کد خبر: ۳۸۹۷۳۸
۲۹ آذر ۱۴۰۱ - ۱۶:۰۷
0

کاربرد سایز ها مختلف تیرآهن ؟

هر سایز تیرآهن چه کاربردی دارد؟ قطعا این سوالی است که برای افراد بسیاری به وجود آمده است. تیرآهن را می توان به عنوان یکی از پرکاربرد ترین متریال های موجود در ساختمان سازی در نظر داشته و به خوبی از آن استفاده کرد. هر سایز تیرآهن چه کاربردی دارد و برای کدام قسمت ها مناسب می باشد را باید با توجه به کیفیت های موجود نیز تعیین کرد. یکی از مهم ترین نکات در مورد تیرآهن ها تنوع در سایز ها می باشد که البته این موضوع با موضوع تفاوت تیرآهن معمولی و تیرآهن هاش متفاوت است و در این مقاله فقط به تیرآهن پرداخته شده. به صورت معمول بیشترین کاربرد این محصولات در ساختمان سازی می باشد. این محصولات با داشتن ویژگی های خاص خود می توانند برای یک سازه مقاومت بسیار بالایی را به وجود بیاورند.

یکی از مزیت های این تیرآهن ها مربوط به این می باشد که می توان آن ها را در بخش های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار داد. انتخاب درست محصولات با توجه به استاندارد های موجود به خوبی می تواند به شما کمک کرده و بالاترین دسترسی ها را نیز به وجود بیاورد. در انتخاب این محصولات یکی از مهم ترین نکات ابعاد و اندازه های موجود می باشد. باید با توجه به ابعاد موجود از این محصولات به خوبی استفاده کرده و بهترین کیفیت ها را نیز به وجود بیاورید.

سایزهای تیرآهن

تیرآهن ها را می توان در سایز های بسیار متنوعی از ۸ تا ۶۰ در اختیار داشته و به خوبی از آن ها با کمک ابزارآلات مناسب در سازه استفاده کرد. تمامی نمونه های موجود از بال پهن تا لانه زنبوری همگی در سایز های مختلف وجود داشته و می توان آن ها را تولید کرد. تیرآهن ها را عموما در شاخه ای ۱۲ متری تولید کرده و می توان برای ابعاد بیشتر نیز آن ها را جوشکاری کرد. بیشترین سایز هایی که مورد استفاده قرار می گیرند شامل ۱۲، ۱۴، ۱۶ و ۱۸ می باشند. این سایز ها را می توان در تیپ های مختلف نیز در اختیار داشته و بیشترین استفاده را از آن ها داشت.

کاربرد سایز ها مختلف تیرآهن ؟

هر سایز تیرآهن چه کاربردی دارد و چرا از آن ها استفاده می کنند

اینکه هر سایز تیرآهن چه کاربردی دارد و برای کدام یک از قسمت های یک ساختمان به کار گرفته می شود را می توان به شکل های مختلف مورد بررسی قرار داد. یکی از مهم ترین دسته بندی هایی که می توان به کاربرد ها پی برد سایز بندی می باشد. در سایز های مختلف شما می توانید به راحتی کیفیت های بسیار بالایی را در اختیار داشته باشید. اینکه هر سایز تیرآهن چه کاربردی دارد را باید در نمونه های پرکاربرد جستجو کرده و آن ها را مورد بررسی قرار داد. در استفاده از این محصولات شما می توانید با توجه به سایز کاربرد ها را مشخص کنید.

سایز ۱۲

تیرآهن سایز ۱۲ را می توان در قسمت های بسیار زیادی مورد استفاده قرار داد. زمانی که می گویند تیرآهن ۱۲ به این معنی است که طول جان ۱۲ سانتی متر می باشد. در استاندارد های مختلف و متنوع شما می توانید طول بال های متفاوت را نیز در اختیار داشته باشید. این طول بال ها را می توان به شکل های مختلف و متنوعی مورد استفاده قرار داده و با نام های متنوعی مشخص کرد. یکی از نمونه های بسیار پر مصرف در این محصولات مربوط به تیرآهن های اروپایی می باشد که می توان به شکل های مختلف از آن ها استفاده کرد. هر متر از این نوع تیرآهن دارای وزن ۱۰.۴ کیلوگرم بوده و برای ساخت ستون و تیر ها بسیار مناسب می باشد. در حالتی که ساختمان بزرگ باشد نمی توان از این نوع تیرآهن برای ستون ها استفاده کرد.

سایز ۱۴

تیرآهن ۱۴ نیز یکی از نمونه های بسیار رایج در ساخت و ساز می باشد. طول جان در این نمونه برابر ۱۴ سانتی متر بوده و اندازه بال در نمونه های اروپایی برابر ۷۳ میلیمتر می باشد. هر متر از این نوع تیرآهن ۱۲.۹ کیلوگرم وزن داشته و درصد خطا در آن ها بسیار پایین می باشد. این تیرآهن نسبت به سایز ۱۲ سنگین تر بوده و دارای مقاومت بالاتری نیز می باشد. می توان در سازه های سبک از این نوع تیرآهن در ستون ها نیز استفاده کرد. در سازه های سنگین این نوع تیرآهن بیشتر برای تیر های فرعی به کار می رود.

کاربرد تیرآهن های ۱۶ و ۱۸

برای اینکه بدانید هر سایز تیرآهن چه کاربردی دارد باید با پرکاربرد ترین آن ها آشنا شوید. دو سایز ۱۶ و ۱۸ را می توان به عنوان متداول ترین نمونه های موجود در نظر داشته و از آن ها استفاده کرد. در مدل ۱۶ طول جان ۱۶۰ میلیمتر بوده و در نمونه ۱۸ طول جان تیرآهن ۱۸ سانتی متر می باشد. برای بخش های مختلف ساختمان می توان از این دو نمونه تیرآهن به خوبی و در کیفیت بالایی استفاده کرد. تیرآهن ۱۶ به عنوان یکی از نمونه های متوسط شناخته می شود. تیرآهن ۱۶ را می توان در قسمت های مختلف یک ساختمان مورد استفاده قرار داده و استاندارد های متنوعی را در اختیار داشت. در مقایسه با سایز های کمتر، سایز ۱۶ مقاوم تر و سنگین تر می باشد.

مقایسه تیرآهن ۱۶ و ۱۸

ضخامت جان در تیرآهن ۱۶، ۵ میلیمتر بوده و می توان به خوبی از آن استفاده کرد. از تیرآهن ۱۶ برای ساخت خرپا، نعل و نمونه های لانه زنبوری نیز می توان استفاده کرد. استفاده از سایز ۱۶ برای ستون ها نیز امکان پذیر بوده و می توان به عنوان تیر های اصلی و فرعی استفاده کرد. در میان تمامی سایز های موجود می توان تیرآهن ۱۸ را به عنوان یکی از محبوب ترین ها دانست. به دلیل مقاومت بالا و استفاده های متنوع است که می توان از این محصولات به خوبی استفاده کرد. در اکثر ساختمان های موجود می توان از سایز ۱۸ به عنوان ستون اصلی استفاده کرده و کیفیت بالایی را نیز در اختیار داشت. هرچه کیفیت در این محصولات بالاتر باشد اجرا و جوشکاری در آن ها نیز راحت تر خواهد بود.

جمع بندی

در یک جمع بندی کلی می توان بیان کرد که استفاده از تیرآهن های مختلف می تواند مزایای بسیار زیادی را نیز داشته باشد که بهترین کار استفاده از یک مهندس با تجربه و مشاوره گرفتن از ایشان می باشد.

زیرا که تیرآهن اصلی ترین قسمت سازه شما می باشد که تاثیر مستقیم بر استحکام خواهد داشت.

 فروشگاه آهن رویال به عنوان یکی از بهترین فروشگاه های موجود می باشد که می تواند محصولات متنوعی را آماده کند و شما دوست عزیز مناسب ترین قیمت تیرآهن را در آنجا پیدا کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: