نماینده شاهرود در مجلس نسبت به تاخیر در ساخت و ساز مسکن هشدار داد
کد خبر: ۳۸۹۹۴۸
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با نگرانی از محقق نشدن وعده ساخت ۴ میلیون مسکن در دوره ریاست جمهوری رییسی گفت: به جرات می‌توان اعلام کرد که تاکنون ۱۰۰ هزار مسکن هم ساخته نشده است.

اجاره نشینی معضل حقوق بگیران

علی اصغر خانی در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با هشدار نسبت به بی توجهی دولت سیزدهم برای ساخت و ساز و قانون جهش مسکن گفت: نتیجه بی توجهی وزارت راه و شهرسازی در دولت سیزدهم، بالارفتن بی حساب و کتاب قیمت مسکن بوده است.


وی نتیجه بی توجهی دولت سیزدهم به ساخت و ساز را افزایش شدید قیمت مسکن دانست و گفت: به تبع بالا رفتن قیمت مسکن، اجاره خانه ها نیز چندین برابر شده به نوعی که اجاره نشینان به چه کنم افتاده اند.


نماینده شاهرود در مجلس یازدهم رابطه عرضه و تقاضا را یک قانون ثابت شده اقتصادی توصیف کرد و گفت: وقتی خانه به اندازه کافی ساخته نشده اما نیاز وجود دارد، تقاضا بیشتر می‌شود و به تبع آن قیمت ها بالا می رود.


وی افزود: دلیل اصرار مجلس یازدهم به دولت سیزدهم برای جهش تولید مسکن، این بود که به کمک افراد اجاره نشین و کسانی برویم که میخواهند خانه دار شوند، اما متاسفانه این هدف گذاری محقق نشد و اجاره مسکن چندین برابر شد.


خانی با اعلام اینکه کسی که سال گذشته یک عددی را اجاره داده، امسال حداقل دو تا سه برابر باید بیشتر بپردازد زیرا قیمت مسکن افزایش سرسام آوری داشته گفت: آیا یک مستاجر، کارمند حقوق بگیر یا کارگر میتواند یک باره هزینه اجاره مسکنی که دو برابر افزایش یافته را بپردازد در حالی که حقوق و درآمدش دو یا سه برابر نشده است.


وی با تاکید بر اینکه باید واقع بین باشیم گفت: مسوولانی که با افزایش حقوق کارگران وکارمندان مخالفت می کنند، چرا به این سوال پاسخ نمی دهند که مگر حقوق و دستمزد دو برابر افزایش یافته که انتظار داریم حقوق بگیران بتوانند اجاره مسکن دو برابر شده را بپردازند؟


عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم در خصوص راهکار مقابله با گرانی اجاره مسکن گفت: راهکار این است که دولت امروز تصمیم به اجرای جهش تولید مسکن بگیرد، زیرا بهتر از فرداست.


وی خطاب به دولتمردان به ویژه وزیر راه و شهرسازی گفت: امروز دولت باید پای کار ساخت مسکن با جدیت بایستد.


خانی گفت: اکنون دولت یک میلیون مسکن از سال گذشته عقب ماندگی دارد و امسال نیز می بایست یک میلیون بسازد، بنابراین اکنون در چهار ماه باقی مانده سال، دولت باید دو میلیون مسکن ساخته شده تحویل مردم بدهد.


وی افزود: اگر امسال دولت با جدیت به ساخت مسکن ورود نکند و به تعهدات خود پای بند نباشد، سال آینده باید ۳ میلیون مسکن تحویل بدهد در حالی که هیچ گامی برای ساخت مسکن بر نداشته است.


عضو کمیسیون عمران در مجلس یازدهم با هشدار نسبت به اینکه در صورت بی توجهی دولت سیزدهم به ساخت مسکن، همه ساله شکاف در ساخت مسکن بالا می‌رود گفت: وقتی تولید اتفاق نیفتاده اما نیاز به مسکن بالا رفته، همین امر باعث شده که قیمت خانه و به تبع آن اجاره مسکن بالا برود و در نهایت اجاره نشینی به معضل تبدیل شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: