April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۵۴۳
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۶
0

سفر با هواپیما یکی از گزینه های مسافرت به مناطق مختلف است که امروزه بسیار مورد استقبال عموم قرار گرفته است. می توان گفت بخش عظیمی از افراد که این گزینه را جهت حمل و نقل استفاده می کنند، می خواهند بخش زیادی از فرصتشان را در مقصد بگذارنند و هیچ گونه زمانی را در مسیر هدر ندهند. لازم به ذکر است جهت حمل بار در هواپیما احتیاط های لازم را به عمل آورید تا از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنید. یکی از حوادث غیر مترقبه در سفرهای هواپیمایی، وجود اضافه بار است که دارای تشریفات متعدد بوده و حتماً هنگام سفر باید آن را نیز در نظر گرفت.

جریمه اضافه بار هواپیما

مقدار مجاز باز و جریمه افزایش بار در سفرهای داخلی و خارجی

پیش از سفر و ورود به هواپیما، می بایست بلیط خریداری شده را با دقت مشاهده نمایید؛ چرا که چک کردن اطلاعات و نوشتن صحیح آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. همچنین شما می توانید مقدار بار مجاز و قوانین مرتبط با آن را در بخش baggage weight بیابید. لازم به ذکر است سفرهای خارجی و داخلی هر کدام دارای قاعده و قانون مخصوص به خود بوده و میزان حمل بار و جریمه آن ها متفاوت است. شما مسافران عزیز می ‌توانید با کسب اطلاعات و درخواست کمک از باجه ‌های راهنما که در محوطه فرودگاه حضور دارند، سریع تر اطلاعات لازم را کسب نموده و جهت حل مشکل خود، اقدام نمایید. جای هیچ گونه نگرانی نیست؛ چرا که این افراد به صورت شبانه‌ روزی، آماده خدمت رسانی به شما مسافران محترم هستند.

مقدار مجاز باز و جریمه افزایش بار در سفرهای داخلی

این مقادیر در وهله اول به نوع آژانس هواپیمایی شما بستگی دارد؛ اما در حالت کلی شما می توانید حداکثر 25 کیلوگرم بار را با خود حمل کنید. هر مقداری که بیش از این اندازه باشد، شامل جریمه و اضافه بار خواهد شد. البته به این نکته توجه داشته باشید که شرکت هواپیمایی ماهان و ایران ایر، دارای محدودیت بار هواپیمایی به اندازه 50 کیلوگرم هستند. از آنجا که پروازهای داخلی انواع و اقسام گوناگون دارند، شما می توانید با انتخاب و خریداری بلیط کلاس های مختلف هواپیمایی، مقدار بار مجاز را نیز افزایش دهید. برای مثال مقدار بار معین شده در پروازهای اکونومی 30 کیلوگرم و در پروازهای بیزینس کلاس 40 کیلوگرم است. که شما عزیزان حاضر، می بایست تمام قوانین را رعایت نموده و میزان بار همراه خود را چک نمایید تا از پرداخت جریمه مصون باشید.

مقدار مجاز باز و جریمه افزایش بار در سفرهای خارجی

سفرهای خارجی نیز دارای قاعده و قانون مخصوص به خود بوده و شما می بایست هنگام سفر با هواپیما به قصد ترک خارج از کشور، فقط به اندازه 30 کیلوگرم بار به همراه داشته باشید. شرکت های هواپیمایی ایرانی، ترکی و عربی دارای حد مجاز 30 کیلوگرم بوده؛ اما شرکت های هواپیمایی اروپایی دارای مقدار بسیار کمتری هستند. لازم به ذکر است با رعایت حمل میزان مجاز بار، دیگر ملزم نیستید به ازای هر کیلوگرم بار مازاد جریمه پرداخت کنید.

جریمه اضافه بار هواپیما

لحظه آخر؛ آژانسی به وسعت ایران | قیمت و خدمات تمامی آژانسهای ایران را آنلاین مقاسه کنید و اقدام به خرید تور نمائید.

هزینه بار مازاد

شاید در وهله اول، میزان بار و موارد این چنینی، زیاد در نظر ما نباشند؛ اما در ادامه متوجه خواهید شد که چقدر اهمیت و بررسی آن، مهم و ضروری است تا مشمول جریمه اضافه بار هواپیما نشوید‌. در میزان هزینه جریمه، موارد مختلفی چون تعداد، وزن، مقصد و... تأثیرگذار هستند. چرا که در برخی موارد دیده شده است به علت نوع بسته ‌بندی و شکل ظاهری آن، بار را جزو بار مازاد به حساب آورده‌ ‌اند. بدین صورت شما باید علاوه بر وزن بار، به ابعاد وسیله همراه نیز توجه کنید.

ابعاد مناسب و استاندارد جهت حمل بار در هواپیما‌ها چه برای سفر داخلی و چه برای سفر خارجی، ۱۵۸ سانتی متر است. نرخ مصوب اضافه بار بر مبنای هر کیلوگرم بار اضافه محاسبه شده و به عواملی چون کلاس پرواز، مدت زمان پرواز و قیمت بلیط خریداری شده بستگی دارد. مبلغ پرداختی جهت هر کیلوگرم بار، معادل با یک درصد قیمت بلیط خریداری شده برای همان سفر است؛ که می بایست در باجه ‌های مربوطه پرداخت شود.

در نتیجه اگر حدس می‌ زنید بار شما حد مجاز را گذرانده است، تقریباً ۳۰ دقیقه زودتر در فرودگاه حاضر باشید. با ورود زود هنگام شما به فرودگاه، کارهای مرتبط با سفر از جمله تحویل چمدان‌ ها، مشخص شدن اضافه بارها، خریداری بلیط و... به موقع و به دور از هر گونه استرس انجام خواهد شد‌. علت مراجعه زودتر به فرودگاه به جهت این است که شما تشریفات مربوطه را سریع‌ تر پشت سر گذاشته و به مقصود نهایی خود، نزدیک‌ تر شوید.

جریمه اضافه بار هواپیما

سخن پایانی

رعایت قوانین و قاعده های موجود هنگام سفر، می تواند مسافرت را برای شما عزیزان تا مقدار زیادی ساده و آسان کند. در نتیجه شما می توانید با رعایت این اساس نامه ها، علاوه بر آرامش خود، سبب شوید تا کار شما فوراً و بدون دردسر انجام شود؛ چرا که با داشتن اضافه بار، علاوه بر درگیری ذهنی و گذراندن زمان طولانی جهت حل موضوع، می بایست جریمه اضافه بار هواپیما را پرداخت کنید که قطعاً این امر خوشایند نبوده و سبب دلخوری شما از این سفر می شود.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: