احمدی پنجکی نسبت به آینده سازمان ابراز نگرانی کرد
کد خبر: ۳۸۹۶۶۳
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران نسبت به وضعیت نامناسب سازمان تامین اجتماعی هشدار داد و گفت: به دلیل آن که ورودی‌های سازمان کمتر از خروجی هاست، در آستانه ورشکستگی قرار دارد.

تامین اجتماعی، حیات خلوت بیکاران سفارشی

پرویز احمدی پنجکی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز از سازمان تامین اجتماعی به عنوان بزرگترین سازمان بیمه گر کشور خبر داد و گفت: بیش از ۵۰ درصد جمعیت کشور تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارند، بنابراین دولت باید مراقب وضعیت این سازمان باشد.
وی با ابراز تاسف از بدهی کلان دولت به سازمان تامین اجتماعی گفت: متاسفانه در شرایط کنونی دولت۴۵۰ هزار میلیارد تومان به سازمان تامین اجتماعی بدهکار است و این بدهی روزافزون باعث شده تا سازمان تامین اجتماعی نتواند خدمات لازم را به کارگران و بازنشستگان ارائه دهد.
رییس کانون بازنشستگان شمیرانات با اعلام اینکه منابع درآمدی سازمان تامین اجتماعی از دو بخش حق بیمه و سرمایه گذاری تامین می‌شود گفت: در بخش حق بیمه شاهد کاهش چشمگیر بیمه پردازی‌ها هستیم، به نوعی که امروزه در قبال هر چهار بیمه پرداز، یک مستمری بگیر وجود دارد، در صورتی که تعریف بیمه نشان می‌دهد می‌بایست به ازای هر بیمه پرداز یک مستمری بگیر وجود داشته باشد تا سازمان بتواند سرپا بماند.
وی با اشاره به اینکه سازمان تامین اجتماعی برای آنکه منابع درآمدی خود را افزایش دهد، اقدام به تشکیل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی کرده بود گفت: شرکت شستا بیش از ۲۰۰ بنگاه اقتصادی دارد که با حق بیمه‌های کارگران خریداری شده و امروز می‌بایست درآمد این شرکت‌ها برای تامین کسری بودجه سازمان تخصیص یابد.
احمدی پنجکی از دولت به عنوان عامل اصلی بحران سازمان تامین اجتماعی یاد کرد و گفت: متاسفانه دولت به جای آنکه بدهی خود را بپردازد، به اشکال مختلف برای سازمان مشکل آفرینی می‌کند.
وی با ابراز تاسف از اینکه دولت بنگاه‌های اقتصادی زیان ده خود را در قبال بدهی به سازمان تامین اجتماعی واگذار کرده است گفت: نه تنها این شرکت‌ها نفعی برای سازمان ندارند، بلکه دولت مشکلات و چالش‌های شرکت‌های زیان ده خود را در قالب این واگذاری‌ها به سازمان تامین اجتماعی تحمیل کرده است.
نایب رئیس کانون بازنشستگان استان تهران با انتقاد از مدیریت ضعیف و جناحی در سازمان تامین اجتماعی گفت: می‌بایست سود شرکت‌های شستا به حساب تامین اجتماعی واریز شود، اما حساب و کتاب دقیقی در این زمینه وجود ندارد و مشخص نیست چرا شرکت‌های زیان ده را به سازمان واگذار کرده اند.
وی با انتقاد از اینکه سازمان تامین اجتماعی به حیات خلوت دولت تبدیل شده است گفت: بیکاران سفارشی، آقازاده ها، نمایندگان مجلسی که دوره نمایندگی آن‌ها به پایان رسیده و بیکار شده اند و بسیاری موارد دیگر به سازمان تامین اجتماعی تحمیل شده که نه تنها اقدام مثبتی انجام نمی‌دهند، بلکه با گرفتن حقوق‌های کلان، باری بر دوش سازمان تامین اجتماعی شده اند.
احمدی پنجکی خواستار بررسی هر چه سریعتر اعضای هیئت مدیره شرکت‌های شستا، مدیران منصوب و کارکنان شرکت‌های شستا شد و گفت: باید مشخص شود این آقایان از کجا آمده و به چه دلیل در قالب‌های گوناگون به سازمان تحمیل شده اند.
وی از وجود مشاوران در سازمان تامین اجتماعی انتقاد کرد و گفت: هر کسی که بیکار می‌شود، به عنوان مشاور در سازمان تامین اجتماعی یا یکی از شرکت‌های زیرمجموعه به کار گرفته می‌شود، این در حالی است که هرگز اعلام نشده این آقایان مشاور که می‌بایست مشاوره بدهند، چه نقشی در مدیریت سازمان و رفع مشکلات سازمان دارند.
رییس کانون بازنشستگان شمیرانات خواستار حسابرسی سریع و دقیق سازمان تامین اجتماعی شد و گفت: باید هرچه سریعتر تکلیف سازمان روشن شود، زیرا در صورت ادامه روند کنونی، آینده تیره و تاری برای سازمان پیش بینی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: