کد خبر: ۳۹۰۴۸۱
۱۳ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
رئیس کارگروه کشت فراسرزمینی در ونزوئلا درخواست خرید زمین در ونزوئلا از سوی بخش خصوصی را حدود ۵۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: محدودیتی برای فروش زمین‌های کشاورزی در این کشور برای ایرانیان در نظر گرفته نشده است و ما می‌توانیم ۲ تا ۳ میلیون هکتار زمین نیز خریداری کنیم.

بالاخره کشاورزی ایرانی‌ها در ونزوئلا چه کاشتند؟

فخرالدین عامریان، در پاسخ به این پرسش که خبر‌ها حاکی از این است که روابط آمریکا و ونزوئلا رو به بهبودی است آیا این موضوع در سرمایه‌گذاری ایرانیان در ونزوئلا تاثیری می‌گذارد؟ گفت: به نظر می‌رسد بهبود روابط آمریکا و ونزوئلا تاثیری در روابط اقتصادی ایران با این کشور نگذارد؛ به عنوان مثال اگر سرمایه‌گذار ایرانی بخواهد زمین کشاورزی از بخش خصوصی یا دولتی این کشور خریداری کند در همان زمان می‌تواند سند مالکیت را به نام خود انتقال بدهد و مطابق با قوانین ونزوئلا حق مالکیت برای خریدار خارجی محفوظ است و خطری در این زمینه متوجه خریدار نخواهد شد.

وی با اشاره به روی کار آمدن رئیس‌جمهور چپ‌گرا در برزیل، گفت: احتمال بهبود روابط سیاسی- تجاری فی مابین برزیل و ونزوئلا بعد از روی کارآمدن لولا داسیلوا در برزیل تقویت شده است چراکه رئیس‌جمهور این کشور‌ها هر دو چپ‌گرا هستند و تجربه نشان داده است روابط دوستانه تجاری – سیاسی این دو کشور برای ایران نتایج مثبتی به همراه می‌آورد.

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل با بیان اینکه انجمن کشت فراسرزمینی ایران در تلاش است رایزنی‌های خود را برای توسعه کشت در ونزوئلا دنبال کند، گفت: در سفر آتی که هیات مدیره انجمن کشت فراسرزمینی به این کشور خواهند داشت با مقامات ونزوئلا در مورد خرید زمین‌هایی کشاورزی دولتی و بخش خصوصی در این کشور رایزنی خواهد کرد.

عامریان درخواست خرید زمین در ونزوئلا از سوی بخش خصوصی را حدود ۵۰۰ هزار هکتار عنوان کرد و افزود: محدودیتی برای فروش زمین‌های کشاورزی در این کشور برای ایرانیان در نظر گرفته نشده است و ما می‌توانیم ۲ تا ۳ میلیون هکتار زمین نیز خریداری کنیم؛ اما عدم حمایت از کشاورزی فراسرزمینی از سوی وزارت کشاورزی سرمایه‌گذاران ایرانی رغبتی برای ورود و خرید زمین در این کشور از خود نشان نمی‌دهند.

این فعال اقتصادی ادامه داد: وزارت کشاورزی بعد از آغاز جنگ روسیه و اوکراین احساس خطر کرد و به کشت فراسرزمینی ترغیب شد، اما بعد از تامین نهاده‌های مورد نیاز کشت فراسرزمینی را فراموش کرد و آیین‌نامه حمایت از کشت فراسرزمینی در وزارت کشاورزی مسکوت ماند.

رئیس کارگروه کشت فراسرزمینی در ونزوئلا با بیان اینکه حمل یک تن بار از برزیل و ونزوئلا برای تجار ۵۰ تا ۶۰ دلار تمام می‌شود، گفت: حمل ذرت، نهاده‌های دامی و ... از روسیه باوجود اینکه مسافت کمتر از آمریکایی جنوبی است تنی ۱۰۰ دلار تمام می‌شود از این‌رو واردات از آمریکای جنوبی به ایران برای تجار صرفه اقتصادی دارد به همین دلیل مسافت و دوری راه چالشی برای سرمایه‌گذاران داخلی ایجاد نکرده است.

وی با اشاره به بالا بودن بارندگی‌ها در ونزوئلا، تاکید کرد: در سال این امکان وجود دارد که در یک زمین ۳ مرتبه کشت انجام شود آن‌ها حتی اعلام آمادگی برای کشت برنج نیز کرده‌اند.

رئیس اتاق مشترک ایران و برزیل با تاکید بر ایجاد حس امنیت در سرمایه‌گذاری، تصریح کرد: سرمایه‌گذار باید از امنیت سرمایه خود مطمئن شود در غیر این صورت تمایلی برای ورود به بازار‌های کشور‌های دیگر احساس نمی‌کند. ایجاد امنیت را دولت‌ها برای سرمایه‌گذار ایجاد می‌کند مانند آن اقدامی که عربستانی‌ها در روسیه انجام دادند این در حالیست که دولت ایران حمایتی برای توسعه کشت فراسرزمینی از خود نشان ندادند.

عامریان در پاسخ به این پرسش که ونزوئلا تا میزان می‌تواند برای تجار ایرانی جذاب باشد؟ گفت: ونزوئلا می‌تواند خریدار اوره و محصولات پتروشیمی ما باشد در حال حاضر پسته و سایر خشکبار ایران به این کشور صادر می‌شود از سوی دیگر تولید دام در ونزوئلا بسیار به‌صرفه است این در حالیست که تا به امروز هیچ گوشت منجمد گوساله از این کشور وارد ایران نشده است و ما می‌توانیم از این ظرفیت برای تامین نیاز بازار داخلی بهره بگیریم.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: