کد خبر: ۳۸۹۹۷۴
۰۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۳:۰۰
0
یک کارشناس اقتصادی گفت: با محاسبات می‌توان به این مهم رسید که نرخ ارز واقعی پایین‌تر از نرخ ارز در شهریور 1401 است.

قیمت واقعی ارز‌ چند؟

حسن ضیایی در تشریح عوامل افزایش قیمت ارز اظهار کرد: در حال حاضر از نظر عرضه ارز، مشکلی در کشور وجود ندارد ضمن آنکه از نظر فروش نفت در دنیا هم مشکلی نداریم و پول ‌نفت نیز بر‌می‌گردد.

وی اضافه کرد: حال این سؤال مطرح می‌شود که پس چرا نرخ ارز افزایش می‌یابد؟ ‌‌یکی از دلایل رشد قیمت ارز تقویت ارزش دلار در برابر دیگر ارزها است، ‌پس از جنگ اوکراین ارزش دلار در مقابل دیگر ارزهای دنیا، تقویت شد. همچنین کشور آمریکا نرخ بهره را به بالای 4 درصد رساند که این افزایش ارزش دلار در دنیا را موجب شد.

این کارشناس اقتصادی ادامه داد: یکی از دلایل افزایش قیمت ارز را می‌توان در تسهیلات تکلیفی برای بانک‌ها جست‌و‌جو کرد، در سال جاری نسبت به سال گذشته تسهیلات تکلیفی افزایش یافته است و قطعا چنین تسهیلات تکلیفی با توجه به آنکه تقاضای تسهیلات خرد و کلان، زیاد است، موجب خلق پول بانکی می‌شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: