بحث حمایت دستگاه‌های دولتی از بازار سرمایه جدی است
کد خبر: ۳۸۹۰۵۴
۱۷ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۰
0
معاون اول دولت سیزدهم با تاکید بر اینکه نمی‌توانیم نسبت به بورس این بخش بزرگ اقتصادی بی تفاوت باشیم گفت: دولت از تمام ظرفیت‌ها برای رونق و رشد بورس و حرکت بورس در مسیر مطلوب استفاده می‌کند و مطمئنا با اجرای برنامه‌های هدفمند، بورس دوباره به روز‌های اوج بر میگردد.

بورس در آستانه بازگشت به روز‌های اوج

اگر این واقعیت را بپذیریم که اقتصاد یک علم جامع است و شامل بخش‌های گوناگونی می‌شود که هر کدام تاثیرگذاری خاص خود را دارد، باید این را بپذیریم که تولید، اشتغال، بانک، تسهیلات، سهام، بورس و گزینه‌هایی از این دست اگر بدرستی تعریف و تجمیع شود، می‌تواند به رونق اقتصادی کشور منجر شود و هر کدام از این موارد دستخوش چالش شود، دیگر بخش‌ها را متاثر می‌کند.


بنابر این اگر گمان کنیم اقتصاد می‌تواند تحت فشار تحریم‌ها باشد، اما دیگر بخش‌ها متاثر نشود، بی شک درک درستی از علم اقتصاد نداریم که مثالی از این نوع را می‌توان در بخش‌های دیگر تعریف کرد. یکی از بخش‌هایی که مدتهاست مورد هجمه قرار گرفته، بازار سرمایه است.

سخن گفتن از بورس به اظهارنظر‌های دم دستی تبدیل شده و هر کس به خود این اجازه را می‌دهد که در مورد آن اظهار نظر کند و بدتر اینکه بورس درگیر بازی‌های سیاسی شده و تسویه حساب‌های سیاسی با بورس صورت می‌گیرد، در حالی که بورس یک بخش کلان اقتصادی و بدشت تخصصی است، در این بین مدیریت سازمان بورس به گوشت قربانی می‌ماند که افراد و جناح‌ها سعی می‌کنند آن را بدست بیاورند.


پس از آنکه مدت‌ها شاخص بورس، روند سقوط و نزول را در پی داشت و از دو میلیون و ۲۰۰ به نزدیک یک میلیون سقوط کرد، مدتی است در ثبات به سر می‌برد و شاهد تحولات سوال برانگیز نیستم. اکنون بورس ایران همچون بورس‌های تخصصی جهان، تحولات قابل پیش بینی را طی می‌کند و دستخوش چالش‌های جدی نمی‌شود. بنابر این نباید با رفتار‌های غیر منقطی، بحران به وجود بیاوریم.


در این رابطه معاون اول رییس جمهور گفت: اشتغال، رونق کسب و کار‌ها و بورس به یک اندازه برای کشور مهم هستند.


محمد مخبر گفت: دولت سیزدهم به همان اندازه که برای معیشت کار می‌کند، برای شتاب تولید ملی و بورس هم فعالیت می‌کند.


وی با تاکید بر اینکه وظیفه همه دستگاه ها، حمایت از بورس است گفت: حمایت دولت کفایت نمی‌کند به همین دلیل از بخش بزرگ خصوصی هم خواستار ورود و کمک به رونق بازار سرمایه هستیم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: