آخرین واکنش بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار
کد خبر: ۳۹۰۱۵۱
۰۷ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
اسکناس آمریکایی امروز در تهران نه تنها وار کانال جدید شد بلکه از اولین مرز مقاومتی هم عبور مکرد. معامله گران باور دارند در صورتی که نرخ دلار در مرز جدید مورد حمایت قرار بگیرد احتمالا در مراحل بعدی به سمت نیمه کانال هم خیز بردارد.

ورود قیمت دلار و سکه به کانال جدید

روز گذشته با وجود تعطیل رسمی بودن کل کشور، برخی از کانال‌های تلگرامی و... مدعی بودند که نرخ دلار افزایش قابل توجهی را ثبت کرده است که البته رسانه دولت از آن تعبیر به قیمت سازی کرد و در روز تعطیل معامله‌ای صورت نمی‌گیرد.

قیمت دلار وارد کانال جدید شد

با این حال قیمت دلار در بازار امروز چهارشنبه ۷ دی ماه ۱۴۰۲ به مسیر صعودی روز‌های گذشته ادامه داد و یک کانال دیگر بالا رفت. اسکناس آمریکایی امروز در تهران نه تنها وارد کانال جدید شد بلکه از اولین مرز مقاومتی هم عبور کرد. معامله گران باور دارند در صورتی که نرخ دلار در مرز جدید مورد حمایت قرار بگیرد احتمالا در مراحل بعدی به سمت نیمه کانال امروز هم خیز بردارد.

از نگاه معامله گران سیگنال‌های افزایشی نرخ حواله درهم و کانال شکنی قیمت دلار در بازار‌های مجاور ایران باعث شده نرخ دلار در تهران بالا برود.

گفته می‌شود امروز قیمت درهم امارات وارد کانال جدید شده است. نرخ برابری درهم به دلار بالاتر از قیمت نقدی بدست آمد و همین امر بر سطح انتظارات افزوده است.

قیمت دلار در بازار ارز هرات هم امروز در مقایسه با دو روز قبل تقریبا ۱ هزار و ۸۰۰ تومان بالاتر معامله شد. بازار ارز سلیمانیه هم امروز جهش بیش از ۱ هزار تومانی را ثبت کرد.

کارشناسان و فعالان اقتصادی معتقدند به نتیجه نرسیدن مذاکرات وین و معکوس شدن موضع غرب درباره میزان همکاری تهران را باید اولین محرک رشد دلار دانست.

البته امروز رییس سازمان انرژی اتمی اعلام کرد که با توجه به تمایل نشان داده شده از سوی آژانس هماهنگی‌ها برای سفر به ایران بعد از تعطیلات ژانویه انجام می‌شود. از نگاه معامله گران این سفر اگر اتفاق بیفتد تا حدودی هیجانات ارزی کنترل خواهد شد.

از سوی دیگر معامله گران یکی از دلایل صعودی شدن نرخ دلار را ناشی از افزایش سطح انتظارات تورمی و در نتیجه تمایل افراد به حفظ ارزش دارایی‌های خود می‌دانند. البته کارشناسان دلایل سیاسی و اقتصادی متعددی برای علت افزایش نرخ دلار نام می‌برند.

آخرین واکنش بانک مرکزی به افزایش قیمت دلار

علی صالح آبادی، رئیس بانک مرکزی امروز در اخرین واکنش خود به افزایش قیمت دلار گفت: عایدی دولت از محل عرضه دلار در سامانه نیماست و سامانه نیما هم ثبات دارد و هم عرضه‌ها و هم درآمد دولت خوب است بنابراین دولت هیچ انگیزه‌ای برای افزایش قیمت دلار ندارد.

دلار توافقی از سایت بازار متشکل حذف شد!

بخش‌هایی از سایت بازار متشکل ارزی که اطلاعات معاملات توافقی و آمار لحظه‌ای معاملات دلار و یورو را منتشر می‌کردند، بدون اطلاع قبلی و هیچ نوع توضیح، از سایت این بازار، حذف شده است!

قیمت طلا صعودی شد

در بازار داخلی ایران ظهر امروز قیمت طلا ۱۸ عیار در مقایسه با دو روز قبل ۵۹ هزار و ۸۰۰ تومان افزایش را ثبت کرد و بر روی ۱ میلیون و ۹۳۴ هزار و ۹۰۰ تومان قرار گرفت.

قیمت سکه رسمی کانال عوض کرد

قیمت سکه رسمی در بازار امروز مسیر افزایش را دنبال کرد. قیمت سکه امامی به صورت رسمی امروز در محدوده ۲۰ میلیون و ۵۰ هزار تومان به فروش رسید. این قیمت در مقایسه با دو روز قبل ۱ میلیون و ۴۵۰ هزار تومان افزایش را نشان می‌دهد. قیمت سکه بورسی هم امروز در محدوده ۱۹ میلیون و ۲۹۶ هزار تومان به فروش رسید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: