کد خبر: ۳۸۹۴۷۵
۲۶ آذر ۱۴۰۱ - ۰۲:۰۰
0
فرد مهاجم به همسر رئیس مجلس نمایندگان آمریکا انگیزه خود را فضای «شیطانی» حاکم بر واشنگتن خواند و گفت قصد حمله به چند مقام دیگر را داشته است.

وضعیت کنونی آمریکا، انگیزه مهاجم حمله به همسر پلوسی

خبرگزاری سی‌بی‌اس در گزارشی نوشت که فردی که به همسر «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، حمله کرد در جریان دادگاه انگیزه خود را فضای «شیطانی» حاکم بر واشنگتن اعلام کرده است.

«دیوید دپی» فرد مهاجم، همچنین در بخشی از اظهارات خود گفت که قصد حمله به «هانتر بایدن» پسر رئیس‌جمهور آمریکا، «تام هنکس» هنرپیشه هالیود و همچنین «گاوین نیوسام» فرماندار کالیفرنیا، را هم داشته است. تاکنون هیچ طرحی برای حمله به این افراد یافت نشده است.

پیش‌تر مقامات گفته بودند که این فرد افراد دیگری را هم در نظر داشته است، اما آنچه که اکنون پلیس مطرح کرده آن است که یک استاد و چند مقام ایالتی بوده‌اند.

دپی ناامیدی از سیاست‌های کنون در آمریکا را انگیزه خود برای این حملات عنوان کرده و گفت: «آن‌ها هر روز دروغ می‌گویند. آن‌ها مرتکب یک جنایت و سپس جنایت دیگر و سپس جنایت دیگر می‌شوند.»

اوایل آبان ماه سال جاری سخنگوی نانسی پلوسی در بیانیه‌ای گفت: «بامداد روز جمعه، یک فرد مهاجم با حضور در اقامتگاه پلوسی در سانفرانسیسکو به همسر وی به شدت حمله کرد؛ خود پلوسی در زمان وقوع این حادثه در منزل نبوده است.»

اندکی پس از آن «جو بایدن» رئیس‌جمهور آمریکا، در سخنرانی خودش در فیلادلفیا تأکید کرد، گزارش‌ها حاکی از آن است که در حمله به همسر پلوسی هدف اصلی شخص نانسی پلوسی بوده است. به گفته پلیس کنگره که مسئولیت محافظت از اعضای کنگره را برعهده دارد، تهدید‌ها علیه اعضای دو مجلس پارلمان آمریکا از سال ۲۰۱۷ بیش از دو برابر شده و از ۳ هزار و ۹۳۹ مورد به ۹ هزار و ۶۲۵ مورد در سال ۲۰۲۱ رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: