April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۱۰۴
۱۹ آذر ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
به دنبال نشت ۱۴ هزار بشکه نفت در یکی از رودخانه‌های ایالت کانزاس آمریکا، آب‌های منطقه آلوده شده و خط لوله انتقال دهنده نیز متوقف شده است.

نشت ۱۴ هزار بشکه‌ای نفت در ایالت کانزاس آمریکا

گزارش‌ها حاکی از آن است که خط لوله انتقال نفت «کیستون» در ایالت کانزاس آمریکا دچار نشتی شده و بیش از ۱۴ هزار بشکه نفت خام به درون رودخانه ریخته شده که یکی از بزرگ‌ترین نشت‌های نفت خام در آمریکا در دهه اخیر بوده است.

به گزارش رویترز، این خط لوله هم‌اکنون متوقف شده و مشخصhttps://poollnews.ir/ نیست چه زمانی مجددا راه‌اندازی می‌شود. افزون بر این، علت نشتی همچنان ناشناخته است. این سومین نشت چندهزار بشکه‌ای در این خط لوله از زمان افتتاح آن در سال ۲۰۱۰ است.

این خط لوله که ۶۲۲ هزار بشکه نفت را در روز انتقال می‌دهد، یک شریان حیاطی است که نفت خام سنگین کانادا را از آلبرتا به پالایشگاه‌های غرب آمریکا می‌فرستد. آژانس حفاظت از محیط زیست آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد که این نشتی تا کنون هیچ تاثیری بر چاه‌های آب آشامیدنی نداشته است. هرچند آب‌های سطحی منطقه تحت تاثیر قرار گرفته است.

این بزرگ‌ترین نشت نفت خام از سال ۲۰۱۳ است. تعطیلی کیستون، انتقال نفت خام کانادا به آمریکا را با مشکل مواجه خواهد کرد. با انتشار اخبار تعطیلی خط لوله از ساعاتی پیش، قیمت نفت امروز حدود پنج درصد افزایش یافت.

پاتریک دی هان، تحلیلگر صنعت نفت در خصوص نگرانی‌ها نسبت به افزایش قیمت سوخت می‌گوید: «این چیزی است که باید مراقب آن بود، اما در حال حاضر لزوماً تأثیر فوری ندارد. تعطیلی خط لوله در نهایت می‌تواند بر عرضه نفت به پالایشگاه‌ها تأثیر بگذارد، که اگر بیش از چند روز طول بکشد ممکن شدید باشد.»

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: