کد خبر: ۳۹۰۶۱۵
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۲:۴۰
0
استراتژیست‌های ارشد وال استریت انتظار دارند اقتصاد آمریکا تا اواسط سال جاری میلادی وارد رکود شود، سود شرکت‌ها کاهش و بیکاری افزایش یابد.

کارشناسان از رکود اقتصادی آمریکا تا اواسط سال خبر دادند

استراتژیست‌های ارشد وال استریت در حال انجام طیف گسترده‌ای از پیش‌بینی‌ها برای سال ۲۰۲۳ هستند که منعکس کننده عدم اطمینان بالای فعلی در بحبوحه کندی رشد و انقباض مالی مداوم توسط بانک‌های مرکزی است.

به گزارش آرتی، بسیاری از استراتژیست‌های کلان همچنین در چشم‌انداز سال ۲۰۲۳ خود گفته‌اند که انتظار دارند اقتصاد آمریکا تا اواسط سال وارد رکود شود و با کاهش سود شرکت‌ها و افزایش بیکاری، ارزش سهام بیشتر تضعیف شود.

پیش‌بینی می‌شود که S&P ۵۰۰ در پایان سال ۲۰۲۳ به طور میانگین به ۴۰۳۱ برسد که نسبت به سطح فعلی خود که حدود ۳۸۲۵ است، تنها حدود ۶ درصد بیشتر است.

امسال، تحلیلگران سهام محتاط‌تر عمل کردند، زیرا عملکرد شاخص S&P ۵۰۰ در سال ۲۰۲۲ را تقریباً ۴۰ درصد تخمین زدند که بزرگترین اشتباه آن‌ها از سال ۲۰۰۸ است، چراکه تحلیلگران تا ۹۲ درصد افزایش بیش از حد را پیش‌بینی کرده بودند.

«S&P ۵۰۰» اس‌اندپی ۵۰۰ (Standard and Poor's Index) فهرستی از ۵۰۰ سهام برتر در بازار بورس سهام نیویورک و نزدک است.

از این فهرست جهت قیاس در معاملات، خرید و فروش سهام و نیز جهت ارزیابی عملکرد شرکت‌های بزرگ استفاده می‌شود و از این لحاظ با فهرست فرچون ۵۰۰ تفاوت دارد.

پیش از این نیز «پیتر شیف» مدیرعامل و استراتژیست ارشد جهانی یورو پسیفیک هشدار داد سرمایه‌گذاران باید دارایی‌های دیجیتال خود را قبل از بی‌ارزش شدن و انقراض بفروشند.

این در حالی رئیس صندوق بین‌المللی پول نیز اقتصاد جهانی در سال ۲۰۲۳ را تیره‌تر و سخت‌تر از سال گذشته میلادی توصیف کرده است.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: