April 2024 24 / چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۷۲۳
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۳۰
0
همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی به جز بازار پایه ای‌های فرابورس طبق اصلاحیه سازمان بورس ملزم به معرفی بازارگردان شدند.

همه شرکت‌های بورسی و فرابورسی ملزم به معرفی بازارگردان شدند

مدیریت نظارت بر بورس‌های سازمان بورس و اوراق بهادار، اصلاحیه الزام شرکت‌های بورسی و فرابورسی به معرفی بازارگردان جهت فعالیت بازارگردانی سهام را به مدیران عامل بورس تهران و فرابورس ابلاغ کرد.

بر اساس این گزارش، نامه ۶ آذر مدیریت نظارت بر بورس‌ها در خصوص اصلاح بند یک صورتجلسه ۷ مهر سال ۹۹ هیات مدیره با موضوع الزام ناشران ثبت شده نزد سازمان به معرفی بازارگردان جهت فعالیت بازارگردانی، مطرح و مصوبه مذکور به شرح زیر اصلاح شد:

کلیه ناشران پذیرفته شده در بورس تهران و فرابورس موظفند ظرف مهلت ابلاغی از سوی بورس و فرابورس نسبت به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان حسب مورد به بورس تهران و فرابورس اقدام کنند. در غیر این صورت ناشر متخلف محسوب و به ضمانت اجرا‌های تذکر، اخطار، محدودیت موقت یا دائم در دسترسی به سامانه معاملات، تعلیق یا لغو مجوز‌های صادره توسط سازمان، محرومیت دریافت خدمات از ارکان بازار سرمایه برای مدت معین، جریمه نقدی، محرومیت از تصدی در هیئت مدیره اشخاص تحت نظارت، سلب صلاحیت، لغو پذیرش، محکوم می‌شوند.

بورس تهران و فرابورس مکلفند نسبت به اجرای این مصوبه و ارائه گزارش به سازمان اقدام کنند.

تبصره: ناشران ثبت شده، اما پذیرفته نشده موظفند در صورت تشخیص فرابورس پس از تایید مدیریت نظارت بر بورس‌ها نسبت به انعقاد قرارداد بازارگردانی و معرفی بازارگردان به فرابورس اقدام کنند.

پیش از این طبق مصوبه ۷ مهر سال ۹۹ سازمان، بازارگردانی برای شرکت‌های بورسی و فرابورسی و حاضر در پایه اجباری بود که با مصوبه جدید، بازار پایه فرابورس از شمول بازارگردانی اجباری خارج شدند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: