کد خبر: ۳۹۰۴۸۵
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۳:۰۰
0
سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت از ارائه ۸۴۰ محصول فناورانه در هفتمین فن بازار ملی سلامت خبر داد و گفت: ۳ قرارداد سرمایه گذاری برای پنج محصول دانش بنیان منعقد شد.

ارائه ۸۴۰ محصول فناورانه در هفتمین فن بازار ملی سلامت

دکتر حمیدرضا بنفشه با اعلام این خبر افزود: هدف از برگزاری هفتمین فن بازار ملی سلامت، ارائه محصولات فناورانه و عرضه دستاورد‌های حوزه پژوهش و فناوری است.

وی با بیان این مطلب که ۸۴۰ محصول فناورانه سلامت محور با تلاش دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور و نهاد‌های فعال در هفتمین فن بازار ملی سلامت ارائه شده است، افزود: در این رویداد، ۷۸ غرفه در زمینه تولید دارو، تجهیزات پزشکی، کیت‌های تشخیصی و شبیه ساز‌های پزشکی برپا بود.

بنفشه گفت: در کنار نمایشگاه، نشست همتایابی تجاری با حضور نمایندگان صندوق‌های پژوهش و فناوری، سازمان‌های سرمایه گذار و کارفرما، فناوران و تولید کنندگان محصولات دانش بنیان برگزار و ۳ قرارداد سرمایه گذاری برای پنج محصول در حوزه تولید دارو، تجهیزات پزشکی و غذا‌های فرا سودمند (غذا‌های غنی شده برای درمان بیماری ها) منعقد شدند.

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت با اشاره به برگزاری مسابقه دانشجویی در هفتمین رویداد فن بازار ملی سلامت، خاطرنشان کرد: نشست هم اندیشی معاونان تحقیقات و فناوری دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور رئیس سازمان غذا و دارو به منظور رفع موانع مجوز‌های تولید محصولات دانش بنیان دراین رویداد برگزار شد.

وی ترویج و آموزش فرهنگ کارآفرینی و فناوری را از دیگر اهداف این فن بازار معرفی کرد و افزود: در این برنامه، سه پنل تخصصی با موضوع فناوری‌های نوین پزشکی، مالکیت فکری در حوزه سلامت و حکمرانی موثر در حوزه فناوری‌های سلامت با هدف رفع موانع توسعه فناوری ارائه شد.

به گفته وی، اقتدار و مرجعیت علمی، مبارزه با تحریم‌ها و صرفه جویی ارزی و اقتصادی از مزایای توسعه فناوری و حمایت از تولید محصولات سلامت محور است.

سرپرست دفتر توسعه فناوری سلامت وزارت بهداشت اضافه کرد: در برنامه اختتامیه هفتمین رویداد فن بازار سلامت از دانشگاه‌های علوم پزشکی برتر، برگزیدگان مسابقه دانشجویی، صندوق‌های پژوهش فناوری فعال وسازمان‌های حامی در راستای تجاری سازی محصولات دانش بنیان تقدیر شد.

هفتمین رویداد فن بازار ملی سلامت در روز‌های ۱۱ تا ۱۲ دی ۱۴۰۱ در مرکز بین المللی همایش‌های رازی دانشگاه علوم پزشکی ایران برگزار شد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: