April 2024 23 / سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۴۹۵
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۰۸:۳۳
0

یکی از بهترین مقاصد مهاجرت برای دانشجویان ایرانی، کشور قبرس شمالی است. برای تحصیل در این کشور، برخلاف دیگر کشورهای دنیا، احتیاجی به ارائه‌ی مدرک زبان نیست و دانشجویان پس از قبولی در آزمون زبان انگلیسی دانشگاه مورد نظرشان، می‌توانند تحصیل خود را آغاز کنند.

هزینه‌های تحصیل در قبرس شمالی به نسبت سایر کشورها مقرون به صرفه‌تر است. همچنین امکان شرکت در طرح‌های تبادل دانشجو با دانشگاه‌های اروپایی و آمریکایی نیز وجود داشته، به صورتی که دانشجویان بعد از گذشت چند ترم، می‌توانند برای ادامه‌ی تحصیل به آن کشورها سفر کنند.

به دلایل بسیاری که در ادامه درباره‌ی آن مفصل صحبت خواهیم کرد، دانشجویان بین المللی، به خصوص کشورهای غربی‌، در مقاطع دانشگاهی ترغیب به تحصیل در این کشور شده‌اند.

مدارس نیز در کشور قبرس شمالی از یک سیستم آموزشی استاندارد پیروی می‌کنند و به دو شکل خصوصی و دولتی وجود دارند؛ که می‌توانید بر اساس بودجه و شرایطتتان، فرزند خود را در هر یک از آن‌ها ثبت نام کنید.

در ادامه با ما باشید تا شرایط تحصیل در قبرس شمالی را بررسی کنیم:

تحصیل در قبرس شمالی چه مزایایی دارد؟

قبل از بررسی شرایط و سیستم آموزشی قبرس، بهتر است مزایای اصلی ادامه تحصیل در این کشور را بشناسید. موارد زیر تنها چند مورد از این مزایا هستند:

  • امکان استفاده از بورسیه‌های تحصیلی
  • امکان شرکت در طرح‌های تبادل دانشجویی
  • هزینه‌ی تحصیل اندک در مقایسه با سایر کشورهای اروپایی
  • هزینه‌ی اندک زندگی
  • امکان کار کردن در زمان دانشجویی
  • عدم نیاز به ویزای تحصیلی برای دانشجویان ایرانی
  • عدم نیاز به مدرک زبان
  • امکان دریافت اقامت دائم
  • ارائه شدن اکثر رشته‌های محبوب و حتی خاص (انیمیشن، بازی سازی و … ) در دانشگاه‌های قبرس شمالی
  • آب و هوای مدیترانه‌ای
  • طبیعت زیبا

تحصیل در قبرس شمالی + هزینه‌ها و شرایط

تحصیل در مقاطع مختلف در قبرس شمالی

تحصیل در کشور قبرس شمالی، محدود به تحصیل در مقاطع دانشگاهی نمی‌شود. بلکه افراد می‌توانند حتی از سنین پیش دبستانی برای تحصیل در این کشور اقدام کنند. در ادامه به تفصیل درباره‌ی مقاطع تحصیلی، شرایط و هزینه‌های آن‌ها صحبت خواهیم کرد.

مقطع پیش دبستانی و دبستان: مقطع پیش‌ دبستانی در کشور قبرس شمالی به زبان انگلیسی تدریس می‌شود و مناسب کودکان بین 4 تا 6 سال است. دوره‌ی پنج ساله‌ی دبستان نیز مناسب کودکان 7 تا 12 ساله است که هم در مدارس دولتی و هم غیرانتفاعی تدریس می‌شود.

متوسطه‌ی اول: دوره‌ی سه ساله برای افراد 12 تا 14 سال

دبیرستان: این دوره در قبرس توسط دبیرستان‌های معروف و حرفه‌ای تدریس می‌شود. در لیست زیر تعدادی از این مدارس را مشاهده می‌کنید:

نام مدرسه

زبان تدریس

سنین مناسب

حدود شهریه سالیانه

مدرسه‌ی انگلیسی لوگوس

انگلیسی

4 تا 18 سال

3100 تا 6900 یورو

مدرسه‌ی lighthouse

انگلیسی

5 تا 12 سال

5750 یورو

آکادمی آمریکایی

انگلیسی

2 تا 18 سال

2520 تا 8130 یورو

مدرسه‌ی سنت جان

انگلیسی

11 تا 18 سال

9721 یورو

مدرسه‌ی انگلیسی پاسکال

انگلیسی

5 تا 18 سال

5000 تا 7350 یورو

مدرسه‌ی بین‌المللی لیماسول

انگلیسی

5 تا 18 سال

4370 تا 8370 یورو

تحصیلات دانشگاهی در قبرس

برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی، نیازی به دریافت ویزای خاص تحصیلی نیست. شما با داشتن یک ویزای فرودگاهی و مدارک مربوط به اپلای دانشگاه مورد نظرتان، می‌توانید برای مهاجرت تحصیلی در این کشور، اقدام کنید. اگر متقاضی تحصیل در قبرس شمالی هستید، می‌توانید پس از اتمام دبیرستان و گرفتن مدرک دیپلم بلافاصله برای تحصیل در قبرس شمالی اقدام کنید.

فارغ التحصیلان دبیرستان از قبرس شمالی، ملزم هستند که در آزمون ورودی دانشگاه شرکت کنند؛ ولی دانشجویان بین‌المللی تنها با داشتن 12 سال سابقه‌ی تحصیل و مدرک پیش دانشگاهی، می‌توانند برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس اپلای کنند.

تحصیل در قبرس شمالی + هزینه‌ها و شرایط

برای تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی، نیازی به ارائه‌ی مدرک زبان نیست. اگر مدرک زبان انگلیسی ندارید، می‌توانید پس از ورود به این کشور، در دوره‌های زبان شرکت کرده و پس از قبولی در امتحانات، وارد دانشگاه شوید.

دانشگاه‌ها و مؤسسات عالی قبرس شمالی

کالج معلمان، دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی، دانشکده‌ی باز اقتصاد و مدیریت بازرگانی، دانشگاه آمریکایی گیرنه، دانشگاه خاور نزدیک، دانشگاه اروپایی لفکه، دانشگاه بین‌المللی آمریکایی تنها تعدادی از دانشگاه‌های معتبر قبرس شمالی هستند.

دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی رتبه‌ی 801-1000 را در میان دانشگاه‌های برتر جهان کسب کرده است. تنها دانشگاهی از قبرس شمالی که مدرک آن در وزارت علوم ایران معتبر است، دانشگاه مدیترانه‌ی شرقی می‌باشد.

بیشتر بخوانید: املاک قبرس

هزینه‌ی تحصیل در قبرس شمالی

هزینه‌ی تحصیل در قبرس شمالی، با توجه به دانشگاه، شهر و مقطع تحصیلی مورد نظر شما، متغیر است. در کل هزینه‌ی تحصیل در قبرس شمالی نسبت به سایر کشورها بسیار مقرون به صرفه است و به نوع برنامه‌ی تحصیلی و مدت ‌زمان آن بستگی دارد. بنابراین، برای اطلاع دقیق از میزان شهریه، لازم است تا به طور مستقیم با دانشگاه مورد نظرتان گفت و گو کنید.

به طور کلی می‌توان گفت که هزینه‌ی سالانه‌ی تحصیل در دانشگاه‌های قبرس شمالی در مقاطع مختلف به شرح زیر است:

  1. برای دوره‌های کارشناسی از حدود 3 هزار یورو تا 13 هزار یورو
  2. مقطع کارشناسی ارشد از 5 هزار یورو تا 10 هزار یورو
  3. رشته‌های پزشکی و دندانپزشکی، بالاتر و عموماً بین 10 هزار یورو تا 22 هزار یورو
  4. مقطع دکترا در دانشگاه‌های قبرس شمالی برای یک سال تحصیلی، حدود 7 هزار یورو یا بیشتر

تحصیل در قبرس شمالی + هزینه‌ها و شرایط

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت تحصیلی

شما برای تحصیل در قبرس شمالی نیازی به اخذ ویزای تحصیلی ندارید، تنها نیاز است که مدارک زیر را به زبان انگلیسی ترجمه کرده و برای دانشگاه مربوطه ارسال نمایید. پس از تائید توسط دانشگاه، به همراه مدارک اپلای باید به سفارت قبرس شمالی مراجعه کنید:

  1. سوابق تحصیلی + ریز نمرات مقطع قبلی
  2. کپی کارت ملی و شناسنامه
  3. کپی پاسپورت ( با حداقل 6 ماه اعتبار )
  4. چهار عدد عکس پرسنلی 6*4
  5. مدرک زبان (آیلتس) برای همه‌ی مقاطع تحصیلی نمره‌ی 5.5  (غیر ضروری)
  6. مدرک زبان (تافل) برای همه‌ی مقاطع تحصیلی (غیر ضروری)

نتیجه‌گیری

در جوامع امروزی، تعداد افرادی که برای رشد و پیشرفت تحصیلی به فکر مهاجرت و تحصیل در کشورهای دیگر هستند، کم نیست. قبرس شمالی به عنوان یکی از کشورهای رو به رشد منطقه با در اختیار داشتن دانشگاه‌های معتبر و برنامه‌ی تحصیلی استاندارد به یکی از گزینه‌های جذاب برای دانشجویان و دانش‌آموزان ایرانی بدل شده است.

هزینه‌های مقرون به صرفه‌ی تحصیل و امکان شرکت در برنامه‌های تبادل دانشجو، از دیگر مزایایی هستند که دانشجویان می‌توانند از آن‌ها بهره‌مند شوند.

با انتخاب دانشگاه مورد نظر و مقطع تحصیلیتان، می‌توانید با مشورت با مؤسسات معتبر و وکلای کار کشته، بهترین مسیر برای مهاجرت تحصیلی به قبرس شمالی را طی کنید.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: