April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۳۱۴
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی کشور ضمن تأکید بر عزم جدی این سازمان در دفاع از حقوق عامه، از انهدام باند ارتشا و فرار مالیاتی در شهرستان دامغان استان سمنان خبر داد.

انهدام یک باند فرار مالیاتی

سعید توتونچی ملکی با بیان اینکه هرگونه فساد و ارتشا خط قرمز سازمان امور مالیاتی است، تأکید کرد: برخورد با هر نوع فساد اداری و مقابله فرار مالیاتی از رویکرد‌های مهم این سازمان بوده که برای تحقق این امر علاوه بر نظارت‌های درون‌سازمانی و به‌کارگیری انواع سیستم‌های کنترلی با دستگاه‌های نظارتی برون‌سازمانی از جمله مراجع قضایی و پلیس امنیت اقتصادی نیز تعاملات گسترده‌ای شکل‌گرفته تا زمینه‌های بروز و ظهور جرائم و مفاسد اداری به حداقل ممکن برسد.

وی با اشاره به خدمات ارزشمند اکثریت کارکنان خدوم سازمان و ضرورت تلاش برای بیان خدمات بی‌بدیل حوزه مالیات ستانی در عمران و آبادانی کشور، تصریح کرد: در همین راستا و به دنبال گزارش سازمان بازرسی کل کشور مبنی بر پرداخت رشوه‌های کلان تعدادی از مودیان به یکی از مأموران اداره امور مالیاتی شهرستان دامغان از طریق ارائه فاکتور‌های خرید غیرواقعی و جعلی شرکت‌های مختلف به اداره امور مالیاتی شهرستان یادشده، با دستور قضایی و همکاری مؤثر ضابط قضایی تحقیقات آغاز و نهایتاً پرونده با صدور کیفرخواست به شعبه دادگاه کیفری دو شهرستان دامغان ارجاع و سرانجام برای متهم اصلی (مامور مالیاتی) و سایر متهمین (مودیان مالیاتی) که در وقوع این جرم مشارکت داشتند، پرونده قضایی تشکیل گردید.

توتونچی ملکی خاطرنشان کرد: در ارتباط با این پرونده و کسب اطلاع و تحقیقات از سایر مودیانی که در رابطه با این متهم مرتکب پرداخت رشوه شده بودند، در نهایت ۹ نفر از مودیان مالیاتی شناسایی شدند که پس از سیر مراحل قضایی هر کدام از متهمان به مجازات‏های متعددی محکوم شدند.

معاون حقوقی و فنی مالیاتی سازمان امور مالیاتی اظهار داشت: در ارتباط با این پرونده ارتشا، پس از محرز شدن جرم ارتکابی، متهم اصلی پرونده مأمور خاطی مالیاتی به ۱۲ سال حبس تعزیری و پرداخت ۳۰ میلیارد ریال جزای نقدی و ۹ متهم دیگر (مودیان مالیاتی) نیز جمعاً به حدود ۳۴ سال حبس تعزیری محکوم شدند.

وی در پایان افزود: در این پرونده، ۸ شرکت مستقر در شهرستان دامغان دخیل و ذی‌نفع بوده‌اند که هرکدام به پرداخت جزای نقدی محکوم و تمامی امتیاز‌ها و معافیت‌های مالیاتی اعطا شده ناشی از این پرونده لغو شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: