April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۲۴۱
۱۰ دی ۱۴۰۱ - ۰۶:۰۰
0
چین و استرالیا از سیاست‌های تجاری آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کردند.

شکایت چین و استرالیا از سیاست تجاری آمریکا

چین و استرالیا از سیاست‌های تجاری آمریکا به سازمان تجارت جهانی شکایت کرده و اعلام کردند آمریکا در عملکرد سازمان جهانی تجارت اخلال ایجاد کرده است.

به نقل از راشاتودی، دان فارل، وزیر تجارت استرالیا گفت: من تصور نمی‌کنم که این مسائل را بتوان با سکوت حل و فصل کرد. ما باید همراه با مقامات دولت چین این مسائل را مورد بررسی قرار دهیم. ما همچنین به دنبال فرصت‌هایی برای دیدار با آن‌ها هستیم.

استرالیا چین را همچنان بزرگترین شریک تجاری خود می‌داند. اختلافی بر صادرات بین دو کشور ایجاد شده است. اما قاضی برای رسیدگی به این موضوع در سازمان جهانی تجارت وجود ندارد. این به خاطر این است که آمریکا در امر انتخاب قضات اخلال ایجاد کرده است و افراد معرفی شده را رد صلاحیت کرده است. دولت بایدن اعلام کرده است که قضات سازمان جهانی تجارت بر ضد تمامیت ارضی آمریکا عمل کرده اند. حالا این موضوع سبب شده است که استرالیا و چین همراه یکصد کشور دیگر با این اقدام آمریکا مقابله کنند.

چین دو شو، تحلیلگر مسائل سیاسی گفت: به نظرم مواضع آمریکا اشتباه است. آمریکا از وضعیت موجود به نفع خود بهره برداری می‌کند. آمریکا می‌گوید که انتخاب این افراد بر ضد منافع ملی ما است. آمریکا مخالف نظر دیگر اعضای سازمان تجارت جهانی است. این موضوع سبب شده است که آمریکا در این سازمان منزوی شود. این موضوع سبب شده است که دیگر کشور‌های جهان ضد آمریکا شوند. سازمان تجارت جهانی از چندجانبه گرایی تبعیت می‌کند، اما آمریکا در امر سازمان جهانی تجارت اختلال ایجاد کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: