کد خبر: ۳۸۸۸۹۶
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
زمانی که فرد تنها زندگی می‌کند به‌تدریج به تغذیه خود بی‌اهمیت می‌شود و تمایل به غذا‌های آماده و تنقلات افزایش پیدا می‌کند. از آنجا که تغذیه صحیح یکی از اصول جدی حفظ سلامت است، افرادی که تنها زندگی می‌کنند می‌توانند با رعایت چند توصیه ساده انگیزه خود را در این زمینه حفظ کنند.

۵ ترفند برای تغذیه افرادی که تنها زندگی می‌کنند

صرف غذا در کنار اعضای خانواده و دوستان جزو بهترین اوقات زندگی است و دلبستگی و محبت باعث می‌شود تا انگیزه طبخ غذا و توجه به تغذیه صحیح بیشتر مورد توجه باشد. اما زمانی که فرد تنها زندگی می‌کند، به‌تدریج به تغذیه خود بی‌اهمیت می‌شود و تمایل به غذا‌های آماده و تنقلات افزایش پیدا می‌کند.

از آنجا که تغذیه صحیح یکی از اصول جدی حفظ سلامت است، افرادی که تنها زندگی می‌کنند می‌توانند با رعایت چند توصیه ساده، انگیزه خود را در این زمینه حفظ کنند.

۱. اهمیت دادن به نظم وعده‌های غذایی
غذا خوردن در ساعات منظم یک قانون سختگیرانه نیست بلکه اصل مهم برای حفظ سلامت بدن محسوب می‌شود. نظم غذایی نیز مانند ساعات خواب و بیداری باید مورد توجه باشد؛ البته می‌توان ساعت صرف غذا را حدود ۳۰ تا ۴۵ دقیقه تغییر داد. برای رعایت وعده‌های منظم حداقل زمان آماده شدن غذا باید در نظر گرفته شود تا احساس ضعف در این فاصله منجر به خوردن تنقلات یا پرخوری نشود.

۲. توجه به چیدمان غذایی
اگر مواد غذایی همیشه به یک شکل تهیه شود، کم‌کم انگیزه و اشتها برای صرف غذا کم می‌شود، زیرا غذا تکراری به‌نظر می‌رسد. چیدمان غذا فقط مربوط به مهمانی نیست و حتی اگر تنها زندگی می‌کنید باز هم از انواع سبزیجات و سس‌ها برای سرو غذا کمک بگیرید. چیدن سبزیجات کنار غذا علاوه بر تحریک اشتها به افزایش احساس سیری و تامین ویتامین‌ها نیز کمک می‌کند.

۳. منجمد کردن مواد غذایی
معمولا تهیه بعضی از غذا‌ها مانند دلمه، سوپ و آش برای یک نفر مشکل به‌نظر می‌رسد و افرادی که تنها زندگی می‌کنند چندان تمایلی به تهیه چنین غذا‌هایی ندارند. اما راهکار ساده برای تنوع غذایی و لذت از طعم غذا‌های مختلف آن است که برای ۴ تا ۶ نفر غذا آماده شود و سپس برای هر وعده یک نفره بسته‌بندی شود. غذا‌های آماده برای شرایطی که فرد حوصله طبخ غذا ندارد نیز بسیار عالی خواهد بود.

۴. تهیه لیست خرید
کسانی که تنها زندگی می‌کنند علاوه بر توجه به ذائقه خود برای خرید مواد غذایی باید به مقدار مصرف نیز دقت کنند. بعضی از مواد غذایی مانند پنیر، گوجه‌فرنگی، خیار و... پس از چند روز طعم و مزه اصلی‌شان را از دست می‌دهند یا فاسد می‌شوند. پس بهتر اینکه مواد غذایی تازه تهیه شود تا اجبار به خوردن غذا‌های تکراری نباشد.

۵. تهیه فهرستی از غذا‌های سریع
فهرستی از غذا‌ها را که در زمان کوتاه تهیه می‌شود، به کابینت یا یخچال بچسبانید تا بتوانید غذا‌های متنوع و سریع آماده کنید. از طرفی همیشه مقداری حبوبات و سبزیجات پخته را در فریزر داشته باشید تا بتوانید در کمترین زمان غذای مغذی و خوشمزه آماده کنید. یادتان باشد که منجمد کردن مرغ و ماهی همراه با چاشنی نیز باعث صرفه‌جویی در وقت می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

حرکت سریع «مبین‌وان» به سوی آینده/ برنامه ریزی برای سودآوری بیشتر

در مجمع سالیانه شرکت مبین وان کیش سود 100 ریالی تقسیم شد.
سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

سود ۲۰۰ ریالی در جیبت سهامداران «سپ»

مجمع عمومی عادی سالیانه سهامداران شرکت «پرداخت الکترونیک سامان کیش» با حضور۹۰ درصد از سهامداران تشکیل شد.
سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

سود ۷۰ تومانی برای سهامداران «واتی»

مجمع عمومی عادی سالانه صاحبان سهام شرکت «گروه سرمایه‌گذاری آتیه دماوند» صبح روز گذشته به دلیل شیوع ویروس کرونا و طبق دستورالعمل سازمان بورس، به صورت آنلاین و با حضور مدیرعامل، هیئت مدیره و ۸۱/۲۹ سهامداران شرکت برگزار شد.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: