April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۹۱۰
۰۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۰
0
معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد سامانه دفاع هوایی اس-۴۰۰ و موشک‌های بالستیک کوتاه-برد اسکندر روسیه در اختیار نیروهای مسلح بلاروس قرار گرفته است.

موشک‌های اسکندر و اس-۴۰۰ روسیه در اختیار ارتش بلاروس قرار گرفت

«میخائیل گالوزین»، معاون وزیر امور خارجه روسیه در گفتگو با اسپوتنیک اعلام کرد سامانه‌های دفاع هوایی اس-۴۰۰ و موشک‌های بالستیک اسکندر در اختیار بلاروس قرار گرفته است.

به گفته گالوزین، عرضه پیشرفته‌ترین و به‌روزترین تسلیحات روسی به نیرو‌های مسلح بلاروس، کارآمدی ارتش بلاروس و دفاع هوایی مشترک روسیه-بلاروس را افزایش می‌دهد.

«الکساندر لوکاشنکو»، رئیس‌جمهور بلاروس هفته پیش تأیید کرد که بلاروس سامانه‌های دفاعی و موشکی روسیه را عملیاتی کرده است. گالوزین همچنین گفت که آموزش ارتش روسیه به خدمه جنگنده‌های جنگی روسیه پاسخی متقارن به فعالیت‌های ناتو در منطقه است.

«ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه دوشنبه گذشته با «الکساندر لوکاشنکو» رئیس جمهور بلاروس در کاخ استقلال واقع در شهر مینسک دیدار و گفتگو کرد. بنا بر گزارش شبکه الجزیره، رئیس جمهور بلاروس در این دیدار گفت: علیرغم تحریم‌های اعمال شده علیه ما در تلاش برای تقویت روابط با روسیه هستیم. اشتباهاتی که پس از فروپاشی اتحاد جماهیر شوروی رخ داد را تکرار نخواهیم کرد.

وی در ادامه تصریح کرد: تصمیم حیاتی در مورد انسجام نزدیک‌تر روسیه و بلاروس بار دیگر به تمام جهان نشان می‌دهد که فقط با یکدیگر می‌توانیم بر هر بیماری همه گیر، بحران یا تحریم غلبه کنیم.

از سوی دیگر، در این دیدار، «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه هم گفت: بلاروس شریک ما در همه زمینه‌ها از جمله اقتصاد است. به حدود ۳۱ میلیارد دلار مبادلات تجاری میان دو کشور رسیده ایم و تا پایان سال به ۴۰ میلیارد دلار خواهیم رسید. رئیس جمهور روسیه اضافه کرد: همکاری در زمینه توسعه فناوری پیشرفته بسیار مهم است. بلاروس متحد ما به معنای واقعی کلمه است. اولویت ما توسعه روابط اقتصادی بین دو کشور خواهد بود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: