کد خبر: ۳۹۰۵۵۶
۱۵ دی ۱۴۰۱ - ۰۱:۰۰
0
اداره کل هواشناسی استان هرمزگان در اطلاعیه‌ای از هشدار وضعیت نارنجی در سطح استان از جمله جزیره کیش خبر داد

هشدار سطح نارنجی هواشناسی / تشکیل ستاد مدیریت بحران کیش

اداره کل هواشناسی استان هرمزگان از ظهر پنج شنبه ۱۵ دی تا ساعات پایانی شنبه ۱۷ دی در برخی از ساعات رگبار نسبتا شدید، باران و رعد و برق همراه با تگرگ و تند باد لحظه‌ای در سطح استان از جمله جزیره کیش پیش بینی کرد.

همچنین از اواخر وقت چهارشنبه ۱۴ دی تا بعد از ظهر شنبه ۱۷ دی تقویت توده بارشی و مواج شدن دریا، وزش باد شدید جنوب شرقی با سرعت ۴۵ کیلومتر بر ساعت (۲۸ نات) و افزایش ارتفاع موج تا ۲۰۰ سانتی متر (۷ پا) نیز پیش بینی شده است.

سرعت باد در روز چهارشنبه به ۴۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به ۱۸۰ سانتی متر کاهش می‌یابد.

ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد کیش نیز در پی اطلاعیه وضعیت نارنجی اداره کل هواشناسی در سطح استان هرمزگان عصر چهارشنبه ۱۴ دی در سالن اجتماعات سازمان تشکیل جلسه داد و بر آماده باش تمام دستگاه‌های امدادی مستقر در جزیره کیش تاکید کرد.

این ستاد از عموم کیشوندان درخواست کرد با توجه به وضعیت بارندگی و سرعت باد در جزیره کیش، اجسام معلق مانند گلدان و اشیاء رهاشده در محوطه تراس و پشت بام را تثبیت یا جمع‌آوری و مسیر‌های راه آب و ناودان خانه‌های خود را تمیز کنند تا دچار آبگرفتگی نشود.

همچنین جلوگیری از حضور و تردد کودکان و سالخوردگان در سطح شهر، عدم استفاده از موتورسیکلت و دوچرخه، اجتناب از تردد در مجاورت ساختمان‌های در حال ساخت، تابلو‌های مستقر در سطح شهر و داربست‌های فلزی در محدوده و عدم تجمع در محل وقوع حوادث احتمالی از دیگر توصیه‌های ستاد بحران این منطقه است.

ستاد مدیریت بحران منطقه آزاد کیش به ساکنان کیش توصیه کرد به دلیل مواج بودن دریا، از شنا کردن، قایق سواری و .. خودداری کنند و تمام درها، دریچه‌ها و پنجره‌های خود را بسته نگهدارند.

این ستاد تاکید کرد: دوری از درختان هنگام وقوع صاعقه و رعد و برق، خودداری از پارک کردن خودرو در زیر درختان و فاصله گرفتن از سیم‌های رها شده برق از از دیگر مواردی است که عموم مردم باید رعایت کنند.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: