کد خبر: ۳۹۰۰۷۳
۰۶ دی ۱۴۰۱ - ۱۲:۰۰
0
رئیس کل دادگستری استان تهران گفت: دستوراتی برای برخورد با صاحبان حساب‌های مشکوک با جریان مالی ناسالم و اخلاگران بازار ارز در کف میدان، صادر شده است.

دستور برخورد با اخلالگران بازار ارز صادر شده است

علی القاصی مهر بیان کرد: سند تفاهم نامه هماهنگی بین دستگاه‌های مسئول در رابطه با مبارزه با پولشویی و مبارزه با تامین مالی تروریسم به امضای دستگاه‌های قوه قضاییه، وزارت اطلاعات، سازمان اطلاعات سپاه، پلیس امنیت اقتصادی فراجا و مرکز مالی مبارزه با پولشویی رسید.

وی افزود: این تفاهم نامه مجموعه الزامات قانونی و مقرراتی که هم در قانون مبارزه با پولشویی و آیین نامه اجرایی آن و هم قانون تامین مالی مبارزه با ترورسیم وجود دارد را احصاء، وظایف مشخص و یک هم افزایی و هماهنگی بین ۵ دستگاه امضا کننده آن در جهت مبارزه با فرایند‌های جریانات مالی مشکوک و ناسالم ایجاد شد و رصد این فرایند‌ها هم در بُعد منشاء اطلاعات مالی و هم در بُعد فرایند‌های قضایی لازم و ضروری است.

رئیس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه در گذشته پرونده‌هایی در رابطه با مبارزه با پولشویی در دادگستری استان تهران تشکیل شده بود، تصریح کرد: از آنجایی که در خصوص این پرونده‌ها مستندات کافی وجود نداشت و ارزیابی‌های لازم انجام نمی‌شد، یا تصمیم گیری در خصوص این پرونده‌ها با تاخیر انجام می‌شد به نتیجه لازم نمی‌رسیدیم.

القاصی مهر ادامه داد: این سند کمک خواهد کرد تا استنادات کافی در بعد قضایی جمع آوری شود و در مقام تصمیم گیری قضایی اتقان در آرا و تصمیمات را داشته باشیم، این تفاهم نامه یک سند قانونی و مشترک است که بیانگر برخورد با پولشویی و تامین مالی تروریسم و موضوعات فرایند‌های مالی فعالیت‌های مشکوک و ناسالم در بستر زمانی مشخص در نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

وی در واکنش به برخورد با اخلالگران ارزی، گفت: در خصوص مواردی که به ما اعلام شده که فعالیت‌های این دست از افراد ناسالم است و یا خارج از برنامه و ضوابط فعالیت داشتند، دستورات لازم به ضابطان صادر شده است. برخورد با صاحبان حساب‌های مشکوک که جریان مالیشان ناسالم بوده و افرادی که در کف میدان اقداماتی را با هدف اخلال در بازار ارز انجام می‌دهند، انجام خواهد شد و در این رابطه نیز دستوراتی صادر شده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: