کد خبر: ۳۸۸۸۳۲
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
۳ فضانورد چینی ماموریت شنژو ۱۴ (Shenzhou ۱۴) که بر تکمیل ایستگاه فضایی تیانگونگ چین نظارت داشتند، قرار است امروز یکشنبه در صحرای گوبی واقع در منطقه خودمختار مغولستان داخلی فرود بیایند.

فضانوردان چینی در مغولستان فرود می‌آیند

سه فضانوردی که شش ماه را برای ساخت ایستگاه فضایی جدید چین در فضا سپری کردند، آماده بازگشت به خانه هستند.

چن دونگ (Chen Dong)، لیو یانگ (Liu Yang) و کای ژوژه (Cai Xuzhe) قرار است امروز یکشنبه چهارم دسامبر ایستگاه فضایی تیانگونگ (Tiangong) را ترک کنند و همین امروز با فضاپیمای شنژو ۱۴ وارد جو زمین شوند.

خدمه این ماموریت قرار است حوالی ساعت ۷:۱۰ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی (۲۰:۱۰ به وقت پکن و ۱۵:۴۰ به وقت ایران) در کپسول ورود مجدد خود در صحرای گوبی در نزدیکی مرکز پرتاب ماهواره جیوکوان (Jiuquan) واقع در مغولستان داخلی فرود بیایند.

گفتنی است یک پنجره پشتیبان ۹۰ دقیقه‌ای برای این فرود در نظر گرفته شده که معادل پیمودن یک دور به دور زمین است.

رسانه‌های چین گزارش کرده‌اند که خدمه زمینی، تمرینات امداد و نجات و بازیابی را در روز پنجشنبه اول دسامبر برای آماده شدن برای این فرود به پایان رسانده‌اند.

ماموریت شنژو ۱۴ در تاریخ پنجم ژوئن برای تکمیل ماژول مرکزی ایستگاه فضایی تیانهه (Tianhe) با موشک لانگ مارچ تو اف (Long March ۲ F) از مرکز پرتاب فضایی جیوکوان به فضا پرتاب شد و بر ورود دو ماژول جدید در مدار زمین نظارت کرد و به تکمیل شکل شبیه به حرف انگلیسی T ایستگاه فضایی تیانگونگ کمک کرد.

آن‌ها همچنین در تاریخ ۲۹ نوامبر از خدمه ماموریت "شنژو ۱۵" استقبال کردند، در حالی که این اولین باری بود که چین همزمان شش فضانورد در فضا داشت.

چین قصد داشت تا پایان سال ۲۰۲۲ ساخت ایستگاه فضایی خود را در مدار به پایان برساند که اکنون به این مهم دست یافته است.

در مجموع شش ماموریت برای امسال برنامه‌ریزی شده بود. اکنون پس از تکمیل "تیانگونگ"، این ایستگاه دارای سه بخش است که ماژول اصلی آن دارای دو آزمایشگاه فضایی بزرگ به وزن حدود ۷۰ تن است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: