April 2024 25 / پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳
کد خبر: ۳۹۰۶۱۹
۱۶ دی ۱۴۰۱ - ۲۰:۰۰
0
با ورود سامانه بارشی، آمادگی دستگاه ها برای مسدود نشدن راه ها به رغم‌ ترافیک سنگین در برخی محورها کافی است و به ندرت محورها مسدود شدند.

دستگاه ها در زمان بارش برف و باران چه میزان آمادگی دارند؟

از روز چهارشنبه با ورود سامانه بارشی به کشور، بسیاری از شهر‌های کشور سفید پوش شده اند، همین موضوع باعث شده که بسیاری از افرادی که قصد سفر داشته اند به دلیل مسدود شدن موقت برخی از محور‌ها سفر‌های خود را به تاخیر بیندازند.

سازمان هواشناسی کشور ورود این سامانه بارشی را از چند روز قبل پیش بینی و برای آن هشدار سطح نارنجی صادر کرده بود و صدور همین هشدار باعث شده بود که سازمان راهداری آماده باش باشد و همواره از اواسط روز سه شنبه تمامی نیرو‌های راهداری در محور‌های مختلف کشور آماده باش بودند.

میزان مسدود شدن محور‌ها امسال در مقایسه با سال‌های گذشته کمتر بود

براساس این گزارش در همین رابطه غلام عباس بهرامی نیا مدیر کل دفتر تجهیزات سازمان راهداری در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه از روز گذشته با ورود سامانه بارشی به کشور شاهد بارش برف و باران در بسیاری از محور‌های غربی و جنوب غربی کشور هستیم، گفت: سازمان راهداری از روز چهارشنبه اقدام به شن و نمک پاشی کرده است و همین موضوع باعث شده که محور مسدود شده‌ای نداشته باشیم.

او ادامه داد: از امروز میزان بارش‌ها کاهش یافته و به سمت شرق کشور هدایت می‌شود که همین امر در روند میزان بارش برف و باران تاثیر دارد.

به گفته مدیرکل دفتر تجهیزات سازمان راهداری، در برخی از محور‌های روستایی و برفی کشور شاهد مسدود شدن موقت بودیم به طوریکه در برخی از محور‌های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی برای مدت کوتاهی محور‌ها مسدود بود که با ورود انجام عملیات راهداری و برف روبی این محور‌ها باز شد و در حال حاضر تمامی این محور‌ها باز است.

او تاکید کرد: امسال با توجه به آنکه بیش از ۱۲ هزار نیروی راهدار در کشور حضور داشته و از سوی دیگر بیش از ۹ هزار دستگاه ماشین آلات در طرح زمستانی کشور به کار گرفته شده است، خوشبختانه در مقایسه با سال‌های گذشته میزان مسدود شدن محور‌های کشور کمتر شده و همین امر خود حاکی از آماده باش بودن کامل محور‌ها است.

براساس این گزارش با ورود بارش برف وباران برخی از محور‌های شمالی کشور همچنان پذیرای مسافران جاده‌های کشور هستند به طوریکه از روز گذشته تمامی محور‌های شمالی کشور از جمله محور چالوس با ترافیک سنگین روبروست و این خود می‌طلبد که نیرو‌های راهداری در این محور‌ها از آمادگی بیشتری برخور دار باشند.

محور‌های شمالی کشور با وجود برف و باران همچنان پر تردد است

ایمان محرابی نیا مسئول سالن عملیات مرکز مدیریت راه‌های کشور اعلام کرده از روز گذشته شاهد ترافیک سنگین در محور چالوس مسیر (جنوب به شمال) حدفاصل شهرستانک تا نساء و آزادراه کرج – قزوین محدوده مهرویلا و آزادراه قزوین – کرج محدوده پل فردیس هستیم.

او گفت: بارش برف و باران در برخی از محور‌های استان‌های البرز، تهران، اردبیل، آذربایجان شرقی، آذربایجان غربی، قزوین، مازندران، گلستان، سمنان، زنجان، اصفهان، همدان، چهارمحال و بختیاری، قم، مرکزی، لرستان، کرمانشاه و کرمان و بارش باران در برخی از محور‌های استان‌های گیلان، ایلام را دوربین‌های نظارتی نشان می‌دهد.

براساس این گزارش با وجود آنکه هنوز در بسیاری از شهر‌های کشور مناطق و نقاط حادثه خیز وجود دارد؛ بنابراین باید برنامه ریزی در این بخش جهت رفع نقاط حادثه خیز با جدیت بیشتری پیگیری شود.

علاوه بر بخش‌های جاده‌ای در زمان بارش برف و کولاک امکان لغو یا تاخیر بسیاری از پرواز‌ها هم در کشور وجود دارد که البته در این خصوص هم فرودگاه مهرآباد اعلام کرده است که به دلیل بارش برف و کولاک در بسیاری از شهر‌های مقاصد از جمله شهر‌های غربی کشور مسافران حتما پیش از عزیمت به فرودگاه از آخرین وضعیت پروازی خود از طریق سامانه ۱۹۹ مطلع شوند.

۶۰۸ نقطه حادثه خیز اصلاح شده است

در همین خصوص مجید صباغ‌زاده مدیرکل دفتر علائم، تجهیزات و توسعه ایمنی راه سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای گفت: پس از ابلاغ ریاست جمهوری مبنی بر اصلاح نقاط حادثه خیز، هزار و ۵۸۵ نقطه شناسایی و مطابق با دستورالعمل‌های مصوب و ابلاغی کمیسیون ایمنی راه‌های کشور در سال ۱۳۹۵ سازمان راهداری برابر مفاد دستورالعمل اقدامات لازم به منظور آشکارسازی نقاط مذکور را انجام و تاکنون توانسته ۶۰۸ نقطه را رفع و اصلاح کند.

براساس این گزارش با توجه به آنکه سازمان هواشناسی کشور اعلام کرده بود که بارش‌ها در زمستان امسال در حد نرمال است و میزان بارش برف و باران در کشور به ویژه در مناطق جنوبی کشور با توجه به تغییر اقلیم در مقایسه با سایر شهر‌های کشور بیشتر خواهد بود؛ بنابراین آمادگی سازمان راهداری باید در لایروبی معابر و مسیر‌ها بیشتر باشد.

بارش‌های زمستانی امسال در مناطق جنوبی کشور پر بار است

سحرتاجبخش رئیس سازمان هواشناسی کشور به باشگاه خبرنگاران جوان اعلام کرده بود که میزان بارش‌ها در زمستان امسال به ویژه در مناطق جنوبی کشور در مقایسه با سال‌های گذشته در حد نرمال خواهد بود و با توجه به تغییر اقلیم در کشور باید آمادگی تمامی دستگاه‌ها برای جلوگیری از وقوع سیل بیشتر باشد.

براساس این گزارش درحال حاضر سامانه بارشی در کشور فعال شده و به گفته سازمان هواشناسی این سامانه بارشی تا روز یکشنبه در کشور فعال است و مجدد از روز سه شنبه سامانه بارشی دیگری وارد کشور خواهد شد، لذا تمامی دستگاه‌ها از جمله سازمان راهداری و مدیریت بحران کشور باید آمادگی کامل را برای جلوگیری از وقوع سیل و همچنین جلوگیری از مسدود شدن محور‌ها را داشته باشد.

ارسال نظرات
نام:
ایمیل:
* نظر:
گزارش مجامع بیشتر
تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

تولید 300 هزارتن کاتد به رغم کاهش بیش از 16 هزار تنی مصرف قراضه مس در سال 1401

مدیرعامل مس در مجمع عمومی عادی این شرکت که با حضور اکثریت سهامداران در تالار وزارت کشور برگزار شد از کسب رتبه پنجم ذخایر جهانی مس تنها با اکتشاف 7 درصدمساحت کشور خبر دادو گفت: با توسعه اکتشافات رسیدن به رتبه دوم و سوم جهانی نیز برای ایران متصور است.
پربازدید
پرطرفدارترین
برای دریافت خبرنامه پول نیوز ایمیل خود را وارد نمایید: