کد خبر: ۳۹۰۵۲۵
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۵
0
به مناسبت سالگرد شهادت آیت الله شیخ النمر تجمع اعتراضی در مقابل سفارت عربستان در لندن برگزار خواهد شد.

تجمع مقابل سفارت عربستان در لندن به مناسبت سالگرد شهادت شیخ النمر

کانال تلگرامی «مقاومت القطیف» در بیانیه‌ای اعلام کرد: به مناسبت سالگرد شهادت مجاهد بزرگ «شیخ نمر النمر» به دست نیرو‌های رژیم جنایتکار سعودی، نیرو‌های مخالف بحرینی در خارج، از همگان برای مشارکت در یک تجمع با هدف اعلام همبستگی و گرامیداشت این مجاهد بزرگ، در روز چهارشنبه چهارم ژانویه دعوت به عمل می‌آورد.

این جنبش اعلام کرد این تجمع رأس ساعت دو بعد از ظهر مقابل سفارت عربستان در لندن برگزار خواهد شد. منتظر حضور و مشارکت شما هستیم.

شیخ نمر باقر النمر از علمای شیعه عربستان که در سال ۱۳۹۴ با حکم اعدام شهید شد، او از اهالی شهر عوامیه در استان القطیف بود. شیخ نمر که تحصیلات دینی خود را در ایران و سوریه تکمیل کرده بود، پس از بازگشت به عربستان، به فعالیت‌های دینی، اجتماعی و سیاسی از جمله برگزاری نماز جمعه و برگزاری تجمع به مناسبت تخریب بقیع و نقد سیستم حکومتی عربستان و دفاع از حقوق شیعیان عربستان پرداخته بود و خواهان برگزاری انتخاباتی آزاد و از میان برداشته شدن سیاست‌های تبعیض آمیز به نسبت شیعیان شده بود؛ فعالیت‌هایی که سرانجام به بازداشت و اعدامش منجر شد.

اما این اوضاع تنها متوجه روحانیون و نواندیشان دینی در عربستان نیست و عموم شیعیان این کشور نیز با چنین دشواری‌هایی مواجه اند.

نشریه آمریکایی فارین پالیسی در گزارشی در ماه مه سال ۲۰۲۱ گزارشی با عنوان «عربستان سعودی همچنان با شیعیان به عنوان شهروندان درجه دو رفتار می‌کند» منتشر کرد.

۱۵ تا ۲۵ درصد جمعیت عربستان را شیعیان تشکیل می‌دهند که عمدتا در استان الشرقیه عربستان ساکن هستند. منطقه‌ای که از سال ۲۰۱۱ در جریان تظاهرات بهار عربی تاکنون در اعتراض به بی‌عدالتی و توزیع ناعادلانه ثروت، صحنه اعتراض‌ها علیه رژیم آل‌سعود بوده که با سرکوب شدید و بازداشت شیعیان همراه است و معترضان خواستار آزادی همه زندانیان سیاسی، برخورداری از حق آزادی بیان و برگزاری اجتماعات و همچنین پایان تبعیض گسترده هستند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: