کد خبر: ۳۹۰۰۵۶
۰۵ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس اصرار دارد که هر چه سریع‌تر طرح مالیات بر عایدی سرمایه تصویب شود که به طور قطع، این امر گام موثر و مهمی در اصلاح چرخه پول کشور خواهد بود.

اصرار جدی مجلس بر تصویب سریع طرح مالیات بر عایدی سرمایه

احمد راستینه با بیان اینکه به جرات می‌توان گفت که بسیاری از کشور‌های توسعه یافته برای اصلاح چرخه پول کشور و برای حذف شبکه سوداگری و دلالی به سمت مالیات بر عایدی سرمایه حرکت کرده اند، افزود: سابقه این طرح در کشور‌های توسعه یافته ۳۰ تا ۴۰ سال است که متاسفانه این امر در کشور ایران به واسطه تصمیمات غلط یا وجود شبکه‌های پرنفوذ، از دستور کار خارج شده است.

وی افزود: امروز مجلس شورای اسلامی اصرار بر اجرای سریع‌تر این طرح دارد؛ بنابراین، امروز در مجلس شورای اسلامی اولویتی به امضا نمایندگان رسید تا هیات رئیسه هر چه سریع‌تر آن را در دستور کار قرار دهد.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس عنوان کرد: کلیات طرح در صحن تصویب شده و به کمیسیون ارجاع شده است، به نظر می‌رسد بررسی این طرح به عنوان یکی از اولویت‌های مهم مجلس در دستور کار قرار گرفته است تا نظام سوداگری در چرخه پول کشور اصلاح شود.

به گفته راستینه، امروز آن چیزی که موجب کاهش ارزش پول ملی کشور شده نبود نظام مالیات بر عایدی سرمایه در کشور است.

وی ادامه داد: متاسفانه افراد زیادی تمایل دارند پول خود را به ارز، سکه و یا زمین تبدیل کنند و به دنبال افزایش ارزش افزوده خود هستند که با خروج این سرمایه‌ها از کشور، ضربه سنگینی به اقتصاد کشور و ارزش پول ملی وارد خواهد شد.

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: اصرار دارد که هر چه سریع‌تر این طرح تصویب شود که به طور قطع، این امر گام موثر و مهمی در اصلاح چرخه پول کشور خواهد بود.

برچسب ها: مالیات ، مجلس ، کشور ، ارز ، سکه
ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: