کد خبر: ۳۸۹۰۷۶
۱۸ آذر ۱۴۰۱ - ۰۴:۰۰
0
یوسف نوری با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای شورای انقلاب فرهنگی فرمودند؛ حذف معاونت پرورشی در گذشته، آثار منفی خود را امروز نشان می‎دهد، اظهار کرد: بودجه کم این معاونت و عدم جذب نیروی پرورشی در طول ۱۲ سال گذشته، موجب شده است تا این معاونت نتواند کارکرد‌های خود را به خوبی انجام دهد.

آمار عجیب از کمبود معلم در آموزش و پرورش

۴۰ هزار نیروی پرورشی کمبود داریم
وزیر آموزش و پرورش گفت: درحال‌حاضر ۴۰ هزار نیروی پرورشی کمبود داریم و برای جذب این نیرو‌ها باید برنامه‌ریزی داشته باشیم. سرانه هر دانش آموز در حوزه پرورشی در طول سال ۴۵ تومان است که این مبلغ بسیار کم است و امکان هر نوع برنامه‌ریزی را می‎گیرد. در حوزه ساخت فضا‌های کانون‏‎های فرهنگی و دارالقرآن‎ها کاری انجام نشده است، لذا باید در این حوزه نیز برنامه‌ریزی داشته باشیم.

براساس گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه ۱۹.۲ درصد مدارس نیاز به بازسازی و نوسازی دارند، اظهار کرد: در حوزه آسیب‎های اجتماعی دانش آموزان رشد داشته‎ایم، لذا نیازمندیم در حوزه مشاوره و نیروی انسانی مشاور تقویت شویم و بودجه‎های مرتبط با حوزه آسیب‎های اجتماعی اختصاص داده شود.

۷۸۰ هزار کودک بازمانده از تحصیل داریم
نوری با اشاره به برخی از مشکلات آموزش و پرورش اظهار کرد: ۷۸۰ هزار نفر کودک بازمانده از تحصیل داریم که باید برای کم شدن تعداد این کودکان تدابیری اندیشیده شود، لذا در بودجه سال ۱۴۰۲ مقرر شده است تا برای این حوزه بودجه‎ای اختصاص یابد.

وی ادامه داد: تراکم دانش آموزی در مناطق حاشیه شهری مقداری بالا است و می‎تواند به کاهش کیفیت آموزشی منجر شود، زیرا تلاش‎های ما برای افزایش فضا‌های آموزشی در حاشیه شهر‌ها به سرعت مهاجرت نمی‎رسد و بر اساس اسناد تحولی آموزش و پرورش سرانه تعداد دانش آموز به معلم و سرانه فضای آموزشی در این مناطق بالاتر از استاندارد‌های تعیین شده است.

وی اظهار کرد: سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزان مناطق روستایی، تغذیه دانش آموزان مدارس شبانه روزی با مسائل و مشکلاتی مواجه است که باید این کمبود‌ها خصوصا در حوزه بودجه رفع شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: