کد خبر: ۳۸۹۲۰۷
۲۰ آذر ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۵
0

کشور ترکیه به علت اینکه در موقعیت بیولوژیکی قرار دارد یکی از پل‌های ارتباطی بین سه قاره اروپا آسیا آفریقا عمل می‌کند. همچنین دیپلم این کشور به دلیل ارائه کیفیت بالای تحصیل از معتبرترین مدارک شناخته شده جهان به شمار می‌رود. شما می‌توانید مورد پذیرش بدون کنکور ترکیه قرار بگیرید زیرا با افزایش تقاضا، به ویژه از سوی کشورهای حوزه خلیج فارس و آسیای مرکزی، هزاران دانشجو هر ساله دانشگاه‌های ترکیه را ترجیح می‌دهند و این کشور امکانات زیادی را در این زمینه برای دانشجویان سراسر جهان به‌وجود آورده است.

از قرن 21 میلادی، بیش از 200 دانشگاه دولتی و بنیادی در 81 استان ترکیه به‌وجود آمده که صدها رشته مختلف را در تمامی زمینه‌ها پوشش می‌دهد. مدارک ارائه شده در پایان هر دوره توسط دانشگاه‌های این کشور تقریباً در تمامی جوامع مورد تایید قرار گرفته است.  دانشجویان خارجی بدون آزمون در حدود 70 دانشگاه در ترکیه از جمله دانشگاه کوجالی، دانشگاه کارابوک، دانشگاه بوغازیچی، دانشگاه اقتصاد و فناوری TOBB، دانشگاه TED، دانشگاه یاشار، دانشگاه آتلیم و دانشگاه آماسیا پذیرش می‌شوند.

اکثر دانشگاه‌های دانشجویان خارجی را به صورت پذیرش بدون کنکور ترکیه می‌پذیرند و آزمون‌های مخصوص به خودشان را دارند و نیمی دیگر آن‌ها آزمون‌های جامعی را برای ارزیابی قرار داده‌اند. شما می‌توانید با مراجعه به وب‌سایت دانشگاه مدنظرتان از شراریط پذیرش آن‌ها آگاه شوید. در ادامه بذخی از آزمون‌ای مورد قبول ترکیه را مورد بررسی قرار می‌دهیم.

داوطلبانی که مایل به گذراندن مراحل تحصیلی در کشور خود نیستند که در آن ماراتن امتحانی پر استرس و شدید وجود دارد، می‌توانند بدون آزمون در ترکیه به دپارتمان مورد نظر خود ادامه دهند. دانشگاه‌های ترکیه اخیراً با ثبت نام آسان و هزینه‌های تحصیلی و هزینه‌های زندگی بسیار مقرون به صرفه، مورد علاقه دانشجویان بین المللی قرار گرفته اند. ترکیه که دارای سابقه طولانی در آموزش عالی و موقعیت جغرافیایی بسیار مناسب است، اهمیت زیادی برای گنجاندن دانشجویان و دانشگاهیان بین المللی در این سیستم قائل است.

ترکیه در نتیجه ارزش‌ها و فرهنگ خود، فرصت تحصیل و زندگی راحت را به دانش آموزان با رویکرد آزادی خواهانه و برابری طلبانه ارائه می‌دهد که دانشجویان خارجی را از دیگران متمایز نمی‌کند.

چه کسانی می‌توانند برای دانشگاه‌های ترکیه اقدام کنند؟

به طور کلی اکثر دانشگاه‌های ترکیه برای پذیرش دانشجویان خارجی آزمونی به نام YÖS برگذار می‌کنند. با این حال برخی از دانشگاه‌های ترکیه نیازی به آزمون ندارند. دانشجویان می‌توانند به صورت پذیرش بدون کنکور ترکیه در این دانشگاه‌ها به تحصیل ادامه بدهند. این انر کاملاً بستگی به د انشگاه دارد در بخش بعدی برخی از این دانشگاه‌ها را به شما معرفی می‌کنیم.

اما دانشگاه‌هایی که دانشجویان خود را بر اساس آزمون YÖS انتخاب می‌کنند اگر دانشجو شامل سهمیه رایگان باشند آن‌ها را بدون آزمون می‌پذیرند.

برای اینکه بتوانید برای تحصیل در مقطع کارشناسی بدون آزمون به‌عنوان یک خارجی در ترکیه اقدام کنید، باید یکی از شرایط زیر را داشته باشید:

  • دانشجویانی که جز اتباع خارجی هستند
  • شهروندان ترکیه که با اخذ مجوز از وزارت کشور، تابعیت جمهوری ترکیه را ترک کرده‌اند.
  • کسانی که بعداً شهروند ترکیه شدند
  • کسانی که تحصیلات دبیرستان خود را در ترکیه به پایان رسانده‌اند و شهروند کشورهای خارجی هستند
  • داشتن تابعیت ترکیه و تحصیلات دبیرستانی در خارج از کشور
  • دانش‌آموزان KKTC که نتایج آزمون GCE AL را دارند

برترین دانشگاه های کشور ترکیه

مدارک موردنیاز برای پذیرش بدون کنکور ترکیه

قبل از هر چیز یادآوری می‌کنیم که می‌توانید سهمیه و شرایط دانشجویان خارجی را در سایت رسمی دانشگاه‌هایی که برای آنها اقدام کرده‌اید دنبال کنید. شما می‌توانید مدارک اولیه موردنیاز برای درخواست دانشگاه بدون آزمون در ترکیه را به‌صورت لیست زیر بیابید. اما یادآور می‌شویم که می‌توانید مدارک تکمیلی را از دانشگاه‌ها درخواست کنید و باید این مدارک را به‌صورت محضری ارائه کنید.

  • اصل دیپلم دبیرستان و ترجمه محضری
  • کارنامه دبیرستان و ترجمه محضری
  • کپی پاسپورت و ترجمه محضری
  • گواهی معادل (که باید از سفارتخانه‌های ترکیه در کشورهایشان یا از ادارات آموزش ملی در ترکیه دریافت شود)
  • عکس بیومتریک

اگر در مورد دانشگاه‌های بدون کنکور ترکیه برای اتباع خارجی سؤالی دارید می‌توانید در قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. کارشناسان ما دراسرع‌وقت به سؤالات شما عزیزان پاسخ می‌دهند.

 ۳۲ مورد از دانشگاه‌های بدون کنکور ترکیه

در این بخش به بررسی تعدادی از دانشگاه‌های ترکیه می‌پردازیم که نه‌تنها به‌صورت پذیرش بدون کنکور ترکیه دانشجو می‌پذیرند؛ بلکه دانشجویان برای تحصیل در این دانشگاه‌ها نیازی به آزمون YÖS نیز ندارند. برخی از این دانشگاه‌ها عبارت‌اند از:

  1. دانشگاه یالووا
  2. دانشگاه بولو آبانت ایزت بایسال
  3. دانشگاه Zonguldak Bulent Ecevit
  4. دانشگاه ساکاریا
  5. دانشگاه اسکی شهیر عثمان گازی
  6. دانشگاه اسکی شهیر آناتولی
  7. دانشگاه کرکلارلی
  8. دانشگاه تراکیا
  9. دانشگاه بارتن
  10. دانشگاه هیتیه
  11. دانشگاه علوم کاربردی ساکاریا
  12. دانشگاه کاتیپ سلبی ازمیر
  13. دانشگاه دوکوز ایلول
  14. دانشگاه کورشهیر
  15. دانشگاه کوتاهیا
  16. دانشگاه ییلدیریم بیازیت
  17. دانشگاه بتمن
  18. دانشگاه کانکیری
  19. دانشگاه ارزنجان
  20. دانشگاه کارابوک
  21. دانشگاه رجب طیب اردوغان
  22. دانشگاه نامک کمال
  23. موغلا سیتکی کوچمان. دانشگاه
  24. دانشگاه نجده هالیس دمیر
  25. دانشگاه بیلجیک شه ادبیلی
  26. دانشگاه ایغدیر
  27. دانشگاه آکسارای
  28. دانشگاه آتاتورک
  29. دانشگاه بای پورت
  30. دانشگاه فنی ارزروم
  31. دانشگاه کرکالی
  32. دانشگاه پاموکاله

با توجه به وضعیت آزمون YÖS برای سال 2022، اینها دانشگاه‌هایی هستند که بدون آزمون YÖS در آزمون شرکت می‌کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: