نماینده بندرعباس در مجلس شرط جذب گردشگر را تشریح کرد
کد خبر: ۳۸۸۹۵۴
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با ابراز تاسف از اینکه ما در خیلی از زمینه‌ها خیلی عقب هستیم گفت: اگر قرار است از گردشگر پول بدست بیاوریم، باید برای آسایش و آرامش او هم پول خرج کنیم که متاسفانه تاکنون در این زمینه گام‌های موثری برداشته نشده ست.

برای آسایش و آرامش گردشگر پول خرج کنیم

منصور آرامی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با انتقاد از نبود اسکان مناسب برای گردشگران خارجی گفت: اکنون مکان مناسبی نداریم که یک گردشگر بتواند به بهترین نحو و حتی با درصدی قابل قبول از امکانات آن بهره بگیرد یا بتواند از آن استفاده کند.


منصور آرامی با تاکید بر اینکه شاید کیش مناسب باشد، اما دیگر مناطق آزاد مثل جزایر هنگام، قشم و هرمز به هیچ عنوان مناسب نیست که گردش بخواهد راحت به آنجا برود گفت: یک امکان عمومی مناسب وجود ندارد که گردشگر بخواهد از آن استفاده کند یا رستوران مناسبی در یک جای جالب و جذاب باشد.


وی با اشاره به اینکه در جریان جام جهانی به عینه مشاهده کردیم که تا چه اندازه زیر ساخت‌های گردشگری معیوب است گفت: در حالی که گردشگران ورزشی به کشور‌های دیگر همچون امارات رفتند، حتی برای اقامت به جزایر ایرانی نیامدند که این وضعیت نشان می‌دهد تا چه اندازه بدون برنامه گام برداشته ایم.


عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از ضعف زیرساخت‌ها گفت: شاید تعداد اندکی از جمعیت بخواهند برای گردشگری به ایران بیایند، اما برای همان تعداد نیز باید امکاناتی معقول فراهم شود.


وی با انتقاد از کمکاری و بی توجهی به ظرفیت‌های گردشگری گفت: وزارت گردشگری تشکیل شده تا تسهیلات و شرایط را برای گردشگران فراهم کند، اما می‌بینیم که اقدام مناسبی صورت نگرفته و مناطقی که با عنوان گردشگری از آن‌ها یاد می‌شود، جذابیت حتی برای گردشگران داخلی را هم ندارد.

 

بیشتر بخوانید:جذب گردشگر، رویایی غیر قابل تحقق


آرامی با تاکید بر اینکه منطق حکم می‌کند که ظرفیت‌های گردشگری به نمایش گذاشته شود گفت: منطقه گردشگری باید جذابیت‌های لازم را داشته باشد و مهمتر اینکه این جذابیت‌ها به گردشگران ارایه شود، براستی در جزیره ابوموسی به عنوان یک قطب گردشگری کدام امکانات گردشگری داریم که به نمایش بگذاریم و انتظار داریم گردشگر به آنجا بیاید.


وی با اشاره به شرایط ظرفیت‌هایی که در قشم و کیش وجود دارد گفت: جذب گردشگر کار سختی است و بسادگی امکان پذیر نیست. برای یک منطقه گردشگری امکاناتی همچون سفر آسان، سیستم حمل و نقل مناسب، کمترین بروکراسی، امکانات اسکان، وسایل تفریحی و بسیاری موارد دیگر لازم است که در کشور ما وجود ندارد.


نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی از ظرفیت‌های محدود کیش و قشم خبرداد و گفت: شاید بتوانیم اندکی در مورد کیش و قشم که منطقه آزاد هستند و امکانات خوبی دارند، نگاه مثبت داشته باشیم، اما کار سختی است که در مورد دیگر جزایر خلیج فارس انتظار حضور گردشگر داشته باشیم.


وی با تاکید بر اینکه نباید بلندپروازی کنیم گفت: خیلی هم ضرورتی که ندارد که برای مکان‌هایی که ظرفیت ندارند، تبلیغ کنیم، زیرا بیشتر به خودزنی شبیه است.


آرامی با اشاره به جام جهانی قطر گفت: حجم زیادی از گردشگر ورزشی به قطر آمدند، اما به مناطق آزاد کیش و قشم نیامدند، اما دیدیم که حضور چشمگیری در امارات داشتند.


وی با تاکید بر اینکه می‌توانستیم به نوعی برنامه ریزی کنیم که گردشگران ورزشی وقتی به قطر می‌آیند، سه روز هم به کیش یا قشم بیایند گفت: نکته مهم اینجاست که باید فضا را فراهم می‌کردیم، آن کس که به قطر می‌آید، برای سکونت و گردشگری ظرفیت‌ها را مقایسه می‌کند و با خود می‌گوید وقتی به قشم یا کیش میروم، چه مزیت‌هایی دارد و معیب آن چیست؟


نماینده بندرعباس در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه باید این حق را برای گردشگر قایل باشیم که برای سکونت و گردشگری، مقایسه‌ای هم داشته باشد گفت: گردشگر باید بداند آنجایی که می‌خواهد برود، امنیت، آسایش، امکانات، هزینه، محل اقامت و... چگونه است و آنگاه انتخاب کند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: