April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۸۹۹۵۲
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
مدیرعامل بیمه باران در نشست «نوآوری در جهت تسهیل عملیات در شبکه فروش بیمه باران» اقدامات بیمه مرکزی در جهت افزایش اطلاع‌رسانی پویش‌های نوآورانه شرکت‌های بیمه را گام موثری در جهت افزایش خلاقیت در صنعت بیمه دانست.

بیمه باران در مسیر تکثیر نوآوری در صنعت بیمه قرار دارد

در این نشست که به مناسبت رونمایی از هویت‌سنجی، فرم پیشنهاد آنلاین، امضای الکترونیک بیمه‌گزار و صدور آنلاین بیمه‌نامه بیمه باران برگزار شده بود، مجید بهزادپور رئیس کل بیمه مرکزی، علی بنیادی نائینی معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی و اعضای هیات عامل و مدیران ارشد نهاد ناظر رئیس کل بیمه مرکزی نیز حضور داشتند.

همچنین سروناز درواری عضو هیات‌مدیره و مدیر فنی، مرضیه سلطان محمدی مدیر فناوری اطلاعات، روزبه منیری مدیر دفتر دیجیتال و مریم رئوفی نماینده بیمه باران نیز در این نشست حضور داشتند.

علیرضا هادی در ابتدای این مراسم، ضمن اشاره به عملکرد بیمه باران در جهت ارائه نوآوری گفت: بیمه باران در حال حاضر دو اقدام نوآورانه در کارنامه خود به ثبت رسانده، با این وجود با توجه به رویکرد بیمه مرکزی مبنی بر تکریم نوآوری و بدعت در صنعت، از تمام همکارانم خواسته‌ام همت و تلاش و تخصص خود را در این جهت به کار بگیرند تا هر چه سریع‌تر بتوانیم در زمینه ارائه نوآوری و خلاقیت به سر حد تعالی برسیم.

هادی در ادامه افزود: از سوی دیگر، گاه نوآوری‌هایی در صنعت بیمه انجام می‌شود که به دلیل عدم اطلاع‌رسانی، مغفول می‌ماند. در چنین شرایطی سرمایه‌گذار نیز انگیزه‌ای برای ورود سرمایه خود به صنعت بیمه پیدا نمی‌کند. ضمن اینکه اگر نوآوری یک شرکت بیمه اطلاع‌رسانی نشود، ممکن است سایر شرکت‌های بیمه‌گر ضرورت ایجاد تحرک و خلاقیت را در نیابند؛ بنابراین برگزاری چنین نشست‌هایی با هدف تاکید بر اهمیت ارائه نوآوری شرکت‌های بیمه در وجوه مختلفی اهمیت خود را نشان می‌دهد.

مدیرعامل بیمه باران با اشاره به ضرورت ارائه نوآوری برای شرکت‌های تخصصی گفت: از آنجایی که بیمه باران به صورت تخصصی در زمینه ارائه بیمه‌های زندگی فعالیت دارد، ضروری است که نوآوری‌های خود را در جهت طراحی محصول، عرضه و ارائه آن به بهینه‌ترین شکل ممکن نشان دهد. با عنایت به همین ضرورت، در بدو ورود بیمه باران به صنعت بیمه، تلاش شد محصولی وارد صنعت بیمه شود که تا پیش از این وجود نداشت.

هادی افزود: به محض ارائه بیمه‌نامه ترنم باران، شاهد اتفاقات مثبتی در صنعت بودیم. بیمه‌نامه ترنم باران با در اختیار داشتن ویژگی‌های بدیع سرمایه‌گذاری سبب شد، سرمایه‌های بیشتری به صنعت بیمه وارد شوند و فصل تازه‌ای در بیمه زندگی رقم بخورد. در ادامه با ارائه بیمه‌نامه مستمری آنی یا بدون فاصله، تلاش کردیم اقدامات نوآورانه را تداوم ببخشیم و ضمن شناسایی نیاز‌های جامعه، محصولاتی را ارائه دهیم که بتواند خلاء‌های موجود را پر کند.

او تصریح کرد: اعمال سود مشارکت که در بدو تاسیس شرکت، هر شش ماه یک بار اعمال می‌شد، با همت همکارانم به بازه‌های ماهانه رسیده است و بدین ترتیب هر ماه سود مشارکت در منافع علی‌الحساب هر ماه بر حساب ذخیره ریاضی بیمه‌گزار اعمال می‌شود تا بیمه‌گزار بتواند از روند سوددهی بیمه خود اطمینان بیشتری داشته باشد.

همچنین هادی افزود که در این میان، تفکیک کامل حساب‌های بیمه زندگی از سایر حساب‌های شرکت شرایط را برای کوتاه‌تر کردن بازه‌های اعمال سود تسهیل کرده است.

او در ادامه سخنان خود به طراحی شبکه فروش بیمه باران نیز اشاره کرد و گفت: از آنجایی که تاسیس شعبه در سراسر کشور هزینه‌های متعددی را به شرکت تحمیل می‌کرد، تصمیم گرفتیم با طراحی مدل جدیدی بتوانیم خوداتکایی را در میان شبکه فروش خود ترویج کنیم. بر همین اساس، به جای تاسیس شعبه در سراسر کشور، به سراغ طراحی نهاد‌هایی به عنوان دفاتر بازاریابی و هماهنگی منطقه‌ای رفتیم که افراد توانمندی در راس آن بتوانند با خوداتکایی و ایجاد شبکه فروش هزینه‌های خود را پرداخت کنند.

مدیرعامل بیمه باران آموزش، هدایت و مشاوره به اعضای شبکه فروش توسط مدیران دفاتر و تشکیل شبکه فروش کیفی به عنوان مشاوران آشنا به بیمه زندگی و دیگر ابزار‌های مالی را به عنوان دو رکن موثر فعالیت شبکه فروش دانست.

او در ادامه تصریح کرد: نکته حائز اهمیت در این میان این است که توسعه زیرساخت دیجیتال جایگزین شبکه فروش نمی‌شود. در واقع فناوری تسهیل‌گیر اطلاع‌رسانی و کمک به اعضای شبکه فروش برای افزایش فروش خواهد بود.

هادی در ادامه در خصوص نوآوری‌های دیجیتال به منظور تسهیل فرآیند خرید بیمه‌نامه هم برای بیمه‌گزار و هم برای شبکه فروش گفت: تاسیس دفتر بازاریابی و فروش دیجیتال و ایجاد انواع امکانات مورد نیاز مشتریان در پورتال بیمه باران اعم از استعلام حق بیمه، استعلام اصالت بیمه‌نامه، آگاهی از وضعیت بیمه‌نامه، پرداخت و دریافت و... از جمله اقداماتی است که تلاش شد برای سهولت هرچه بیشتر اجرایی شوند. ضمن اینکه با هدف تسهیل عملیات صدور بیمه‌نامه توسط نمایندگان و کارگزاران و حذف کاغذ با استفاده از سامانه برخط ثبت احوال هویت سنجی انجام و با دریافت امضای الکترونیک عملیات صدور بیمه‌نامه انجام می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: