April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس هشدار داد
کد خبر: ۳۹۰۲۶۰
۱۱ بهمن ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه بیمه یکی از مهمترین منابع مالی در تمامی کشورهاست گفت: بیمه گردش اقتصادی قابل توجهی را رقم می‌زند که در ایران نیز اهمیت ویژه‌ای دارد، به همین دلیل نباید به هیچ عنوان بیمه‌ها تخریب یا تضعیف شوند.

فاصله بیمه‌ها از وظایف بیمه‌ای

غلامرضا مرحبا در گفت و گو با خبرنگار پول نیوز با تاکید بر اینکه قصد تخریب با تضعیف جایگاه بیمه در کشور را نداریم گفت: قرار هم نیست چشم بسته وارد شویم و بدون در نظر گرفتن مشکلات و در اقدامی یک سویه، به تعریف و تمجید بپردازیم.


وی انتقاد را ابزاری برای طرح چالش‌ها و تقویت بخش‌های مختلف کشور دانست و گفت: بیمه‌ها نیز شامل حال این موضوع می‌شوند و بی شک مسوولان بیمه نیز نسبت به انتقاد زاویه نمی‌گیرند، اما باید انتقاد مستند و مستدل باشد.


نماینده آستارا در مجلس شورای اسلامی با اعلام اینکه در انتقاد از صنعت بیمه، به واقعیت‌ها و چالش‌های موجود استناد می‌کنیم گفت: واقعیت این است که بسیاری از بخش‌های صنعت به بیمه‌ها وابستگی دارند و بیمه‌ها باید کارخانجات را تامین مالی کنند، اما سوال اینجاست که در کشور ما بیمه‌ها چنین برنامه و رویکردی را دارند و این خط مشی را دنبال می‌کنند.


وی با اشاره به اینکه بیمه‌ها دلایلی برای انجام ندادن خدمات بیمه مطرح می‌کنند گفت: این که بیمه‌ها توان مالی لازم را ندارند یا به ارایه خدمات به صنایع اعتقادی ندارند، تفاوتی نمیکند، اما در عمل چنین فرصت و ظرفیتی از سوی بیمه‌ها برای صنایع تعریف نشده است.


مرحبا با اشاره به اینکه تامین مالی صنایع و کارخانه‌ها را بر عهده بانک‌ها گذاشته ایم گفت: بیمه می‌تواند در توسعه صنایع نقش مهمی را ایفا کند، اما مشاهده می‌کنیم که شرکت‌های بیمه خودشان را به چند گزینه محدود کرده اند و حاضر نیستند خدماتی ارایه دهند که در دیگر کشور‌ها ارایه می‌شود.


وی با تاکید بر اینکه اقتصاد چند رکن دارد که یکی از آن‌ها صنعت بیمه است گفت: در کشور ما از ظرفیت بیمه استفاده نمی‌شود و به همین دلیل است که اعتقاد و اعتماد چندانی به بیمه‌ها نمی‌شود.


سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با انتقاد از نحوه تاسیس بیمه‌ها و نحوه عملکرد آن‌ها گفت: در کشور ما هر کسی یک بانک تاسیس کرده و در کنار آن بانک، یک شرکت بیمه نیز راه اندازی کرده و تاسف آور اینکه همه آن‌ها نیز خدمات لازم را مطابق آنچه مردم انتظار دارند، ارایه نمی‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه هنگام بررسی یک بخش اقتصادی، باید عملکرد آن را در نظر بگیریم گفت: بیمه باید یک بسته جامعه و کامل باشد و انتخاب را بر عهده مشتری بگذارد، اما مشاهده می‌کنیم که تمامی بیمه‌ها یک خدمت را ارایه می‌دهند و کسی که به سراغ فلان بیمه می‌رود، اگر با هر بیمه دیگری آن قرارداد را ببندد، هیچ تفاوتی ندارد و در اصل یک خدمت بیمه‌ای در چندین شرکت ارایه می‌شود.


مرحبا با پذیرفتن اینکه بیمه‌ها بخشی از اقتصاد کشور هستند گفت: این یک واقعیت است که بیمه‌ها گردش مالی قابل توجهی دارند، باعث اشتغالزایی می‌شوند، در رونق اقتصادی نقش دارند و برجامعه تاثیر می‌گذارند، اما با اهدافی که برای بیمه تعیین شده، فاصله زیادی دارند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: