April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۲۸۴
۲۵ آذر ۱۴۰۱ - ۱۲:۴۵
0
مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم گفت: یارانه انتقال فناوری یکی از برنامه‌های معاونت فناوری وزارت علوم است.

یارانه ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومانی وزارت علوم به طرح های فناورانه دانش بنیان

امید رضایی فر، مدیرکل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری وزارت علوم، یارانه انتقال فناوری را یکی از برنامه‌های معاونت فناوری وزارت علوم دانست و گفت: در سال جاری به منظور ایجاد مشوق برای متقاضیان فناوری در زمینه بهره گیری از فناوری‌های تولید داخل، در بیست و سومین نمایشگاه دستاورد‌های فناورانه و فن بازار یارانه انتقال فناوری اعطا می‌شود.

وی با اشاره به جزئیات این طرح گفت: این یارانه در قالب امضای تفاهم نامه میان طرف‌های عرضه و تقاضای فناوری اعطا می‌شود و این تسهیلات به فناوری‌هایی اعطا می‌شود که در محل نمایشگاه، تفاهم نامه تبادل دستاورد‌های فناورانه بین فروشنده و خریدار فناوری منعقد شود.

رضایی فر، مبالغ این تسهیلات را بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ میلیون تومان ذکر کرد و یادآور شد: یارانه بر اساس شاخص‌هایی، چون پیچیدگی فناوری و دانش بنیان بودن شرکت‌ها، حجم ریالی قرارداد و تعداد کارکنان شرکت‌های فناور پرداخت خواهد شد.

مدیر کل پشتیبانی امور فناوری و نوآوری ادامه داد: ۵۰ درصد تسهیلات یارانه‌ای به خریدار و ۵۰ درصد به فروشنده پرداخت می‌شود؛ اما در صورتی که طرف خریدار مایل به دریافت این تسهیلات نباشد، به عنوان مشوق به شرکت‌های دانش بنیان و فناور پرداخت می‌شود.

به گفته وی طرف خریدار هم می‌تواند مشتریانی خارج از مراکز تحقیقاتی بوده و یا از سایر شرکت‌های دانش‌بنیان باشد.

رضایی فر یادآور شد: فراخوان این طرح تا پایان این نمایشگاه یعنی ۲۲ آذر ادامه دارد و تاکنون ۱۴۰ نیاز فناورانه و عرضه فناوری در سامانه این طرح به ثبت رسیده اند.

وی افزود: تا روز دوم نمایشگاه ۲۰ قرارداد با حجم ۱۹ میلیارد تومان منعقد شده اند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: