April 2024 16 / سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳
انتقاد رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر از ناتوانی دولت در کنترل قیمت ها
کد خبر: ۳۹۰۵۴۶
۱۴ دی ۱۴۰۱ - ۱۷:۰۰
0
رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با تاکید بر اینکه کنترل بازار طلا ادعایی بیش نیست گفت: در شرایطی که دلار لحظه‌ای بالا می‌رود و دولت تاکنون نتوانسته به وعده‌های کنترل بازار عمل کند، کنترل بازار طلا نیز مانند سایر وعده‌های بی محتواست.

ثبات یا کاهش قیمت طلا خوش خیالی است

محمد اسدی جوزانی در گفتگو با خبرنگار پول نیوز با اشاره به تاثیرات دلار بر تمامی بازار‌ها گفت: در شرایطی که تیم اقتصادی دولت و رییس کل بانک مرکزی بار‌ها اعلام کرده اند بیش از ۸۵ درصد دلار در اختیار دولت است، چگونه باید بپذیریم که ۱۵ درصد دارندگان دلار قیمت را تعیین می‌کنند.


وی با تاکید بر اینکه سیاستگذاران ریل اقتصاد را بر دامن زدن به تورم و گرانی بنا گذاشته اند گفت: دلار بالا می‌رود و این افزایش قیمت، بازار طلا را نیز ملتهب می‌کند، التهابی که ناشی از ناتوانی دولت در کنترل بازار است.


رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر با اعلام اینکه طلا و دلار وابستگی شدیدی دارند گفت: وقتی برای تعیین قیمت جهانی طلا، هر اونس را با دلار تعیین میکنند و دلار در ایران در مدت کمتر از دو هفته ۱۳ هزار تومان گران شده، چرا باید انتظار داشته باشیم طلا ثابت بماند.


وی با اعلام اینکه رشد سرسام‌آور قیمت در زمینه تمامی کالا‌ها صورت گرفته و همچنان ادامه دارد گفت: در شرایطی که از لوازم خانگی تا خودرو، مسکن، کالا‌های اساسی و خدمات با تورم فزاینده چند برابری رو به رو شده، ثابت ماندن قیمت طلا و سکه، خوش خیالی است.


اسدی جوزانی با اعلام اینکه مردم هر لحظه نگران بی ارزش شدن پولشان هستند گفت: وقتی مردم اقتصاد بی ثبات را می‌بینند، دولت نمی‌تواند قدرت خرید مردم را حفظ کند و پول ملی لحظه‌ای بی ارزش می‌شود، نباید از این همه سومدیریت در کنترل بازار عصبانی باشند.


وی با اشاره به اینکه مردم به این باور رسیده‌اند که هر یک ریالی که بدست می‌آورند، باید هر چه سریعتر به کالا یا دلار تبدیل کنند گفت: امروزه مردم با دولت در حال رقابت هستند، زیرا دولت نیز همسو با مردم به این درک رسیده که ریال روز به روز بی ارزش‌تر می‌شود و به همین دلیل تمامی دستگاه‌های دولتی اقدام به خرید می‌کنند.


رئیس انجمن پخش کنندگان طلا و جواهر از بنگاهداری بانک‌ها به عنوان مهمترین دلیل بی اعتمادی به ریال یاد کرد و گفت: وقتی بانکها، دستگاه‌های دولتی و تمامی ارگان‌ها برای حفظ ارزش پول ملی اقدام به خرید زمین، کارخانه، طلا و دلار می‌کنند، یعنی این باور در بین دولتمردان نیز حاکم است که پول ملی روز به روز بی ارزشتر می‌شود و نباید نگه داشت.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: