچی درون یک مهره ثابت یا برعکس انجام می‌پذیرد. 

در تعریف آسانسور می‌بایست بگوییم که وسیله‌ای دائمی با کاربری جابجایی افراد و یا بار بین طبقات است. آسانسور دارای کابینی است که مسافران و بار داخل ان قرار می‌گیرند و از طریق یکی از مکانیزم‌های محرکه در مسیر قایم جابجا می‌شوند. آسانسورها از نطر نحوه عملکرد به انواع مختلفی تقسیم می‌شوند. می‌توان گفت متداول‌ترین آن‌ها سیستم کششی است. این نوع برای طول مسیرهای متوسط تا کم گزینه محبوب و مناسبی خواهد بود. همچنین انواع دیگر را در ادامه مطالب به طور کامل شرح خواهیم داد.

 

بررسی انواع دیگر در فروش آسانسور

-انواع بر مبنای  مکانیزم عملکردی

از اولین نمونه‌های ساخته شده آسانسور تا به اشکال امروزی آن و تا سیستم‌های مدرن توسعه داده شده در سالیان اخیر، انواع مکانیزم‌های عملکرد برای کاربردهای مختلف، توسعه داده شده‌اند. در این میان یرخی از مشهورترین و متداول‌ترین این سیستم‌های عملکردی عبارتند از: مکانیزم کششی، هیدرولیک، وینچ، اکرو و سیستم مغناطیسی. گفتنی است در بین این موارد دو نوع کششی و هیدرولیک بیشترین کاربری را به خود اختصاص داده‌اند. در ادامه قصد داریم به بیان توضیحات مختصری از هر یک از این دو مورد بپردازیم.

این نوع درآسانسور هیدرولیک در بین مهندسین و بهره‌بران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار است. اگر طالب اطلاعاتی جامع و همه جانبه پیرامون فروش آسانسورهای هیدرولیک هستید، می‌توانید به تصاویر و ویدئوهای مربوطه و مشخصات ارائه شده در کاتالوگ‌های معرفی و فروش آسانسور در تهران هیدرولیک مراجعه نمایید.

-آسانسور کششی

آسانسور کششی نیز بیشترین تقاضا و کاربری را به خود اختصاص داده است. این سیستم‌ها از طریق یک موتور یا گیربکس و یا بدون گیربکس عمل می‌کنند. ایده اصلی در مکانیزم عملکرد آسانسورهای کششی بهره بردن از وزنه‌های تعادل به جهت جبران وزن کابین و بار آن می‌باشد.  سیستم در این نوع به نحوی طراحی گردیده که به وسیله چرخ موتور کابین آسانسور در یک جهت و وزنه‌های تعادل نیز در جهتی دیگر حرکت خواهند کرد. به این ترتیب نیروی کمتری نیز جهت به حرکت درآوردن کابین احتیاج خواهیم داشت.

-فروش آسانسور هیدرولیک

آسانسور هیدرولیک نیز مانند تمامی ماشین‌های دیگری که از سیستم هیدرولیک استفاده می‌کنند بر اساس دو فاکتور مهم یعنی جریان روغن و فشار هیدولیک کار می‌کنند. در این نوع آسانسورها کابین از طریق جک هیدرولیک به صورت مستتقیم و یا غیر مستقیم جابجا می‌شود. جریان روغن، جهت حرکت جک توسط پاورپوینت که تشکیل شده از پمپ، موتور، شیرهای کنترل جریان، مخزن روغن و نیز سایر ادوات هیدرولیک می‌باشد تامین می‌گردد. بنابر این می‌توان گفتت جک و پاورپوینت مهم‌ترین قطعات آسانسور هیدرولیک می‌باشند.

 

بنابراین مهمترین قطعات آسانسور هیدرولیک را جک و پاوریونیت هیدرولیک تشکیل می دهند.آسانسورهای هیدرولیک مختلف توسط شرکت‌های تعمیر و نگهداری آسانسور ارائه می‌شوند. مهم‌ترین وجه تمایز تمام انواع این آسانسورها روش اتصال جک است. بر این مبنا آسانسورهای هیدرولیک به دو گروه تقسیم می‌شوند: جک مستقیم و جک غیر مستقیم. همچنین بعضی انواع آسانسورها با جک زیر کابین و بعضی دیگر با جک کنار کابین طراحی و اجرا  می‌گردند.

از فروش آسانسور تا تعمیر و نگهداری اسانسور بدانید

بررسی انواع آسانسور از لحاظ کابری در فروش آسانسور

از معیارهای مهم در دسته بندی آسانسورها، کاربرد آن‌هاست. در ادامه به بررسی انواع آسانسورها از این لحاظ  خواهیم پرداخت: 

-آسانسورهای مسافری

این نوع، کاربردی‌ترین، متداول‌ترین و نیز معروف‌ترین نوع است که هر روزه مورد استفاده مردم قرار می‌گیرد.  در واقع این آسانسورها دستگاه‌های دائمی هستند که به جهت جابجایی افراد در بین طبقات در ساختمان ها نصب می‌گردند. همچنین این آسانسورها می‌توانند به تناسب محاسبات ترافیک و شرایط ساختمان ظرفیت‌های مختلفی داشته باشند.

-آسانسورهای باری و مسافری

این نوع همانطور که از نامش معلوم است مخصوص حمل بار بوده و البته استفاده مسافر نیز از آن مجاز می‌باشد. این آسانسورها در مقایسه با سایرین از ظرفیت بار بالاتری برخوردار هستند. این نوع آسانسورها در ساختمان‌های مسکونی، تجاری، انبارها، کارخانجات و فروشگاه‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. به دلیل نوع کاربری تزئینات کمتری هم دراین نوع به کار رفته است.

فروش و تعمیر و نگهداری آسانسورهای ویلچر بر

آسانسورهای حمل ویلچر در بسیاری از ساختمان‌های تجاری، اداری و مسکونی الزامی هستند. این نوع مخصوص استفاده افراد کم توان جسمی و معلول بوده  و ظرفیت آن نیز باید 600 کیلوگرم برای 8 نفر بوده و عرض و عمق ان نیز 110 و 140 سانتی متر باشد. همچنین در ب ان اتوماتیک و با عرض بازشوی 90 سانتی متر باشد؛ اگرچه عرض 80 سانتی متر نیز قابل قبول است.

فروش و تعمیر و نگهداری آسانسورهای بیمارستانی

این آسانسورها مخصوص حمل برانکارد و تخت در بیمارستان‌ها هستند. که توسط شرکت‌های فروش آسانسور ارائه می‌گردند. این نوع در مقایسه با نوع تخت بر کوچک‌تو بوده و ظرفیت کمتری هم دارد. ظرفیت این آسانسور می‌بایست 1000 کیلوگرم و عرض و عمق آن نیز 110 و 210 سانتی متر باشد.

-آسانسورهای خودروبر

این نوع می‌تواند در ساختمان‌های تجاری، مسکونی و پارکینگ‌ها مورد کاربری قرار گیرد. در صورتی که ارتفاع جابجایی نسبتا بالا نباشد از سیستم‌های هیدرولیک استفاده می‌شود اما برای ارتفاع‌های بالا سیستم کششی انتخاب صحیحی خواهد بود. ظرفیت این آسانسورها 2500-5000 کیلوگرم بوده  و یکی از نکات مهم در طراحی ان تعبیه دو پانل فرمان کابین در دو سمت آن است و می‌بایست تهویه مناسبی برای چاه آسانسور و کابین‌های مسقف در نظر گرفته شود.

از فروش آسانسور تا تعمیر و نگهداری اسانسور بدانید

-بالابرها؛ شرکت‌های فروش آسانسور و بالابر

با وجود این که تعریف دقیقی از بالابر در مراجع علمی نبوده و گاها این دو با هم یکی در نظر گرفته می‌شوند؛ اما در ادبیات فنی و تخصصی رایج بالابر را از آسانسور جدا می‌دانند. تفاوت اصلی این دو می‌تواند در این باشد که آسانسورعموما به دستگاهی اطلاق می‌شود که از شرایط و استانداردهای ایمنی کافی جهت حمل مسافر برخوردار است در حالی که بالابر   برای حمل بار در نظر گرفته می‌شود. البته بالابرهای خانگی، ویلچربرها، بالابرهای متحرک مخصوص حمل نفر جهت سرویس کاملا متداول می‌باشند.

بالابرها در دو گروه ثابت و متحرک قرار داده می‌شوند. بالابرهای خانگی، باری، ویلچربر، مغازه‌ای و بالابرهای مون شارژر از انواع ثابت هستند. بالابرهای متحرکی که جهت دسترسی افراد به ارتفاع مورد استفاده قرار می‌گیرند را به طور معمول بالابر متحرک سرویس یا بالابر نفربر می‌نامند. اما فروش آسانسور درباره سهند فراز کیمیا بدانید.

 

-بالابرهای باربر صنعتی

جهت آشنایی با انواع این بالابرها می‌توانید از طریق تماس با شرکت‌های ساخت و فروش آسانسور و بالابر همچنین مشاهده انواع، مشخصات فنی، تصاویر، قیمت‌ها، کاتالوگ و ویدئوهای مربوطه و همچنین نکات مهم پیرامون خرید، ساخت و نگهداری انواع بالابرهای ثابت و متحرک اقدام نمایید. همچنین این شرکت‌ها و تولیدی‌ها مراجع شما برای اقدامات لازم جهت تعمیر و نگهداری اسانسور نیز می‌باشند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: