کد خبر: ۳۸۹۳۳۷
۲۲ آذر ۱۴۰۱ - ۲۱:۰۰
0
خاندوزی گفت: با توجه به افزایش حجم تعاملات تجاری بین ایران و چین، تاکنون حجم ترانزیت و تبادلات تجاری رشد ۲۰ درصدی داشته است.

افزایش ۲۰ درصد حجم تجارت بین ایران و چین

احسان خاندوزی گفت:به عنوان مقدمه‌ای برای فراهم شدن دیدار روسای جمهور دو کشور اجلاسی با حضور بزرگترین مقام کشور چین و معاون اول رئیس جمهور ایران برگزار شد و این اجلاس متکی بر ۴ کمیته‌ای بود که دیروز در حوزه‌های انرژی و گازی و بین دستگاه‌های اختصاصی منعقد شده بود و به ۱۶ نقطه تفاهم بین دو کشور رسید و این اقدامات مقدمه‌ای برای رسیدن تفاهم ۲۵ ساله بود.

به گفته وزیر اقتصاد، در این اجلاس اقدامات اجرایی در حوزه انرژی و سرمایه گذاری مشترک دو کشور، تعاملات مالی و ارزی و در زمینه پروژه‌های استراتژیک و در حوزه‌های زیر ساختی و بنادر در دستور کار قرار گرفت در ملاقات آتی امیدواریم به توافقات قطعی برسیم.

او گفت‌: وضعیت مبادلات ایران با توجه به شرایط سیاسی و اقتصادی دو کشور علی رغم محدودیت بین المللی و فشار‌های تحریمی بسیار زیاد است، در این شرایط وضعیت تجارت و ترانزیت ۲۰ درصد افزایش داشته ایم و چشم انداز سال میلادی ۲۰۲۳ حاکی از افزایش حجم مبادلات و تجارت است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: