April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۵۳۶
۰۹ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۴۵
0
گوشی‌های موبایل تا سال ۲۰۲۴ احتمالاً به صورت مستقیم به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک متصل می‌شوند.

اتصال گوشی‌های موبایل تا سال ۲۰۲۴ به اینترنت ماهواره‌ای استارلینک

اسپیس ایکس ظاهراً درخواستی را به کمیسیون ارتباطات فدرال ایالات متحده (FCC) ارسال کرده که به موجب آن، برخی از ماهواره‌های نسل دوم استارلینک به سخت‌افزار اتصال مستقیم به شبکه موبایل مجهز خواهند شد. در واقع این سخت‌افزار، عامل ارتباط بین ماهواره‌های استارلینک و گوشی کاربران است که اینترنت پرسرعت را برای آن‌ها فراهم می‌کند.

اسپیس ایکس برای افزایش ۱۰ هزار ماهواره کوچک مدار پایین زمین به صورت فلکی استارلینک خود طی چند سال آینده چراغ سبز دریافت کرده است و امیدوار است با کمک T-Mobile تا سال ۲۰۲۴ سرویس اینترنت ماهواره‌ای را در دسترس گوشی‌های موبایل قرار دهد.

در حال حاضر، شرکت فضایی متعلق به ایلان ماسک، ۳۵۰۰ ماهواره استارلینک نسل اول را به فضا پرتاب کرده و مجوز FCC را برای پرتاب ۷۵۰۰ ماهواره نسل دوم دیگر تا قبل از پایان این دهه دریافت کرده است. با مجهز کردن ماهواره‌ها به سخت‌افزار جدید، این شرکت امیدوار است تا خدمات صوتی، پیام‌رسانی و وبگردی اولیه را با حداکثر سرعت تئوری ۱۸.۳ مگابیت بر ثانیه به کاربران ارائه کند.

در نهایت، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، اسپیس ایکس می‌تواند تا سال ۲۰۲۴ با ۲۰۰۰ ماهواره نسل دوم خود، پوشش «کامل و مداومی» برای گوشی‌های هوشمند ارائه کند.

استارلینک سرویس اینترنت مبتنی بر ماهواره‌ای است که توسط اسپیس ایکس توسعه پیدا کرده و هدف آن ارائه دسترسی به اینترنت پرسرعت در مناطق دورافتاده و محروم است. تا سپتامبر ۲۰۲۲، این صورت فلکی از بیش از ۳۰۰۰ ماهواره تشکیل شده است که در مجموع نزدیک به ۱۲ هزار ماهواره در آن مستقر خواهد شد. این سرویس تا ژوئن ۲۰۲۲ بیش از ۵۰۰ هزار مشترک را به خود جذب کرده و ایلان ماسک می‌خواهد این تعداد را بیشتر کند.

برای استفاده از سرویس استارلینک، کاربران باید تجهیزات خاصی مانند آنتن و گیرنده داشته باشند. با این حال، اسپیس ایکس در حال کار روی فناوری است که به کاربران اجازه می‌دهد گوشی‌های خود را مستقیماً به شبکه استارلینک متصل کنند و در این شرایط به تجهیزات تخصصی نیازی وجود ندارد. با این کار، دسترسی کاربران به اینترنت پرسرعت از فضا و استفاده از قابلیت‌های استارلینک آسان‌تر می‌شود.

منبع: توزلو 

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: