April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۵۳۹
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۰۰
0
یک کارشناس صنعت بیمه کشاورزی گفت: خسارتهای بخش کشاورزی بیش از 60 تا 70 هزار میلیارد تومان در سال است که در بخشهای مختلف کشاورزری در اثر حوادث طبیعی به کشاورزان وارد می شود.

خسارتهای سالانه کشاورزی بیش از 60 تا 70 هزار میلیارد تومان

قائم مقام سابق صندوق بیمه کشاورزی با تاکید بر اینکه بیمه کشاورزی برای پوشش ریسک های بخش کشاورزی تشکیل شده گفت: هدف از تشکیل صندوق این بود که با همکاری دولت، زیانهای ناشی از خشکسالی، طوفان، سیل و دیگر حوادثی که منجر به بحران برای کشاورازان می شود، جبران شود.

محمد ابراهیم حسن نژاد در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به اینکه دولت در تمامی سالهای گذشته ردیفی را در بودجه مشخص می کند که بر اساس آن زیانهای کشاورزان جبران می شود گفت: البته بخشی هم توسط خود کشاورز پرداخت می شود تا همه بار بر دوش دولت نباشد و بخشی از ریسک های بیمه به وسیله خود کشاورز پرداخت شود.

وی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه کشاورزی بخشی از تعهداتی که به تولیدکنندگان و کشاورزان می پردازد برای خطراتی است که محصولات کشاورزی را تهدید میکند گفت: به جهت بزرگی ریسک و تکرار ریسک ها، ناچار هستیم بخشی از خسارت را به کشاورزان پرداخت کنیم تا حق بیمه ها قابل تحمل باشد، به نوعی که هم دولت و هم کشاورزان قادر باشند سهم حق بیمه خودشان را بپردازند.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه اکنون بسیاری از بخشهای زیر مجموعه کشاورزی همچون زراعت، دامداری، زنبور داری، شیلات، پرورش ماهی و... از سوی صندوق بیمه کشاورزی پوشش بیمه ای داده می شود گفت: کشاورزان می توانند با مراجعه به شعب بانک کشاورزی در سراسر کشور و شعبات خدمات بیمه کشاورزی، محصولات خود شان را بیمه کنند، تا در مقابل اسیب احتمالی، بخشی ازخسارتهای آنان جبران شود.

وی با اعلام اینکه آسیب هایی که سالیانه دربخش کشاورزی اتفاق می افتد، بسیار رقم بالایی است گفت: خسارتهای بخش کشاورزی بیش از 60 تا 70 هزار میلیارد تومان است که در بخشهای مختلف کشاورزری در اثر حوادث طبیعی به کشاورزان وارد می شود.

قائم مقام سابق صندوق بیمه کشاورزی با تاکید بر اینکه صندوق بیمه کشاورزی توان تامین تمامی خسارتهای بخش کشاورزی ندارد گفت: صندوق می تواند بخشی از خسارت ها را پوشش دهد.

وی با اعلام اینکه در حال حاضر بیش از 3 میلیون و 500 هزار هکتار از زراعت های کشور تحت پوشش صندوق بیمه کشاورزی است گفت: حدود 600 هزار هکتار از باغها و تمامی زنجیره طیور کشور اکنون تحت پوشش بیمه قرار دارد.

حسن نژاد با تاکید بر اینکه صندوق بیمه کشاورزی سالیانه بالای یک میلیون و 300 هزار قطعه طیور را بیمه می کند گفت: حدود 26 میلیون راس دام را نیز تحت پوشش بیمه دارد، اما ظرفیتها بسیار بالاتر از اینهاست.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: