کد خبر: ۳۸۹۳۴۸
۲۳ آذر ۱۴۰۱ - ۲۳:۰۰
0
بذرپاش گفت: برای ساخت ۴میلیون واحد مسکونی با متری ۷ میلیون تومان بودجه ۲هزار و۸۰۰ میلیارد تومانی نیاز است.

بودجه ۲هزار و ۸۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۴میلیون نهضت ملی مسکن

مهرداد بذرپاش گفت: چرا در نظام شهرسازی و مسکن این میران از مشکلات وجود دارد آیا مشکل از نظام مسائل است یا از راه حل‌ها وطرح‌های جامع یا اینکه راه حل‌ها درست بوده، ولی در اجرا مشکل داشته ایم؟

به گفته وزیر راه وشهرسازی، چند درصد از ساخت وساز‌های ما براساس الگوی ایرانی و اسلامی است. در تهران عمر بسیاری از بنا‌ها برای ۲۰ سال اخیر است، اما نتوانسته ایم الگوی ایرانی اسلامی را پیاده کنیم.

بذرپاش گفت: هم اکنون اصلی‌ترین مسئله ما تامین مالی ساخت یک میلیون مسکن است و اگر قرار باشد ۴ میلیون واحد مسکن ۱۰۰ متری ساخت شود، مجموعا ۴۰۰ میلیون متر مربع باید بسازیم و اگر متری ۷ میلیون هزینه ساخت باشد یعنی ۲هزار ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم، در حالیکه بودجه کل کشور ۱۳۴۰ هزار میلیارد تومان است.

او با بیان اینکه عمده این واحد‌ها برای اقشار نیازمند و دهک‌های پایین ساخته می‌شود، گفت: بسیاری از متقاضیان در آورده اولیه خود مشکل دارند و مسکن مهر را متری ۲۵۰ هزار تومان با خط اعتباری ۵۰ هزار ملیارد تومانی ساختیم، اما هم اکنون اگر بخواهیم همین میزان مسکن با متری ۷تا ۸ میلیون بسازیم خط اعتباری ۷۰۰ هزار میلیارد تومان نیاز داریم.

 بذرپاش گفت: این وزارتخانه باید فناورانه‌تر از گذشته ادا ره شود و در مرز فناوری حرکت کنیم، همچنین وزارت راه وشهرسازی باید پیشران و پیشرفت کشور باشد.

او گفت: پژوهش نباید از میدان و صحنه عفب بماند، نمی‌توانیم منتطر بمانیم که یک پژوهش تعریف شده چند ماه بعد به پروژه منتقل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: