April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
۹۵ درصد واحد‌های ماساژ غیرقانونی هستند
کد خبر: ۳۸۸۸۸۹
۱۴ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۴۲
0
رئیس اتحادیه گرمابه داران سونای خشک و بخار با اعلام اینکه تنها به ۲۰ واحد ماساژ، جواز داده ایم گفت: ۸ سالن ماساژ که مجوز گرفته بودند در دوران کرونا تعطیل شدند و اکنون تنها ۱۲ واحد ماساژ مجوز فعالیت دارند.

بحران ماساژ

سید مهدی سجادی با اعلام اینکه ماساژ بحث پیچیده‌ای است گفت: از سال ۸۹ به کسانی که در عرصه ماساژ فعالیت می‌کردند، مجوز دادیم، اما بسیاری از آنهایی که در این زمینه فعال هستند، برای گرفتن مجوز وارد نشدند.

وی با اعلام اینکه هر کس بنا دارد سالن ماساژ راه اندازی کند، باید در واحدی با سند اداری و تجاری فعال باشد گفت: ماساژ حتماً باید زیر نظر تیم حرفه ای و در فضایی قانونی باشد.

رئیس اتحادیه گرمابه داران سونای خشک و بخار با اعلام اینکه در بخش ماساژ بیشتر، جوانان فعال هستند گفت: راه اندازی سالن ماساژ به تمکن مالی قابل توجهی نیاز دارد و برای جوانی که تازه میخواهد در این زمینه فعالیت کند، بدون داشتن سرمایه مناسب سخت است.

وی با اعلام اینکه ۹۵ درصد واحد‌های ماساژ، غیرقانونی هستند گفت: این سالن‌ها جواز فعالیت ندارند، بنابراین نمی‌توانند فعال باشند.

سجادی با اعلام اینکه در حال حاضر بسیاری از کسانی که کار ماساژ انجام میدهند، به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند گفت: بسیاری از خدمات ماساژ داخل خانه‌ها ارائه می‌شود که هیچ نظارتی بر آن‌ها وجود ندارد.

وی با اعلام اینکه بسیاری از ماساژ دهندگان در فضای مجازی به تبلیغات می‌پردازند و مشتری جلب می کنند گفت: اکنون این ماساژ دهندگان در فضای مجازی به ویژه در اینستاگرام، آدرس و شماره تلفن میدهند و برای انجام ماساژ، به خانه‌ها مراجعه می‌کنند، اقدامی که قانونی نیست و هیچ نظارتی بر آن‌ها صورت نمی‌گیرد.

رئیس اتحادیه گرمابه داران سونای خشک و بخار با تاکید بر اینکه در صورت بروز هر گونه مشکل یا اعتراض، شاکیان نمی‌دانند به کجا باید مراجعه کنند گفت: ماساژ به تخصص و تجربه نیاز دارد و در صورتی که فرد ماساژ دهنده توان لازم را نداشته باشد، تبعات خطرناکی برای ماساژگیرندگان برجای خواهد گذاشت.

وی در مورد نرخ گذاری برای ماساژ گفت: از آنجا که این افراد به صورت غیر قانونی فعالیت می‌کنند، هیچگونه نرخ گذاری برای آن‌ها صورت نمی‌گیرد و در اصل در قالب توافقی که بین ماساژ دهنده و ماساژ گیرنده صورت می‌گیرد، به یک عدد توافقی می‌رسند.

سجادی با تاکید بر اینکه می‌بایست ماساژ به وسیله افراد متخصص دارای مدرک رسمی انجام شود گفت: باید این افراد مدرک قانونی داشته باشند که بیانگر تخصص و توانمندی آن‌ها باشد، اما امروزه بسیاری از کسانی که ماساژ میدهند،  به شهرت رسیده‌اند، بدون آنکه دوره‌های ماساژ را طی کرده و تخصص لازم را به دست آورده باشند.

وی به کسانی که خدمات ماساژ دریافت می‌کنند هشدار داد و گفت: بهتر است از مجموعه‌هایی خدمات ماساژ دریافت کنند که جواز داشته باشند، زیرا در صورت بروز مشکل می توانند پیگیری قضایی انجام دهند، اما چنانچه از مجموعه‌ها یا افراد بدون جواز خدمات بگیرند، شک امکان پیگیری وجود ندارد، زیرا نمی‌توان ثابت کرد که ماساژ چگونه و کجا انجام شده و فرد ماساژ دهنده چه کسی بوده است.

 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: