کد خبر: ۳۹۰۱۷۶
۰۸ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۳۰
0
افزایش ناگهانی و بدون اطلاع قبلی شهریه دانشجویان مجازی نو ورود مقطع تحصیلات تکمیلی دانشگاه تهران، اعتراض جمعی از این دانشجویان را به دنبال داشت. مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران ضمن تایید این مطلب، در این زمینه توضیحاتی ارائه کرد.

شهریه برخی دانشجویان بی سر و صدا افزایش یافت

جمعی از دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی‌ارشد) دوره مجازی دانشگاه تهران در تماس با خبرگزاری دانشجویان ایران، از افزایش ناگهانی شهریه خود خبر دادند. به گفته این دانشجویان، کارت ورود به جلسه امتحان آن‌ها تا هفته گذشته فعال و در دسترس بوده و میزان بدهی آن‌ها صفر اعلام شده بود. اوایل هفته جاری، لینک کارت ورود به جلسه امتحانات این گروه از دانشجویان غیرفعال شده و به آن‌ها مبلغی تحت عنوان بدهی شهریه اعلام شد.

یکی از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد رشته زبان انگلیسی به خبرنگاران گفت: من ورودی ۱۴۰۱ ارشد آموزش زبان انگلیسی دانشگاه تهران هستم. برای ثبت نام دوره مجازی نخستین بار مبلغ پنجاه میلیون ریال شهریه پرداخت کردم، سپس اواسط ترم دوباره مبلغ هشت میلیون و نهصد و هفتاد هزار ریال از تمامی دانشجویان دریافت شد.

وی ادامه داد: حال که در بازه زمانی مربوط به ارزشیابی اساتید هستیم، مجدد و برای بار سوم در طول یک ترم بدهکار شده‌ایم و با بدهی به مبلغ ۱۰ میلیون و نود و هفت هزار ریال مواجه هستیم. این بار هم دانشگاه تهران با طرح مسائلی، چون عدم امکان شرکت در امتحانات، بروز مشکلات در فرآیند انتخاب واحد ترم آینده و موارد دیگر، دانشجویان را در عمل انجام شده قرار می‌دهد تا چاره‌ای جز پرداخت هزینه مذکور نباشد.

یکی دیگر از دانشجویان کارشناسی ارشد مجازی دانشگاه تهران نیز در این خصوص گفت: پیش از انجام فرآیند ارزشیابی اساتید و برای دریافت کارت ورود به جلسه امتحان، شهریه مشخص شده را به صورت کامل پرداخت کردم و مبلغ بدهی صفر شد و در نهایت، کارت ورود به جلسه امتحان را مشاهده کردم.

وی تأکید کرد:، اما چند روز قبل که دوباره برای اطمینان از تاریخ برگزاری امتحانات به سایت دانشگاه مراجعه کردم با بدهی ۸۶۰ هزار تومانی مواجه شدم که پس از پرس و جو متوجه شدم این موضوع در مورد سایر همکلاسی‌ها هم صدق می‌کند و بخش مربوط به کارت ورود به جلسه امتحان همگی ما به دلیل این بدهی، نمایش داده نمی‌شود! این افزایش شهریه تا پایان ترم، به دانشجویان اطلاع‌رسانی نشده بود و درخواست ناگهانی این مبلغ با توجه به شرایط اقتصادی موجود و درست نزدیک به زمان برگزاری امتحانات، فشار مضاعفی را به دانشجویان وارد کرده است.

شهریه پرداخت شده در هنگام ثبت‌نام، "علی‌الحساب" بوده است

دکتر محمد میره‌ای، مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران در گفتگو با خبرنگاران، ضمن تایید این مطلب و با بیان اینکه شهریه دانشجویان شهریه‌پرداز این مرکز آموزشی افزایش یافته است، توضیح داد: براساس مصوبه هیات‌امنای دانشگاه تهران، شهریه دانشجویان جدید افزایش یافته است. دانشگاه تهران به صورت هیات‌امنایی مدیریت می‌شود و تصمیمات از سوی اعضای آن گرفته می‌شود.

وی با بیان اینکه زمان تصویب شهریه چند سناریو در هیات‌امنا مطرح می‌شود و سپس تصمیم نهایی گرفته می‌شود، تاکید کرد: افزایش ۲۰ درصدی شهریه دانشجویان نو ورود پیشنهاد شده بود، اما با تصمیم هیات‌امنای دانشگاه، میزان افزایش به ۴۰ درصد رسید.

مدیرکل خدمات آموزشی دانشگاه تهران افزود: شهریه‌ای که دانشجویان پیش از افزایش، پرداخت کرده‌اند به صورت "علی‌الحساب" بوده است و تصمیم هیات‌امنای دانشگاه تهران مبنی بر افزایش شهریه دانشجویان نوورود ابلاغ شده است.

دکتر محمدعلی زلفی‌گل، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری و رئیس هیأت امنا؛ دکتر سید محمد مقیمی، رئیس دانشگاه و دبیر هیأت امنا؛ دکتر مسعود میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور؛ دکتر محمد سلیمانی، رئیس مرکز هیأت‌های امنا و هیأت‌های ممیزه؛ دکتر فرهاد رهبر، رئیس کمیسیون دائمی؛ دکتر محمدحسن صادقی مقدم، دکتر سید جواد ساداتی‌نژاد، دکتر عباس مصلی‌نژاد، دکتر محمد مهدی اسماعیلی، دکتر علیرضا زاکانی و دکتر حمیدرضا حاجی بابایی، اعضای هیات‌امنای دانشگاه تهران را تشکیل می‌دهند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: