April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۸۹۵۷
۱۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۷:۳۰
0
رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی فرم ج متقاضیان را قرمز می‌کند گفت: با همکاری سازمان بهزیستی ۱۰ هزار مسکن برای مددجویان این سازمان ساخته می‌شود.

وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی فرم ج متقاضیان را قرمز می‌کند

اکبر نیکزاد در آیین امضای همکاری مشترک با سازمان بهزیستی کشور اظهار کرد: بر اساس تفاهمنامه با بهزیستی ۱۰ هزار واحد مسکونی برای افراد دارای معلولیت و مددجویان شهری فاقد زمین و مسکن تحت پوشش بهزیستی در شهر‌های زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: سازمان بهزیستی به هر متقاضی واجد شرایط ۱۰۰ میلیون تومان وام بلاعوض پرداخت می‌کند.

رئیس بنیاد مسکن با اشاره به رفع مشکل پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی افزود: بر این اساس دو مشکل عمده این وام یعنی عدم پرداخت وام در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر و زنجیره‌ای نبودن ضمانت حل شده و روند پرداخت وام تسریع شده است.

نیکزاد با یادآوری اینکه آذرماه سال گذشته، وام ۲۰۰ میلیون تومانی مسکن روستایی تصویب شد، اما روند پرداخت آن با موانعی روبرو شد گفت: با توجه به این مسئله به روستائیان اعلام کردیم با همان ۱۰۰ میلیون تومان کار ساخت واحد‌ها را انجام دهند تا مشکل وام برطرف شود. با توجه به آغاز پرداخت وام ۲۰۰ میلیون تومانی، ۴۵ هزار نفر مشمول دریافت ما به‌التفاوت وام ۱۰۰ میلیون تومانی می‌شوند که تاکنون ۵ هزار قرارداد با بانک امضا شده است.

وی با بیان اینکه نرخ سود تسهیلات ۲۰۰ میلیون تومانی ۵ درصد است و ۱۸ درصدی مابقی را دولت پرداخت می‌کند تاکید کرد: استفاده از این تسهیلات باعث می‌شود تا فرم ج دریافت کنندگان قرمز شود.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه دولت به ازای هر واحد ۴۶ میلیون تومان ما به التفاوت یارانه تسهیلات را پرداخت می‌کند تصریح کرد: روستائیان اگر در جایی با مشکل دریافت وام ۲۰۰ میلیون تومانی یا متمم ۱۰۰ میلیون تومانی آن مواجه شدند به شعب بنیاد مسکن مراجعه کرده تا ما سریعا این موضوع را پیگیری کنیم.

نیکزاد با بیان اینکه گره وام مسکن روستایی با پیگیری‌های تمام مسئولان و در راس آن‌ها رئیس جمهوری برطرف شد بیان کرد: وام ۲۰۰ میلیون تومانی در شهر‌های زیر ۲۵ هزار نفر نیز پرداخت می‌شود. این شهر‌ها همان روستا‌های سابق هستند که ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر جمعیت دارند.

وی همچنین با بیان اینکه بانک‌ها همکاری خوبی با بنیاد مسکن در پرداخت وام دارند گفت: تمام ضوابط و آیین‌نامه‌های مربوطه برای پرداخت وام به بانک‌های عامل اعلام شده است.

نیکزاد از تامین سیمان رایگان مناطقی خبر داد که به دلیل سیل یا زلزله دچار خسارت شده‌اند از سوی بنیاد مستضعفان خبر داد.

رئیس بنیاد مسکن انقلاب اسلامی همچنین از مشارکت با شهرداری تهران برای ساخت بزرگترین پارکینگ طبقاتی ایران با ظرفیت ۳۶۰۰ خودرو در شهرری خبر داد.

علی محمد قادری رئیس سازمان بهزیستی کشور نیز در این مراسم گفت: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده ۱۶۰ هزار واحد طی ۳ سال برای مددجویان سازمان بهزیستی ساخته می‌شود.

وی ادامه داد: حدود ۱۰۰ هزار نفر در سامانه ملی مسکن وزارت راه و شهرسازی ثبت‌نام کرده‌اند که تا ۳۶ ماه آینده آن‌ها را خانه‌دار خواهیم کرد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: