کد خبر: ۳۹۰۳۶۲
۱۲ دی ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
0
انگلیس تصمیم دارد با ساخت ناوگانی از راکتور‌های هسته‌ای ماژولار کوچک برق خود را به شیوه‌ای حافظ محیط زیست تامین کند.

راکتور‌های هسته‌ای کوچک در انگلیس برق تولید می‌کنند

تمایل انگلیس به گسترش انرژی هسته‌ای به عنوان نوعی از انرژی تجدیدپذیر بسیار گسترده شده است. دولت این کشور مشغول بررسی پیشنهادات تیم‌های مختلف در بخش‌های ساخت و توسعه فناوری‌های مربوط به راکتور‌های هسته‌ای ماژولی کوچک است.

ریچارد اسپرینگمن نائب رییس شرکت «هولتک اینترنشنال» در این باره می‌گوید: انگلیس درنقطه حساسی قرار دارد تا از بحران انرژی گذر کند. برای اطمینان از امنیت انرژی پاک در ۱۰ سال آینده، به طرح‌های نیروگاه هسته‌ای متعدد و مکمل بر اساس فناوری راکتور آب تحت فشار نیاز دارد. این فناوری تایید شده است.

در همین راستا شرکت انگلیسی بالفور بیتی اعلام کرد با هیوندای انجینرینگ و شرکت آمریکایی هولتک اینترنشنال به توافق دست یافته است.

این توافق برای پشتیبانی از مهندسی و ساخت راکتور‌های آب تحت فشار SMR-۱۶۰ این شرکت در انگلیس انجام شده است. راکتور مذکور می‌تواند ۱۶۰ مگاوات برق تولید کند و به این ترتیب بالفور بیتی به یکی از نخستین پیمانکاران انگلیسی تبدیل می‌شود که راکتور SMR را در انگلیس می‌سازد.

قرار است ساخت نخستین واحد در ۲۰۲۸ میلادی آغاز شود. فرایند ساخت ۳۲ راکتور SMR با ظرفیت تولید ۵.۱ گیگاوات برق تا ۲۰۵۰ تکمیل می‌شود.

طبق قرارداد شرکت‌ها مسئولیت توسعه بخش‌های فراوری ساخت و اجرای واحد‌های SMR ۱۶۰ در انگلیس را برعهده دارند.

از سوی دیگر شرکت رولز رویس نیز اعلام کرد این شرکت ۳ منطقه برای ساخت کارخانه‌هایی در نظر گرفته که قطعات برای ناوگان راکتور‌های هسته‌ای ماژولار را در انگلیس می‌سازند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: